Розробки уроків - Хімія 7 клас - 2015 рік
7 клас

Тема 3. СКЛАДНІ РЕЧОВИНИ. ВОДА

Урок 44. КИСЛОТНІ Й ОСНОВНІ ОКСИДИ. ДІЯ КИСЛОТ І ЛУГІВ НА ІНДИКАТОРИ

Цілі: продовжити формувати поняття про взаємодію води з оксидами; дати визначення кислотних та основних оксидів, розширити поняття учнів про індикатори, продовжити розвивати аналітико-експериментальні здібності; виховувати правильну поведінку під час виконання хімічного експерименту.

Очікувані результати: учні розрізняють кислотні та основні оксиди, знають, як різні індикатори змінюють колір у кислотному та лужному середовищах.

Тип уроку: вдосконалення та поглиблення знань.

Обладнання: розчин фіолетового лакмусу, метилового оранжевого, фенолфталеїну.

Базові поняття й терміни уроку: індикатор, кислота, основа, кислотний оксид, основний оксид.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Обговорення домашнього експерименту

Запитання для обговорення з учнями

1. Що таке основа?

2. Що таке кислота?

3. Що таке індикатор?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У домашньому експерименті ви дізналися, які соки є індикаторами на лужне та кислотне середовище. Є спеціальні речовини, які ми будемо використовувати в лабораторії. З їх допомогою ми навчимося розрізняти кислоти та розчинні основи (луги).

IV. ВДОСКОНАЛЕННЯ ТА КОРЕГУВАННЯ ЗНАНЬ

ü  Основні оксиди — оксиди, яким відповідають основи.

ü  Кислотні оксиди — оксиди, яким відповідають кислоти.

1) Складіть формули основ, які відповідають оксидам:

• Натрій оксид

• Барій оксид

• Літій оксид

• Ферум(ІІ) оксид

• Купрум(ІІ) оксид

2) Складіть формули оксидів, які відповідають основам:

• LiOH

• Ca (OH)2

• Mn (OH)2

• Mg (OH)2

3) Складіть рівняння реакцій літій оксиду, барій оксиду з водою.

4) Складіть формули оксидів, які відповідають кислотам:

• H2SO4

• H2CO3

5) Складіть формули кислот, які відповідають оксидам:

● SO2

• P2O5

6) Складіть рівняння реакцій узаємодії сульфур (V) оксиду, карбон(IV) оксиду з водою.

Експериментальна задача. Що в пробірках?

1) У двох пробірках містяться розчини кислоти й лугу (розчинної основи). Як визначити вміст кожної пробірки? (З допомогою універсального індикаторного паперу визначаємо розчини.)

2) Дізнаємось, як інші індикатори діють на розчини кислот і лугів. Розподілимо розчини кислоти та лугу на чотири пробірки. У кожну пробірку додамо індикатор.

Заповнюємо таблицю:

 

Універсальний індикаторний папір

Фіолетовий

лакмус

Метиловий

оранжевий

Фенолфталеїн

Кислота

Червона

Червоний

Червоний

Забарвлення не змінюється

Луг

Синя

Синій

Жовтий

Малиновий

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Запитання класу

Як розпізнати:

• Кислоту та луг?

• Основний і кислотний оксиди?

2. Гра в парах

Перший учень називає оксид, другий — кислоту, яка відповідає оксиду. Перший учень називає основу, другий — оксид, який їй відповідає.

VI. ПІДСУМКИ, ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Що сьогодні було для вас цікавим?

2. Що було складним?

3. Що було незрозумілим?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

♦ Опрацювати конспект, виконати вправи.

♦ Домашній експеримент: із допомогою соків-індикаторів із червоної капусти, чорної смородини визначте середовище розчину прального порошку (зверніться по допомогу до батьків!).






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.