Розробки уроків - Хімія 7 клас - 2015 рік
7 клас

Тема 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ

Урок 26. ПРАКТИЧНА РОБОТА № 3. ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНИХ І ХІМІЧНИХ ЯВИЩ

Цілі: навчитися порівнювати речовини, описувати їхні властивості, встановлювати залежність між властивостями та застосуванням речовин; ознайомитися з характерними ознаками хімічних реакцій; закріпити на практиці поняття «фізичні та хімічні явища», розвивати експериментальні навички, аналітичне мислення, удосконалювати вміння поводитися з хімічними реактивами та лабораторним обладнанням, виховувати комунікативні навички під час роботи в парах.

Очікувані результати: учні виконують дії хімічного експерименту, дотримуючись правил безпеки життєдіяльності, записують спостереження, можуть зробити висновки за спостереженнями.

Тип уроку: формування експериментальних навичок, перевірка знань.

Обладнання: на столах учнів: лабораторний штатив, спиртівка, дві фарфорові чашечки, тигельний тримач, азбестова сіточка, мідний купорос, колба з водою, шпатель, залізні ошурки, магніт, фільтрувальний папір.

Базові поняття й терміни уроку: фізичні та хімічні явища.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Повторення правил поведінки в кабінеті хімії та правил безпеки під час виконання практичних робіт.

Тема для обговорення з учнями

Які явища належать до хімічних, які — до фізичних? За якими ознаками можна розпізнати хімічні явища?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Сьогодні ми проводимо хімічні експерименти та визначаємо явища, які будемо спостерігати.

IV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

Дослід 1

У пробірку насипте шпателем декілька кристаликів мідного купоросу, додайте 2-3 мл води, перемішайте до повного розчинення речовини.

Запишіть спостереження.

Половину розчину перелийте до фарфорової чашечки, закріпіть її на кільці штативу та випаровуйте розчин до появи голубих кристаликів.

Продовжуйте випарювання. Що спостерігаєте?

Дослід 2

У другу частину розчину CuSO4 додайте залізних ошурок. Спостерігайте, що відбувається з ошурками та якого кольору набув розчин.

Обережно перелийте розчин до другої фарфорової чашечки, щоб не потрапили тверді речовини, закріпіть її на азбестовій сіточці на кільці штативу та випаровуйте розчин. Що спостерігаєте?

Оформіть результати дослідів у таблиці:

№ досліду

Послідовність дій

Спостереження

Висновки

(вказати, яке явище ви спостерігали)

1. Розчинення та випаровування мідного купоросу

Розчиняю кристалики мідного купоросу...

Утворюється розчин...

 
 
     
     
     
     
     
     

2. Додавання залізних ошурок до розчину мідного купоросу

     
     
     
     
     

Дайте відповіді на запитання.

1. Чи можна з допомогою магніту довести, що на поверхні ошурок виділився інший метал, ніж залізо?

2. Які хімічні явища ви ще спостерігали, коли робили експеримент?

Зробіть загальні висновки до роботи.

Наведіть порядок на робочому місці.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ, ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

♦ Домашній експеримент (із допомогою батьків)

Виконайте експерименти та опишіть спостереження:

•  взаємодія соди з оцтом,

•  розчинення цукру у воді,

•  взаємодія крохмалю з йодом.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.