Розробки уроків - Хімія 7 клас - 2015 рік
7 клас

Тема 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ

Урок 8. ПРАКТИЧНА РОБОТА № 2. РОЗДІЛЕННЯ НЕОДНОРІДНОЇ СУМІШІ

Цілі: навчити здійснювати операції з розподілення неоднорідної суміші, розвивати навички експериментальної роботи; виховувати акуратність під час роботи з хімічними реактивами.

Очікувані результати: учні вміють розподіляти суміш, використовуючи операції фільтрування, випаровування, володіють технікою здійснення цих операцій; знають, які фізичні властивості речовин дозволяють використовувати ту чи іншу операцію.

Тип уроку: використання знань, практична робота.

Обладнання: лабораторний штатив, спиртівка, сірники, магніт, азбестова сітка, чашечка для випаровування, скляна паличка, фільтрувальний папір, скляна воронка, шпатель або ложечка, колба з водою, суміш піску, солі, залізних ошурок; суміш крейди, солі, дерев'яних ошурок.

Базові поняття й терміни уроку: фільтрування, випаровування, кристалізація, неоднорідна суміш, однорідна суміш.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Повторення правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Запитання для обговорення з учнями

1. Які суміші вам відомі?

2. Які способи розділення сумішей ви знаєте?

3. Для чого здійснюють фільтрування?

4. Як треба зробити фільтр?

5. Як розмістити фільтр у воронці?

6. Як треба фільтрувати? Для чого необхідна скляна паличка? Як її тримати?

7. Для чого здійснюють випаровування?

8. Що ми очікуємо побачити в результаті цієї операції?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бесіда

1. Чи можна розподілити суміш із допомогою фізичних методів?

2. У мене випадково була забруднена кухонна сіль іншими речовинами, та зараз я маю дві суміші: суміш піску, солі та залізних ошурок і суміш крейди, солі та дерев’яних ошурок.

Складіть план з розділення цих сумішей та виконайте необхідні операції.

IV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

Інструктаж з безпеки життєдіяльності

Порядок виконання роботи

•   Учні отримують суміші за варіантами, складають план дій.

•   Учитель перевіряє та корегує порядок виконання дій з розділення суміші.

•   Учні виконують операції.

Учитель стежить за дотриманням правил безпеки та технікою виконання експерименту.

• Результати роботи учні записують у таблицю.

Суміш

Порядок дій

Спостереження

На яких фізичних властивостях ґрунтується дія

Висновок

 

1

     

2

     

3

     

4

     

V. ПІДСУМКИ УРОКУ, ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

♦ За результатами роботи дайте відповіді на питання.

1. Наведіть приклади, коли випаровування та фільтрування є природними явищами; використовується в побуті.

2. Наведіть приклади однорідних і неоднорідних сумішей у природі.

♦ Домашнє завдання (експериментально-творче)

Зробіть суміш із двох або трьох речовин, які є у вас удома, складіть план з її розподілення та з допомогою батьків спробуйте розподілити суміш на індивідуальні речовини.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.