Розробки уроків - Хімія 7 клас - 2015 рік
7 клас

Тема 3. СКЛАДНІ РЕЧОВИНИ. ВОДА

Урок 38. ВОДА ЯК НАЙВАЖЛИВІШИЙ ПРИРОДНИЙ ОКСИД. КРУГООБІГ ВОДИ В ПРИРОДІ

Цілі уроку: дати уявлення про воду як природний оксид, про значення води в природі й житті людини, про заходи з охорони води від забруднення; сприяти розвитку навичок роботи у групах; виховувати комунікативні навички, сприяти вихованню любові до природи, інтересу до навчання.

Очікувані результати: учні розуміють значення води в природі, інтегрують знання про роль води з різних галузей знань.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Основні поняття: кругообіг води.

Обладнання: комп'ютер, проектор, мультимедійна презентація, фільм «Кругообіг води в природі».

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Фронтальне опитування

♦ Назвіть агрегатні стани води. Що таке плавлення, кипіння, конденсація?

♦ Які фізичні властивості має вода?

3. Відгадайте загадки

1. Яку воду можна носити в решеті? (Сніг)

2. Сидить півень на вербі, спустивши крила до землі. (Дощ)

3. Що це таке: пливе і ллється,

Часом на камінь дереться? (Вода)

4. Як немає — усе висихає,

Звірі й птахи помирають. (Вода)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прокоментуйте прислів’я про воду.

1. Куди водиця тече, там травиця росте.

2. По краплі дощ, а дощ ріки напуває, ріками море стоїть.

3. Куди водиця тече, там травиця росте.

4. Крапля за краплею — утвориться озеро.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Вода — предмет вивчення багатьох наук.

В. І. Вернадський писав: «Вода стоїть окремо в історії нашої планети. Немає природного тіла, яке б могло зрівнятися з нею за впливом на перебіг основних, найграндіозніших процесів. Немає земної речовини — мінералу, гірської породи, живого тіла, — яке її не містить».

Удивительный вопрос:

Почему я водовоз?

Потому что без воды

И не туды, и не сюды!

Ви зрозуміли, що без води немає життя.

Вчені довели, що життя виникло й розвинулося у воді. Очевидно, звідси походять вислови: «Вода — чудо природи», «Вода — еліксир життя». Воду вивчають фізики, біологи, географи. Не менш важливою є вода для хімії як речовина, як джерело життя. З давніх-давен люди зрозуміли, що без води не зможе існувати жоден живий організм. Вода стала предметом обожнювання. Однак сила води лякала людей. Це спонукало мислителів вивчати природу та її багатства.

Робота в групах

Спробуйте скласти тексти про воду, які можна розмістити в підручниках з географії (І група), фізики (ІІ група), біології (ІІІ група).

Під час підготовки користуйтесь енциклопедіями та довідниками.

Учні читають тексти, готують повідомлення. Потім кожна група читає свій текст.

Кругообіг води в природі

Подивіться фільм «Кругообіг води» та прокоментуйте його. Дайте відповідь на питання: «Яких заходів з охорони води слід уживати, щоб не порушувати екосистему?»

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Написати статтю на тему «Бережіть воду!».






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.