Розробки уроків - Хімія 7 клас - 2015 рік
7 клас

ВСТУП

Урок 1. ХІМІЯ — ПРИРОДНИЧА НАУКА. РЕЧОВИНИ ТА ЇХ ПЕРЕТВОРЕННЯ В НАВКОЛИШНЬОМУ СВІТІ

Цілі: ознайомити учнів із предметом науки хімії, розвивати пізнавальний інтерес, науковий світогляд, виховувати толерантність.

Очікувані результати: учні висловлюють судження про застосування хімічних знань, про предмет хімії та необхідність володіння хімічними знаннями.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація до уроку (віртуальні досліди) або набір реактивів для демонстраційного експерименту: амоній біхромат, розчин мідного купоросу, цвях, розчини етилового та ізопропілового спиртів, металічний натрій, розчин натрій силікату, кристалічні солі — нікель хлорид, кобальт сульфат, розчини амоніаку та хлоридної кислоти.

Базові поняття й терміни уроку: наука, закони, теорії.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Теми для обговорення з учнями

1. Що вивчали на уроках природознавства, ботаніки, географії?

2. Чому хімію починають вивчати тільки в 7 класі?

3. Як ви вважаєте, про що розповідає ця наука?

4. Як люди застосовують хімічні знання?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Чи може людина сьогодні обійтися без науки хімії та хімічної промисловості?

Подивимося навколо себе: пластикові вікна в класі, пенали, ручки, зошити, підручники, пофарбовані поли, парти та двері, наш одяг, косметичні засоби — все це зроблено з допомогою знань з хімії.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (інтерактивна бесіда)

Хімія — природнича наука.

Які ще науки розповідають про природні явища та речовини?

Це — ботаніка, біологія, географія, фізика, астрономія.

Під час бесіди треба підвести учнів до таких висновків:

1. Хімія — наука, яка потрібна для розвитку промисловості та повсякденного життя людини.

2. Хімія — наука, яка потребує інтеграції знань із різними галузями.

3. Хімія — це природнича наука.

4. Хімія — наука про речовини та їх перетворення.

Демонстраційний експеримент

Демонстрація природних явищ із допомогою хімічних реакцій:

• «іржавіння»,

• «вулкан»,

• «проростання насіння»,

• «розквітання квітів»,

• утворення «туману» тощо.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Групова робота (робота з підручником)

На кожній парті є матеріал для заповнення таблиці.

Існує багато різновидів хімії. Як ви вважаєте, що вони вивчають? Скористайтеся с. 7-8 підручника.

Геохімія

 

Космохімія

 

Фармацевтична хімія

 

Біохімія

 

Фізична хімія

 

Аналітична хімія

 

Обговорення результатів роботи, доповнення та узагальнення знань із допомогою вчителя

2. Опитування

Дайте відповіді на запитання:

1. Як у промисловості застосовують хімію?

2. Як людина використовує хімічні знання в побуті?

3. Що вивчає предмет «хімія»?

4. Що вам відомо про користь, яку приносить ця наука?

5. Наведіть приклади, коли хімія може завдати шкоди, та поясніть, як цьому запобігти.

VІ. ПІДСУМКИ, ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати параграф підручника, відповісти на запитання.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.