РОЗРОБКИ УРОКІВ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
11 КЛАС

УРОК 32

Тема. Практична робота «Видалення забруднень з поверхні тканини»


Мета: повторити й закріпити знання про мийні засоби, органічні розчинники, їх види, призначення, ефективність у процесі використання в побуті.

Обладнання: інструктивні картки, набір реактивів для роботи і необхідного обладнання або мультимедійний проектор і комп’ютер.

Тип уроку: УП.

Форми роботи: бесіда, практична робота.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу


II. Інструктаж з техніки безпеки


III. Інструктаж щодо виконання роботи


IV. Самостійне виконання роботи за інструктивними картками (робота в групах)

Учні об’єднуються в групи по чотири особи. Кожна група одержує по чотири шматки тканини розміром приблизно 4 х 4 см з різними видами плям. Кожен учень буде намагатися видалити свою пляму різними розчинниками. Наприкінці роботи — обговорення в групі (метод «Круглий стіл») на тему «Ефективність видалення найтиповіших плям різними розчинниками».


V. Прибирання робочого місця


VI. Складання звіту про роботу


VII. Підбиття підсумків уроку


VIII. Домашнє завдання

Проектні роботи з теми «Попередження забруднення середовища під час використання органічних речовин у побуті».

(Пропонуються індивідуальні проектні роботи. Завдання бажано дати раніше — за один місяць.)


Зразок інструктивної картки


Практична робота

 

Тема. Видалення забруднень з поверхні тканини

Мета: навчитися видаляти забруднення різного походження з поверхні тканини.

Обладнання й реактиви: шматки тканини з плямами олійної фарби, олії, іржі, соку або трави, розчинники: бензин, вода, етанол, розчин щавлевої кислоти.

ХІД РОБОТИ

1. На пляму подіяли водою.

Спостереження: _____________________________________________________



2. На пляму подіяли етанолом.

Спостереження: _____________________________________________________



3. На пляму подіяли бензином.

Спостереження: _____________________________________________________



4. На пляму подіяли розчином щавлевої кислоти

Спостереження: _____________________________________________________



5. Висновок.

Плями, утворені жирами, найкраще видаляються



Плями, утворені олійною фарбою, найкраще видаляються



Забруднення, утворені іржою, найкраще видаляються



Плями, утворені фруктовим соком або травою, найкраще видаляються








Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити