Розробки уроків - Громадянська освіта - Інтегрований курс 10 клас І семестр - 2018

РОЗДІЛ ІІ. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

Урок 15. МЕХАНІЗМИ ЗАХИСТУ ПРАВ ЛЮДИНИ І ПРАВ ДИТИНИ

Очікувані результати діяльності учнів:

Знання і розуміння: добирає з різних джерел додаткову інформацію щодо функціонування міжнародних та європейських механізмів захисту прав людини; розуміє важливість існування механізмів захисту прав людини та цінність ініціативи кожної особи у цій сфері; знає, що таке порушення прав людини; знає національні та міжнародні механізми захисту прав людини; оцінює перспективи й основні загрози розвитку прав людини в майбутньому.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Організація класу, представлення теми й очікуваних результатів уроку.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Виступ учнів

Учні зачитують твори-роздуми, написані вдома.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Аналіз правових ситуацій

• Анатолія Г. незаконно (як він вважає) звільнили з роботи;

• злочинці обікрали квартиру ваших знайомих, але злочинців ніхто не розшукує;

• у лікарні Борису П. не надали вчасно необхідну допомогу, тому довелося ампутувати ногу;

• на міських виборах Петра Б. примусили зняти свою кандидатуру на посаду мера;

• редактор газети «Гривня» відмовився опублікувати вашу статтю про погіршення екологічної ситуації в місті, мотивуючи це небажанням погіршувати відносини з владою.

1. Що об’єднує ці ситуації?

2. Куди б ви порадили звернутися цим людям для захисту своїх прав?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Метод «Коло ідей»

· У групах розгляньте і обговоріть запропоновані ситуації, які трапляються з нашими громадянами в країнах Європи. З’ясуйте, куди потерпілі можуть звернутись для захисту своїх прав.

Ситуація 1. Громадянин К. перебуває в одній з європейських країн у туристичній мандрівці. Під час екскурсії він заблукав у старовинному парку. Коли дістався місця стоянки екскурсійного автобусу, то зрозумів, що його відсутність не помітили — автобус продовжив мандрівку без нього.

Ситуація 2. Бізнесмен Г. перебуває в діловій поїздці за кордоном. Під час розрахунку за бензин на заправочній станції його звинуватили у використанні фальшивих грошей і доправили до поліцейської дільниці.

Ситуація 3. Студент М. за програмою молодіжних обмінів перебуває в одній з європейських країн. На дискотеці до нього підійшли двоє і запропонували йому стати посередником у розповсюдженні наркотиків, погрожуючи розправою в разі незгоди.

Ситуація 4. Заробітчанин Ч. отримав травму на підприємстві, де працює. Власник негайно його розрахував і взяв на роботу іншого. Ч. не має достатньо грошей ні для лікування, ні для того, щоб повернутися додому.

Ситуація 5. Громадянина Д. під час поїздки у швидкісному потягу було пограбовано: зникли гроші і документи. Що робити?

Висновок. Питання захисту прав людини вирішують зазвичай на національному рівні правоохоронні органи та відповідні органи влади, особи, які перебувають за кордоном, можуть звертатися також до консульства своєї країни.

Евристична бесіда

· Що робити, якщо людина не може домогтися справедливості у власній країні?

Веб-квест

1. Які органи в державі стоять на охороні правопорядку?

2. Що спільного в їхній діяльності?

3. У чому полягає специфіка їхньої діяльності?

4. Кінцевий результат: створення колективної презентації «Правоохоронні органи».

Бесіда

1. Як можна захистити свої права в Україні?

2. Якою є роль неурядових правозахисних організацій у захисті прав людини?

Висновок. Правоохоронні органи — система державних правоохоронних та уповноважених державою громадських формувань, що діють на основі та відповідно до закону й основною функцією яких є забезпечення законності та правопорядку, боротьба зі злочинністю та іншими правопорушеннями.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Бліцопитування

1. Чи може Президент України розробляти і видавати закони України? (Ні)

2. Як називається перехід прав і обов’язків від одного суб’єкта конституційного права до іншого? (Правонаступництво)

3. Як називається правовий зв’язок особи з державою, що зумовлює взаємні права та обов’язки? (Громадянство, підданство)

4. Який орган здійснює правосуддя в Україні? (Суд)

5. Яким є конституційний склад Верховної Ради України? (450)

6. Скільки областей у складі України? (24)

7. Скільки розділів має Конституція України? (XV)

8. Уповноважений Верховної ради України із захисту прав людини. (Омбудсмен)

9. Який представницький орган видає закони? (Парламент)

10. Яка посадова особа підтримує державне обвинувачення в суді? (Прокурор)

11. Яку структуру називають урядом України? (Кабінет Міністрів)

12. Як називається влада народу? (Демократія)

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Відшукати в засобах масової інформації повідомлення про діяльність Європейського суду з прав людини. Опитати родичів і знайомих, що вони знають про діяльність Євросуду, поділіться з ними здобутими знаннями.

2. Підготувати проект за темою «Якщо твої права порушено».

3. Підготувати міні-есе за темою «Правосуддя в майбутньому. Моя власна точка зору».

Сайти

1. http://svitppt.com.ua

2. https://www.youtube.com Історія права людини (укр. мова)

3. http://uk.wikipedia.org/wiki/Суд





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити