УРОКИ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
10 КЛАС

ТЕМА 1. НЕМЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХНІ СПОЛУКИ


УРОК 12. КАРБОНАТНА КИСЛОТА Й КАРБОНАТИ

 

Цілі: формувати знання про склад і властивості карбонатної кислоти й карбонатів, їх поширення в природі та застосування, принцип дії вогнегасника, склад та особливості використання будівельних матеріалів, кругообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі; формувати вміння складати рівняння реакцій, що характеризують властивості карбонатної кислоти й карбонатів.

Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп’ютер.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (додатковий об’єм).

Форми роботи: евристична лекція, робота в групах, демонстраційний експеримент, лабораторний дослід, доповіді учнів, взаємоопитування.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу


II. Актуалізація опорних знань

Прийом «Взаємоопитування»

Учні одне одному ланцюжком ставлять запитання за основними вивченими поняттями.


III. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку


IV. Вивчення нового матеріалу

Завдання: запишіть формулу карбонатної кислоти, визначте ступінь окиснення елементів; запишіть формулу кислотного оксиду, гідратом якого є карбонатна кислота.

Робота з підручником

Прочитати параграф про фізичні властивості карбонатної кислоти.

Хімічні властивості карбонатної кислоти

Карбонатна кислота — нестійка сполука, існує лише у водному розчині; слабка кислота.

Учні самостійно прогнозують хімічні властивості й записують хімічні рівняння.

Карбонати

Карбонатна кислота утворює два ряди солей: середні (карбонати) й кислі (гідрогенкарбонати).

Завдання: скласти формули п’яти солей карбонатної кислоти й дати їм назви.

Карбонати — кристалічні речовини, більшість погано розчинні у воді. Нерозчинні карбонати під час нагрівання розкладаються.

Демонстраційний дослід. Добування вуглекислого газу та його перетворення на кальцій карбонат і кальцій гідрогенкарбонат

(Можна використати ЕЗНП «Віртуальна хімічна лабораторія».)

Лабораторний дослід. Дослідження властивостей карбонатів (робота в групах)

(Можна використати ЕЗНП «Віртуальна хімічна лабораторія».)

Доповідь учня з презентацією «Принцип дії вогнегасника».


V. Осмислення знань і підсумок уроку

Доповіді учнів із презентаціями.

1. Склад та особливості використання будівельних матеріалів.

2. Кругообіг Оксигену, Нітрогену, Карбону в природі.


VI. Домашнє завдання





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити