УРОКИ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
7 клас

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ


Урок 1. Речовини. Чисті речовини й суміші


Цілі: вивчити, що таке «речовина», «матеріал», «чиста речовина», «суміш», навчитися розрізняти чисті речовини й суміші, фізичні й хімічні властивості речовин; закріпити знання таких понять, як «тіло», «агрегатний стан».

Обладнання: зразки різних речовин, кухонна сіль, алюміній, вода, хімічний стакан, скляна паличка.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (основний об’єм).

Форми роботи: лекція, бесіда, експеримент, «Шпаргалка», складання таблиці, робота в парах «Учитель — учень», хімічний диктант.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу


ІІ. Оголошення теми й мети уроку


ІІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями

1. Що оточує нас у повсякденному житті?

2. З чого складаються тіла?

3. Що таке тіло? речовина?

4. Що таке «матеріал»?


IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснюємо, що таке властивості речовин, їх поділ на фізичні й хімічні.

2. Складаємо схему-«шпаргалку» фізичних властивостей речовин.



3. Конкретизуємо поняття «агрегатний стан».

4. Лабораторний дослід з вивчення властивостей запропонованих речовин.

Наприклад, беремо кухонну сіль і алюміній і описуємо їх за пунктами плану, які тільки-но складали у схему. Заповнюємо таблицю.


 

Агрегатний стан

Колір

Блиск

Запах

Розчинність у воді

tплавлення

tкипіння

Кухонна сіль








Алюміній









5. Ознайомлення з поняттями «чисті речовини» й «суміші».

Учні працюють у парах. Один з учнів шукає в тексті параграфа поняття «чиста речовина», а інший — «суміш», ознайомлюються з цими поняттями й розповідають одне одному вивчене. Такий прийом називається «Учитель — учень».

Наводимо приклади чистих речовин і сумішей, які відомі учням з повсякденного життя.


V. Закріплення вивченого матеріалу

Хімічний диктант

1. З переліку випишіть у два стовпчики тіла й речовини: вода, кухонна сіль, крижинка, сода, цвях, підкова, цукор.

2. З переліку випишіть у два стовпчики чисті речовини й суміші: морська вода, кисень, повітря, цукор, сироп, молоко.

Швидко перевіряємо правильність виконання, якщо треба, вносимо корективи.

3. Які ознаки належать до фізичних властивостей речовин?


VI. Домашнє завдання






Personalised Essay Writing Service for You

Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити