Усі уроки хімії 8 клас - 2016 рік
ТЕМА 4. ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК
УРОК 64 ПРАКТИЧНА РОБОТА № 2 «РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ЗАДАЧ»
Цілі:
- Формування ключових компетентностей:
- інтелектуальної — вміння розв'язувати задачі;
- соціально-трудової — вміння самостійного розв'язування задач;
- здоров'язбережувальної — вміння поводитися з хімічними речовинами, піклуватися про своє життя і здоров'я.
- Формування предметних компетентностей: повторити й закріпити знання про властивості основних класів неорганічних сполук; формувати вміння розв'язувати експериментальні задачі, виконувати хімічний експеримент, складати звіт про роботу; розвивати вміння спостерігати й описувати спостереження; виховувати почуття відповідального ставлення до виконання завдань.
Обладнання: інструктивні картки, набір реактивів для роботи та штатив із пробірками або мультимедійний проектор і комп'ютери.
Тип уроку: УП.
Форми роботи: бесіда, практична робота.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. ІНСТРУКТАЖ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ
III. ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ВИКОНАННЯ РОБОТИ
IV. САМОСТІЙНЕ ВИКОНАННЯ РОБОТИ ЗА ІНСТРУКТИВНИМИ КАРТКАМИ (РОБОТА В ГРУПАХ) (див. додаток)
V. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ
VI. СКЛАДАННЯ ЗВІТУ ПРО РОБОТУ
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ДОДАТОК
ІНСТРУКТИВНІ КАРТКИ
Дата___________________________________
Прізвище_______________________________
Клас__________________________________
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 2. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ЗАДАЧ
Мета: навчитися застосувати знання про оксиди, кислоти, основи, солі та їхні властивості під час розв’язування експериментальних задач.
Обладнання та реактиви: штатив із пробірками, залізо, лакмус, розчини хлоридної та сульфатної кислот, натрій гідроксиду, алюміній сульфату, барій нітрату.
З правилами БЖД ознайомлений(на) та зобов’язуюсь їх виконувати ______________________________________
ХІД РОБОТИ
Варіант І
1. У трьох пробірках містяться розчини натрій сульфату, натрій гідроксиду та сульфатної кислоти. Визначте, у якій пробірці міститься кожна речовина.
2. Одержіть алюміній гідроксид і доведіть його амфотерні властивості. Запишіть рівняння реакцій.
3. Із магній сульфату одержіть магній нітрат. Запишіть рівняння реакції.
4. З цинк оксиду одержіть цинк гідроксид. Запишіть рівняння реакцій.
5. Здійсніть практично перетворення за схемою. Запишіть рівняння реакцій.
Залізо → ферум(ІІ) хлорид → ферум(ІІ) гідроксид →
→ ферум(ІІ) сульфат
Висновок:___________________________________
Додаткове завдання
З якими речовинами може взаємодіяти натрій гідроксид: калій оксид, ортофосфатна кислота, вода, ферум(ІІІ) сульфат, цинк оксид, сульфур(IV) оксид? Запишіть рівняння реакцій.
Дата___________________________________
Прізвище_______________________________
Клас__________________________________
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 2 РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИХ ЗАДАЧ
Мета: навчитися застосувати знання про оксиди, кислоти, основи, солі та їхні властивості під час розв’язування експериментальних задач.
Обладнання та реактиви: штатив із пробірками, цинк, лакмус, розчини хлоридної та сульфатної кислот, натрій гідроксиду, цинк сульфат, арґентум нітрат.
З правилами БЖД ознайомлений(на) та зобов’язуюсь їх виконувати_________________________
ХІД РОБОТИ
Варіант ІІ
1. У трьох пробірках містяться розчини калій хлориду, калій гідроксиду та хлоридної кислоти. Визначте, у якій пробірці міститься кожна речовина.
2. Одержіть цинк гідроксид і доведіть його амфотерні властивості. Запишіть рівняння реакцій.
3. Із калій хлориду одержіть калій нітрат. Запишіть рівняння реакції.
4. З магній оксиду одержіть магній гідроксид. Запишіть рівняння реакцій.
5. Здійсніть практично перетворення за схемою. Запишіть рівняння реакцій.
Цинк → цинк сульфат → цинк гідроксид → цинк хлорид
Висновок: _________________________________________
Додаткове завдання
З якими речовинами може взаємодіяти сульфатна кислота: калій оксид, хлоридна кислота, вода, барій хлорид, купрум(ІІ) гідроксид, натрій карбонат? Запишіть рівняння реакцій.