УРОКИ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
10 КЛАС

ТЕМА 1. НЕМЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХНІ СПОЛУКИ

 

УРОК 13. ПРАКТИЧНА РОБОТА № 1 «ДОБУВАННЯ ВУГЛЕКИСЛОГО ГАЗУ. ВЗАЄМОПЕРЕТВОРЕННЯ КАРБОНАТІВ I ГІДРОГЕНКАРБОНАТІВ»

 

Цілі: повторити й закріпити знання про способи добування вуглекислого газу в лабораторних умовах, властивість вуглекислого газу взаємодіяти з розчинами лугів, взаємоперетворення карбонатів і гідрогенкарбонатів; формувати вміння виконувати хімічний експеримент, складати звіт про роботу; розвивати вміння спостерігати й описувати спостереження.

Обладнання: інструктивні картки, набір реактивів для роботи та необхідного обладнання або мультимедійний проектор і комп’ютери (ЕЗНП « Віртуальна хімічна лабораторія»).

Тип уроку: узагальнювальне повторення.

Форми роботи: бесіда, практична робота.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

 

II. Інструктаж з техніки безпеки

 

III. Інструктаж щодо виконання роботи

 

IV. Самостійне виконання роботи за інструктивними картками (робота в групах)

Зразок інструктивної картки

Практична робота № 1

Тема. Добування вуглекислого газу. Взаємоперетворення карбонатів і гідрогенкарбонатів.

Мета: навчитися добувати карбон(^) оксид у лабораторних умовах і дослідити взаємоперетворення карбонатів і гідрогенкарбонатів.

Обладнання та реактиви: штатив із пробірками, колба, пробка з газовідвідною трубкою, спиртівка, пробіркотримач, скіпка; шматочки мармуру або крейди, розчин хлоридної кислоти, вапняна вода.

ХІД РОБОТИ

1. У колбу покладіть кілька шматочків крейди або мармуру й долийте трохи розведеної хлоридної кислоти.

Спостереження: ________________________________________________________________І

Рівняння реакцій (у молекулярній, повній і скороченій іонній формах): ________________________________________________________________І

2. Занурте у пробірку запалену скіпку.

Спостереження: ________________________________________________________________І

3. Колбу закрийте пробкою з газовідвідною трубкою, кінець якої занурте в пробірку з вапняною водою (1-2 мл).

Спостереження: ________________________________________________________________І

Рівняння реакцій (у молекулярній, повній і скороченій іонній формах): ________________________________________________________________І

4. Продовжуйте пропускати газ у цю саму пробірку протягом 5-7 хв.

Спостереження: ________________________________________________________________І

Рівняння реакцій (у молекулярній, повній і скороченій іонній формах): ________________________________________________________________І

5. Пробірку з утвореним розчином нагрійте до кипіння.

Спостереження: ________________________________________________________________І

Рівняння реакцій (у молекулярній, повній і скороченій іонній формах): ________________________________________________________________І

6. Висновок.

У лабораторних умовах вуглекислий газ можна добути ________________________________________________________________І

За наявності вуглекислого газу палаюча скіпка _________________________________________ , оскільки ________________________________________________________________.

У разі дії вуглекислого газу на вапняну воду відбувається утворення ____________________________, а під час подальшої дії _________________________________________________.

Під час нагрівання _______________________________, перетворюється на __________________________________.

7. Додаткові запитання.

• Які карбонати, поширені в природі, вам відомі?

________________________________________________________________І

• Запропонуйте способи виявлення калій карбонату в пробірці.

________________________________________________________________І

 

V. Прибирання робочого місця

 

VI. Складання звіту про роботу

 

VII. Підбиття підсумків уроку

 

VIII. Домашнє завдання



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити