УРОКИ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
7 клас

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ

 

Урок 19. Узагальнення і систематизація знань

 

Цілі: узагальнити набуті знання, вміти використовувати їх під час виконання завдань різного типу.

Обладнання: періодична таблиця хімічних елементів.

Тип уроку: узагальнююче повторення.

Форми роботи: хімічна розминка, самостійна робота, робота в групах, прес-конференція.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

 

II. Оголошення теми й мети уроку

 

III. Актуалізація опорних знань

Учні одразу сідають групами. На дошці записані прості завдання, на які треба усно дати відповіді. На підготовку дається 2 хв.

1. Де у формулі K2Cr2O7 індекси? Що вони означають?

2. Як називається й що означає цифра перед формулою вуглекислого газу?

5CO2

3. Запишіть формулу речовини, що складається з двох атомів Натрію, одного атома Сульфуру й чотирьох атомів Оксигену.

4. Відносні атомні маси Кальцію, Карбону й Оксигену відповідно дорівнюють 40, 12 і 16. Яка відносна молекулярна маса речовини CaCO3?

 

IV. Самостійна робота на картках

1. Доберіть коефіцієнти в рівняннях.

І варіант                         

ІІ варіант

image42

ІІІ варіант

image43

image44

IV варіант

image45

2. Закінчіть хімічні рівняння. Допишіть, де треба, формули й доберіть коефіцієнти.

І варіант                         

ІІ варіант

III варіант

image46

IV варіант

image47

 

V. Робота в групах

Завдання групам

1. Обчисліть масові частки Сульфуру в речовинах, формули яких FeS і SO2. В якій формулі масова частка Сульфуру менша?

2. Випишіть окремо фізичні й хімічні явища:

а) замерзання води;

б) іржавіння заліза;

в) танення сніжинок;

г) пожовтіння листя;

д) скисання молока;

е) загнивання м’яса;

ж) кування заліза.

3. Яка ознака хімічної реакції взаємодії соди з оцтом? Які ще ознаки хімічних реакцій ви знаєте?

4. Яка маса води розклалась, якщо в результаті реакції утворилося 64 г кисню і 8 г водню?

5. Доберіть коефіцієнти:

6. Закінчіть рівняння реакцій:

 

VI. Підбиття підсумків уроку

Прес-конференція (обговорення виконаних завдань)

Два останні завдання доцільно виконати на дошці й таким чином перевірити їх правильність і обговорити помилки. Інші завдання можна перевірити усно, пояснюючи їх виконання.

 

VII. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичного оцінювання.


Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити