РОЗРОБКИ УРОКІВ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
11 КЛАС

УРОК 32

Тема. Практична робота «Видалення забруднень з поверхні тканини»


Мета: повторити й закріпити знання про мийні засоби, органічні розчинники, їх види, призначення, ефективність у процесі використання в побуті.

Обладнання: інструктивні картки, набір реактивів для роботи і необхідного обладнання або мультимедійний проектор і комп’ютер.

Тип уроку: УП.

Форми роботи: бесіда, практична робота.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу


II. Інструктаж з техніки безпеки


III. Інструктаж щодо виконання роботи


IV. Самостійне виконання роботи за інструктивними картками (робота в групах)

Учні об’єднуються в групи по чотири особи. Кожна група одержує по чотири шматки тканини розміром приблизно 4 х 4 см з різними видами плям. Кожен учень буде намагатися видалити свою пляму різними розчинниками. Наприкінці роботи — обговорення в групі (метод «Круглий стіл») на тему «Ефективність видалення найтиповіших плям різними розчинниками».


V. Прибирання робочого місця


VI. Складання звіту про роботу


VII. Підбиття підсумків уроку


VIII. Домашнє завдання

Проектні роботи з теми «Попередження забруднення середовища під час використання органічних речовин у побуті».

(Пропонуються індивідуальні проектні роботи. Завдання бажано дати раніше — за один місяць.)


Зразок інструктивної картки


Практична робота

 

Тема. Видалення забруднень з поверхні тканини

Мета: навчитися видаляти забруднення різного походження з поверхні тканини.

Обладнання й реактиви: шматки тканини з плямами олійної фарби, олії, іржі, соку або трави, розчинники: бензин, вода, етанол, розчин щавлевої кислоти.

ХІД РОБОТИ

1. На пляму подіяли водою.

Спостереження: _____________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

2. На пляму подіяли етанолом.

Спостереження: _____________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

3. На пляму подіяли бензином.

Спостереження: _____________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

4. На пляму подіяли розчином щавлевої кислоти

Спостереження: _____________________________________________________

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

5. Висновок.

Плями, утворені жирами, найкраще видаляються

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Плями, утворені олійною фарбою, найкраще видаляються

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Забруднення, утворені іржою, найкраще видаляються

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

Плями, утворені фруктовим соком або травою, найкраще видаляються

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити