УРОКИ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
7 клас

ТЕМА 2. ПРОСТІ РЕЧОВИНИ МЕТАЛИ І НЕМЕТАЛИ

 

Урок 1. Оксиген. Кисень, його добування та фізичні властивості

 

Цілі: вивчити характеристику кисню як простої речовини, його фізичні властивості, добування, способи збирання і виявлення; розкрити суть реакцій розкладу, суть поняття каталізатор.

Обладнання: таблиці «Типи хімічних реакцій», «Способи збирання газів», штатив, пробірки, спиртівка, вата, пробка з газовідвідною трубкою, кристалізатор, хімічні стакани, сірники, скіпка, калій перманганат, гідроген пероксид, манган(IV) оксид.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (основний об’єм).

Форми роботи: лекція, бесіда, експеримент, робота в парах «Учитель — учень», «Вірю — не вірю».

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

 

II. Оголошення теми й мети уроку

 

III. Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями

1. Який хімічний знак Оксигену? Яка його відносна атомна маса?

2. Яка формула кисню? Яка його відносна молекулярна маса?

3. Де кисень поширений у природі?

4. Яку роль відіграє кисень у природі?

5. Яку роль відіграє кисень для живих організмів?

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Вислухавши учнів, учитель конкретизує й доповнює   їх відповіді про поширення кисню у природі та його роль для природи й живих організмів.

2. Робота з підручником у парах («Учитель — учень»). Учні вивчають навчальний матеріал про відкриття кисню, а потім один стає «вчителем» і розповідає іншому прочитане, після чого вони можуть помінятися ролями.

3. Експеримент «Добування кисню, його збирання і виявлення». Учитель здобуває кисень розкладом калій перманганату й гідроген пероксиду. Збирає його методами витіснення повітря і витіснення води. Пояснює, як можна виявити кисень з допомогою тліючої скіпки. Записує на дошці дві реакції розкладу: калій перманганату й гідроген пероксиду, пояснює суть реакцій розкладу. Знайомить з поняттям каталізатор. (Демонстрації 11, 12, 13, 14)

4. Учні з допомогою вчителя визначають фізичні властивості кисню й записують їх у зошит.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

Гра «Вірю — не вірю»

Учитель пропонує учням вислови з вивченого матеріалу, а діти мають висловити свої варіанти відповідей словами «вірю» і «не вірю». Наприклад:

1. Кисень входить до складу води. (Не вірю)

2. Кисень потрібен для дихання. (Вірю)

3. Реакції розкладу — це реакції, коли з декількох речовин утворюється одна складна речовина. (Не вірю)

4. Кисень — газ, важчий за повітря. (Вірю)

5. Кисень добре розчинний у воді. (Не вірю)

 

VI. Домашнє завдання






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.