Розробки уроків - Хімія 8 клас - 2016 рік
ТЕМА 4. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК
УРОК 53. ЗАГАЛЬНІ СПОСОБИ ОДЕРЖАННЯ ОКСИДІВ
Навчально-освітня мета: на основі вивчених хімічних властивостей оксидів, кислот, основ, солей спрогнозувати можливі способи одержання оксидів, актуалізувати знання учнів з теми «Оксиген. Кисень» (7 клас); продовжувати вдосконалювати вміння складати формули оксидів та рівнянь хімічних реакцій за їхньої участі, розв'язувати розрахункові задачі за рівнянням хімічних реакцій.
Тип уроку: дослідження.
Навчальне обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
♦ Назвіть амфотерні елементи.
♦ Якими двома реактивами треба скористатися, щоб довести амфотерність речовини?
♦ Доведіть амфотерність цинку.
♦ Які оксиди називають амфотерними?
♦ Як довести амфотерність алюміній оксиду?
♦ Які основи називають амфотерними?
♦ Як довести амфотерність алюміній гідроксиду?
IIІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
♦ Як можна одержати оксиди?
♦ Під час вивчення хімічних властивостей яких класів у продуктах реакції утворювались оксиди?
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Одержання оксидів
1. Взаємодія простих речовин з киснем (так одержують переважно кислотні оксиди):
S + O2 = SO2
Спробуйте записати рівняння одержання карбон діоксиду з простих речовин.
2. Термічний розклад основ, солей (так одержують переважно основні оксиди):
Спробуйте записати рівняння одержання барій оксиду термічним розкладом барій карбонату, ферум(ІІІ) оксиду термічним розкладом ферум(ІІІ) гідроксиду.
3. Горіння (повне окиснення) бінарних сполук:
2ZnS + 3O2 = 2ZnO + 2H2O
Спробуйте закінчити рівняння таких реакцій:
CuS + O2 =_____________________________________
CH4 + O2 =_____________________________________
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Завдання за темою на індивідуальних картках
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ, ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ, ВИСНОВКИ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Інструктаж з виконання домашнього завдання, параграф підручника, завдання після параграфа.
1. Напишіть рівняння реакцій, з допомогою яких можна здійснити перетворення речовин:
S → SO2 → H2SO3 → MgSO3 → MgO
2. Яка маса солі утвориться під час взаємодії 4 г магній оксиду з фосфор(V) оксидом.___________________________________
3. Яка маса натрій гідроксиду необхідна для взаємодії з 11,2 л сульфур(IV) оксиду (н. у.) для утворення натрій сульфіту?
4. Яка маса лугу утворюється під час взаємодії 0,94 г калій оксиду з водою?___________________________________________
5. Яку масу сульфатної кислоти можна одержати під час взаємодії сульфур(VI) оксиду з 36 г води?
6. Визначте масу купрум(ІІ) ортофосфосфату, яка утвориться під час взаємодії 40 г купрум(ІІ) оксиду з ортофосфатною кислотою?_________________________________________________________________________________________________