Розробки уроків - Хімія 7 клас - 2015 рік
7 клас

Тема 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ

Урок 25. ЯК ВИВЧАЮТЬ ХІМІЧНІ СПОЛУКИ ТА ЯВИЩА. СПОСТЕРЕЖЕННЯ Й ЕКСПЕРИМЕНТ У ХІМІЇ

Цілі: ознайомити учнів з основними науковими методами пізнання хімії з метою формування вмінь спостерігати, фіксувати результати, аналізувати, порівнювати, узагальнювати.

Очікувані результати: учні розуміють спосіб розв'язування проблеми науковим методом пізнання.

Обладнання: тигель, тигельні щипці, цукор, цигарковий попіл (літій карбонат), магній, вуглець.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: лекція, самостійна робота — експрес-тести, робота в групах, бесіда, демонстраційний експеримент.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Експрес-опитування

Розподіліть явища на фізичні та хімічні.

I  варіант

Почорніння срібної монети, загнивання м’яса, кування заліза, зацукровування варення; замерзання води, розчинення кухонної солі у воді, гниття листя.

II варіант

Танення льоду, горіння паперу, утворення інею, кипіння води, ржавіння заліза, протухання яйця, горіння лампочки, загнивання сіна.

2. «Хімічна розминка»

Назвіть ознаки хімічних явищ.

3. «Мозковий штурм»

Назвіть умови виникнення хімічних реакцій.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бліцопитування

♦  Для чого визначати явища? Яке значення має віднесення явищ до фізичних або хімічних?

♦  Як ви визначали явища? Якими методами ви користувалися, що ними користується сучасна наука?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Інтерактивна робота «вчитель — учень», робота в парах «учень — учень»

Складіть у парах назви методів спостереження за явищами. Уявіть, що ви — вчені та розв’язуєте наукову проблему. Які методи пізнання ви можетеназвати?

Учитель контролює виконання завдань у кожній парі, направляє та корегує виконання.

Закінчення роботи — узагальнення роботи всіх пар.

На дошці записуємо наукові методи пізнання за результатами виступів учнів.

Наукові методи пізнання:

1) закон;

2) теорія;

3) гіпотеза;

4) хімічний експеримент;

5) спостереження;

6) узагальнення.

Або, навпаки:

1) хімічний експеримент;

2) спостереження;

3) гіпотеза;

4) теорія;

5) узагальнення;

6) закон.

Бліцопитування

♦ Від чого залежить порядок пізнання?

♦ Коли вчитель демонструє експеримент, який порядок ви оберете?

Демонстраційний експеримент

1. Горіння магнію.

2. Горіння цукру (не горить, але після додавання речовини (попелу з цигарок) починає горіти).

3. Горіння вуглецю.

Узагальніть результати дослідів у таблиці:

Назва досліду

Спостереження

Висновок

     
     
     

З тексту параграфа випишіть визначення понять «гіпотеза», «спостереження», «висновок».

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Бесіда

♦ Що таке спостереження? Яких умов необхідно дотримуватися, щоби спостереження було результативним?

♦ Чим відрізняються гіпотеза й висновок?

♦ Що таке експеримент?

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Домашній експеримент. Взаємодія харчової соди з лимонною кислотою, соком квашеної капусти, кефіром.

2)   Вивчити параграф підручника, відповісти на запитання.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.