Уроки біології для 9 класів -

Біологічні основи поведінки людини
Формування поведінки і психіки людини
Практична робота №8

Тема. Вивчення різних видів пам’яті.

Мета: ознайомитись із різними видами пам’яті, навчитися визначати свою рухову, образну, логічну пам’ять; осмислити можливість розвитку пам’яті.

Матеріали і обладнання: картки з переліченими 5—7 рухами; 12 предметів; картки з 10 парами слів (одна картка — пари слів, що мають логічний зв’язок, друга картка — пари слів, що не мають логічних зв’язків).

Хід роботи

І. Дослідження рухової пам’яті

1. Запам’ятайте 5—7 рухів одного із учнів класу, який показує їх у певній послідовності.

2. Відтворіть характер і послідовність рухів, записуючи їх в тому порядку, в якому показував ваш товариш.


а)


б)


в)


г)


ґ)



3. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів. Результат запишіть у таблицю.

4. Повторіть вправу за учнем 2—3 рази.

5. Відтворіть характер і послідовність рухів після повторення.

6. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів, результат запишіть у таблицю.

II. Дослідження образної пам’яті

1. Протягом 3-4 секунд уважно розгляньте 12 предметів, котрі запропонував вчитель.

2. Запишіть назви предметів, які запам’ятали:


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12



3. Підрахуйте кількість предметів і занесіть результат у таблицю.

III. Дослідження словесно-механічної пам’яті

1. Прослухайте десять пар слів, які не мають логічного зв’язку.

2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.


Пари слів, що не мають логічного зв’язку

Приклад

1.

1. Собака-олівець

2.

2. Сніг-книжка

3.

3. Пісок-дуб

4.

4. Стіл-горобець

5.

5. Пшениця-папір

6.

6. Вазон-зошит

7.

7. Дорога-стілець

8.

8. Будинок-яблуня

9.

9. Книжка-вікно

10.

10. Рука-хустина


3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.

4. Результат занесіть у таблицю.

IV. Дослідження словесно-логічної пам’яті

1. Прослухайте десять пар слів, що мають логічний зв’язок.

2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.


Пари слів, що мають логічний зв’язок

Приклад

1.

1. Добрий учень

2.

2. Сонячний ранок

3.

3. Листяний ліс

4.

4. Навчальна книга

5.

5. Дерев’яні двері

6.

6. Тепла осінь

7.

7. Довга дорога

8.

8. Похмурий день

9.

9. Загальний зошит

10.

10. Рідний дім


3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.

4. Результат занесіть у таблицю.


Результати досліджень


Вид пам’яті

Результат

Рухова

До повторення — 3 —


Після повторення — 3 —

Образна

- 3 -

Словесно-механічна

- 3 -

Словесно-логічна

- 3 -


5. Зробіть висновки, відповівши на запитання:

а) Який обсяг механічної і логічної пам’яті ви маєте? Чи задоволені ви результатом?

б) Як можете розвивати той вид пам’яті, який має у вас найменший обсяг?

в) Як ви розумієте прислів’я «Повторення — мати навчання»?




V. Домашнє завдання.

Повторити тему про пам’ять.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити