Усі уроки хімії 8 клас - 2016 рік

ТЕМА 4. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК

УРОК 40 КЛАСИФІКАЦІЯ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК, ЇХНІЙ СКЛАД І НОМЕНКЛАТУРА

Цілі:

-   Формування ключових компетентностей:

-   саморозвитку й самоосвіти — створення проблемних ситуацій;

-   інформаційної— розуміння та усвідомлення отриманої інформації, вміння робити висновки й узагальнення, складання опорних схем.

-   Формування предметних компетентностей: формувати знання про класифікацію неорганічних сполук, поняття про склад основних класів складних неорганічних сполук та їх номенклатуру; формувати вміння складати формули й давати назви складним неорганічним сполукам; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до вивчення хімії.

Обладнання: роздавальний матеріал, таблиця «Основні класи неорганічних сполук», мультимедійний проектор, комп'ютер.

Тип уроку: ВП, ВНМ (О).

Форми роботи: бесіда, фронтальна робота, прийом «Взаємоопитування».

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

1. Розподіліть речовини на дві групи. Які особливості речовин ви для цього використовували?

Mg, O2, BaO, C, FeSO4, CuO, H2CO3, NaOH, Al, H2, Fe2O3.

2.  Що таке прості речовини?

3.  Як класифікують прості речовини?

4.  Що таке складні речовини?

5.  Які складні речовини вам траплялися раніше?

6.  Як скласти формулу речовини?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Проблемні питання

▼ Як дати назви складним речовинам?

▼ Як правильно скласти їх формули?

Вивченням цих питань ми займемося на сьогоднішньому уроці та ознайомимося з основними класами складних неорганічних речовин.

V. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Дати поняття про класифікацію складних неорганічних сполук. (Всі схеми проектують на екран.)

2. Дати поняття «оксид». Умовне позначення: ExOy.

3. Дати алгоритм складання назв оксидів.

4. Дати поняття «кислоти». Умовне позначення: НК, де К — кислотний залишок.

На екран проектують назви кислот і формули. Пояснюють, як визначити валентність кислотного залишку.

5. Дати поняття «основи». Умовне позначення: Me (OH)x.

6. Дати алгоритм складання назв основ.

7. Дати поняття «солі». Умовне позначення: МеК, де К — кислотний залишок.

8. Дати алгоритм складання назв солей.

VI. ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Розподілити речовини за класами:

HCl, Cu(NO3)2, Mg(OH)2, H2SO4, FeO, ZnS, NaOH,

AlCl3, BaCO3, K2O, Cr2(SO4)3, Co(OH)3, NiBr2.

2. Дати назви цим речовинам.

3. Прийом «Взаємоопитування»: один учень складає формулу сполуки, а інший дає їй назву.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити