УРОКИ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
7 клас

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ

 

Урок 1. Речовини. Чисті речовини й суміші

 

Цілі: вивчити, що таке «речовина», «матеріал», «чиста речовина», «суміш», навчитися розрізняти чисті речовини й суміші, фізичні й хімічні властивості речовин; закріпити знання таких понять, як «тіло», «агрегатний стан».

Обладнання: зразки різних речовин, кухонна сіль, алюміній, вода, хімічний стакан, скляна паличка.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (основний об’єм).

Форми роботи: лекція, бесіда, експеримент, «Шпаргалка», складання таблиці, робота в парах «Учитель — учень», хімічний диктант.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

 

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями

1. Що оточує нас у повсякденному житті?

2. З чого складаються тіла?

3. Що таке тіло? речовина?

4. Що таке «матеріал»?

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснюємо, що таке властивості речовин, їх поділ на фізичні й хімічні.

2. Складаємо схему-«шпаргалку» фізичних властивостей речовин.

 

 

3. Конкретизуємо поняття «агрегатний стан».

4. Лабораторний дослід з вивчення властивостей запропонованих речовин.

Наприклад, беремо кухонну сіль і алюміній і описуємо їх за пунктами плану, які тільки-но складали у схему. Заповнюємо таблицю.

 

 

Агрегатний стан

Колір

Блиск

Запах

Розчинність у воді

tплавлення

tкипіння

Кухонна сіль

 

 

 

 

 

 

 

Алюміній

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Ознайомлення з поняттями «чисті речовини» й «суміші».

Учні працюють у парах. Один з учнів шукає в тексті параграфа поняття «чиста речовина», а інший — «суміш», ознайомлюються з цими поняттями й розповідають одне одному вивчене. Такий прийом називається «Учитель — учень».

Наводимо приклади чистих речовин і сумішей, які відомі учням з повсякденного життя.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

Хімічний диктант

1. З переліку випишіть у два стовпчики тіла й речовини: вода, кухонна сіль, крижинка, сода, цвях, підкова, цукор.

2. З переліку випишіть у два стовпчики чисті речовини й суміші: морська вода, кисень, повітря, цукор, сироп, молоко.

Швидко перевіряємо правильність виконання, якщо треба, вносимо корективи.

3. Які ознаки належать до фізичних властивостей речовин?

 

VI. Домашнє завдання






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.