УРОКИ ХІМІЇ ЗА ІНТЕГРАЛЬНОЮ ТЕХНОЛОГІЄЮ
7 клас
ДОДАТОК. КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ з/п |
Дата, клас |
Тема уроку |
Тип уроку |
Форми роботи |
Вступ (2 год.) |
||||
1 |
Предмет химії. Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті |
ВНМ (О) |
Лекція, бесіда, демонстрація, «Мікрофон», «Лови помилку» |
|
2 |
Практична робота № 1. Правила ТБ під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом та нагрівними приладами; будова полум’я |
З (Т-М) |
Практична робота |
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття (17 год.) |
||||
3 (1) |
Речовини. Чисті речовини й суміші |
ВНМ (О) |
Лекція, бесіда, експеримент, складання таблиці, «Шпаргалка», хімічний диктант, робота в парах «Учитель — учень» |
|
4 (2) |
Атоми, молекули, іони. Хімічні елементи, їхні назви й символи |
ВНМ (О) |
Лекція, бесіда, складання схеми, інтелектуальна розминка, хімічна розминка, хімічний крос |
|
5 (3) |
Вивчення речовин, сумішей, хімічних елементів |
З (Т-М) |
Робота в парах (взаємоопитування), робота в групах (міні-практикум) |
|
6 (4) |
Поняття про Періодичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса |
ВНМ (Д) |
Лекція, самостійна робота, бесіда, робота в парах — взаємоопитування |
Нові поняття |
Наочність і експеримент |
Заплановані результати навчання |
Домашнє завдання |
Хімія |
Демонстрації 1, 2, 3 |
Знати визначення предмета «Хімія», що вона вивчає, розуміти, чому потрібно вивчати хімію |
|
ПТБ під час роботи в хімічній лабораторії |
Основне обладнання хімічного кабінету, лабораторний посуд, штатив, спиртівка |
Знати ПТБ під час роботи в хімічному кабінеті; називати основне обладнання кабінету; вміти користуватися лабораторним штативом, спиртівкою |
|
Речовина, матеріал, чиста речовина, суміш, фізичні властивості речовин |
Лабораторний дослід 2 |
Знати, що таке «речовина», «матеріал», «фізичні властивості речовини»; вміти розрізняти чисті речовини й суміші |
|
Атом, молекула, іон, хімічний елемент |
Знати суть понять «атом», «молекула», «іон», символи й назви не менш як 20 хімічних елементів |
||
Закріпити знання про чисті речовини й суміші, атоми, молекули, іони. Вміти записувати символи хімічних елементів |
|||
Період, група, атомна одиниця маси, відносна атомна маса |
Знати будову періодичної системи, розрізняти періоди і групи, розуміти зміст понять «атомна одиниця маси» й «відносна атомна маса»; вміти знаходити відносну атомну масу елементів у періодичній системі |
№ з/п |
Дата, клас |
Тема уроку |
Тип уроку |
Форми роботи |
7 (5) |
Багатоманітність речовин. Прості й складні речовини. Метали й неметали. Хімічні формули речовин |
ВНМ (Д) |
Лекція, бесіда, експеримент |
|
8 (6) |
Валентність. Складання формул бінарних сполук за валентністю |
ВНМ (Д) |
Лекція, бесіда, хімічна розминка |
|
9 (7) |
Визначення валентності за формулами |
З (РДН) |
Робота в групах, самостійна робота — діагностична |
|
10 (8) |
Узагальнення і систематизація знань з теми |
УП |
Робота в групах — експрес-тести, самостійна робота, інтелектуальна розминка, опитування-естафета |
|
11 (9) |
Тематичне оцінювання |
Кон |
Тестові завдання |
|
12 (10) |
Корекція знань |
Кор |
Робота в групах |
|
13 (11) |
Хімічні формули речовин. Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічними формулами |
ВП ВНМ (О) |
Лекція, бесіда, експрес-опитування |
Нові поняття |
Наочність і експеримент |
Заплановані результати навчання |
Домашнє завдання |
Проста речовина, складна речовина, хімічна формула, індекс, коефіцієнт |
Демонстрація 9. Лабораторний дослід 1 |
Знати, що таке проста і складна речовина, що таке хімічна формула, що позначають у формулі індекс і коефіцієнт; уміти розрізняти прості й складні речовини, пояснювати зміст хімічних формул |
|
Валентність |
Знати зміст поняття «валентність»; уміти складати формули бінарних сполук за валентністю |
||
Закріпити вміння складати формули бінарних сполук за валентністю; закріпити поняття «хімічна формула», «індекс»; уміти визначати валентність у формулах бінарних сполук |
|||
Вміти використовувати набуті знання під час розв’язання тестових завдань |
|||
Знати зміст основних понять теми й застосовувати їх на конкретних прикладах |
|||
Вміти виправляти й пояснювати свої помилки |
|||
Відносна молекулярна маса |
Знати зміст поняття «відносна молекулярна маса», вміти її обчислювати |
№ з/п |
Дата, клас |
Тема уроку |
Тип уроку |
Форми роботи |
14 (12) |
Масова частка елемента в речовині |
ВНМ (О) |
Лекція, бесіда, взаємоперевірка, лови помилку |
|
15 (13) |
Обчислення молекулярної маси речовини й масових часток елементів у ній |
З (Т-М) |
Хімічна розминка, робота в парах |
|
16 (14) |
Фізичні й хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Фізичні й хімічні властивості речовин |
ВНМ (Д) |
Лекція, бесіда, робота з підручником, експеримент |
|
17 (15) |
Як вивчають хімічні сполуки і явища. Спостереження й експеримент у хімії |
ВНМ (Д) |
Лекція, бесіда, експеримент |
|
18 (16) |
Практична робота 2. Дослідження фізичних і хімічних явищ |
З (Т-М) |
Практична робота |
|
19 (17) |
Закон збереження маси речовин. Хімічні рівняння |
ВНМ (Д) |
Лекція, бесіда, експеримент, міні-тренінг |
Нові поняття |
Наочність і експеримент |
Заплановані результати навчання |
Домашнє завдання |
Масова частка |
Знати зміст поняття «масова частка елемента»; вміти обчислювати масові частки елементів у складних речовинах |
||
Закріпити вміння обчислювати відносну молекулярну масу речовин і масові частки елементів у складних речовинах |
|||
Фізичні явища, хімічні явища, хімічна реакція, ознаки хімічних реакцій |
Демонстрації 4-8 |
Знати суть понять «фізичне явище», «хімічне явище», «ознаки хімічних реакцій»; вміти розрізняти фізичні й хімічні явища, називати ознаки хімічних реакцій; розрізняти фізичні й хімічні властивості речовин |
|
Метод, спостереження, хімічний експеримент, гіпотеза, теорія, закон |
Лабораторний дослід 3 |
Знати основні методи пізнання і вміти пояснювати їх суть |
|
Закріпити знання про фізичні й хімічні явища, ознаки хімічних реакцій на конкретних прикладах; уміти розрізняти хімічні й фізичні властивості речовин |
|||
Закон збереження маси речовин, хімічне рівняння, коефіцієнт |
Демонстрація 10 |
Знати формулювання закону збереження маси речовин, суть хімічної реакції; вміти пояснювати закон, складати рівняння хімічних реакцій |
№ з/п |
Дата, клас |
Тема уроку |
Тип уроку |
Форми роботи |
20 (18) |
Добір коефіцієнтів у хімічних рівняннях |
З (РДН) |
Фронтальна бесіда, робота в парах — логічне мислення, лови помилку, відстрочена відгадка, творча лабораторія, вірю — не вірю |
|
21 (19) |
Узагальнення і систематизація знань з теми |
УП |
Робота в групах, хімічна розминка, самостійна робота, прес-конференція |
|
22 (20) |
Тематичне оцінювання |
Кон |
Індивідуальні завдання по варіантах |
|
Тема 2. Прості речовини «Метали й неметали» (10 год.) |
||||
23 (1) |
Оксиген. Кисень. Добування й фізичні властивості кисню |
ВНМ (О) |
Лекція, бесіда, експеримент, вірю — не вірю |
|
24 (2) |
Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення. Поняття про оксиди |
ВНМ (О) |
Лекція, бесіда, експеримент, взаємоопитування |
|
25 (3) |
Практична робота 3. Добування кисню в лабораторії та вивчення його властивостей |
З (Т-М) |
Практична робота |
Нові поняття |
Наочність і експеримент |
Заплановані результати навчання |
Домашнє завдання |
Вміти добирати коефіцієнти в рівняннях хімічних реакцій |
|||
Закріпити вміння обчислювати відносну молекулярну масу речовин, масові частки елементів у складних речовинах; уміти розрізняти фізичні й хімічні явища, складати хімічні рівняння й добирати в них коефіцієнти |
|||
Знати зміст основних понять теми й застосовувати їх на конкретних прикладах |
|||
Каталізатор, реакція розкладу |
Демонстрації 11, 12, 13, 14 |
Знати характеристику кисню як простої речовини, його фізичні властивості, добування і способи збирання; розуміти суть поняття «каталізатор» |
|
Реакція сполучення, оксиди, окиснення, горіння |
Демонстрація 15 |
Знати хімічні властивості кисню; вміти записувати рівняння відповідних реакцій; розуміти суть процесів окиснення, горіння, поняття «оксиди» |
|
Знати ПТБ під час роботи, вміти добувати і збирати кисень у лабораторії, визначати його наявність; закріпити знання про реакції розкладу і сполучення |
№ з/п |
Дата, клас |
Тема уроку |
Тип уроку |
Форми роботи |
26 (4) |
Умови виникнення й припинення горіння. Поширення та колообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його біологічна роль |
ВНМ (Д) + З (РДН) |
Бесіда, складання схем, робота в парах, хімічна розминка, «шпаргалка» |
|
27 (5) |
Узагальнення знань про кисень |
УП |
Робота в групах, самостійна робота, експрес-тести, хрестики-нулики, лови помилку |
|
28 (6) |
Тематичне оцінювання |
Кон |
Індивідуальна робота по варіантах тестів |
|
29 (7) |
Ферум. Залізо. Фізичні й хімічні властивості заліза |
ВНМ (О) |
Лекція, бесіда, експеримент, хімічний крос, «мікрофон» |
|
30 (8) |
Вивчення фізичних і хімічних властивостей заліза |
З (Т-М) |
Робота в групах, інтелектуальна розминка, прес- конференція |
|
31 (9) |
Поширення Феруму в природі. Застосування заліза. Руйнування в природних умовах |
ВНМ (Д) |
Робота в парах «Учитель — учень», робота з роздавальним матеріалом, колекції «Сплави», складання схеми «Шпаргалка», «Чомучка» |
|
32 (10) |
Узагальнення знань про залізо |
З (РДН) УП |
Самостійна робота, робота в гомогенних групах |
|
33 (11) |
Контрольна робота за рік |
Кон |
Контрольна робота за індивідуальними тестовими варіантами |
|
34 (12) |
Корегування знань |
КОР |
Робота в групах |
Нові поняття |
Наочність і експеримент |
Заплановані результати навчання |
Домашнє завдання |
Повітря, повільне окиснення |
Знати склад повітря, умови виникнення і припинення горіння, колообіг Оксигену в природі, галузі застосування кисню |
||
Знати всі вивчені поняття і вміти складати рівняння реакцій розкладу і сполучення на прикладах добування і хімічних властивостей кисню |
|||
Вміти застосовувати набуті знання під час виконання завдань тематичної атестації |
|||
Дем. № 16, 17 Лаб. досл. № 4 |
Знати характеристику заліза як простої речовини, його фізичні й хімічні властивості |
||
Вміти записувати рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості заліза |
|||
Знати поширеність Феруму в природі; уміти обґрунтовувати застосування заліза, пояснювати наслідки процесу його іржавіння |
|||
Знати фізичні й хімічні властивості заліза; вміти записувати відповідні рівняння хімічних реакцій |
|||
Вміти застосовувати набуті знання для виконання завдань контрольної роботи |
|||
Вміти знаходити, аналізувати й виправляти допущені помилки |