Розробки уроків - Громадянська освіта - Інтегрований курс 10 клас І семестр - 2018
РОЗДІЛ ІІ. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ
Урок 16. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СУД З ПРАВ ЛЮДИНИ»
Очікувані результати діяльності учнів:
✵ Знання і розуміння: поділяє думку про те, що: «Всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах»; розуміє важливість існування механізмів захисту прав людини та цінність ініціативи кожної особи в цій сфері; володіє інформацією про порядок звернень щодо захисту прав людини до національних і міжнародних органів та організацій; визнає роль міжнародних та європейських інституцій у захисті прав людини (ООН, Рада Європи, Європейський суд з прав люди-
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
Організація класу, представлення теми й очікуваних результатів уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Завдання
1. Дайте визначення правам і свободам людини.
2. назвіть механізм захисту прав і свобод, який не може бути реалізованим у національних межах.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Виступ учнів
1. Учні представляють міні-есе «Правосуддя в майбутньому. Моя точка зору».
2. Учні презентують проектні дослідження «Якщо твої права порушено».
Вправа «Асоціації»
Учитель. Запишіть свої асоціації щодо терміна «права». Ці слова мають починатися з букв, які становлять саме це слово.
✵ Порядок;
✵ рівність;
✵ актуальність;
✵ взаєморозуміння;
✵ активність.
Висновок. Демократичне суспільство, демократична держава нерозривно пов’язані з поняттями прав і свобод людини. Кожен з вас у повсякденному житті напевно вимовляли слова «Я маю право», «Це моє право», «Права людини».
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Метод «Акваріум»
Учні об’єднуються у 5 експертних груп по 5 осіб, та у 5 навчальних груп, у складі яких будуть представники кожної із експертних груп. Залежно від кількості учнів у класі можна утворити групи так, щоб було два експерти з деяких питання; один з блоків може пояснити вчитель.
· Опрацювати протягом 5-7 хв «свій» блок питань, що стосуються Європейського суду з прав людини.
I блок
1. Справи громадян яких держав розглядає Європейський суд з прав людини?
2. Яким є склад Європейського суду з прав людини?
II блок
· Хто і в яких випадках може звертатися до Європейського суду з прав людини?
III блок
1. Які скарги не розглядає Європейський суд з прав людини?
2. Якою мовою і в якій формі звертаються до Європейського суду з прав людини?
IV блок
· Яким є порядок розгляду справи в Європейському суді з прав людини?
V блок
· Чи можна не виконувати рішення Європейського суду з прав людини?
Перегляд відеоролика
Перегляд відеоролика «Що українці знають і думають про права людини?» (https://www.youtube.com).
Міні-лекція
Учитель. Упродовж останніх п’яти років до Європейського суду з прав людини, лише за підрахунками Уповноваженого ВРУ з прав людини, звернулися понад 7 тисяч громадян нашої держави, через що Україна 2002 року вперше від часу приєднання до Конвенції із захисту прав і основних свобод людини потрапила до десятки країн, від громадян якої було зареєстровано найбільшу кількість звернень.
Моніторинг Уповноваженого засвідчив, що найчастіше наші громадяни звертаються до Європейського суду з прав людини у зв’язку з невиконанням рішень національних судів, порушенням їхніх прав на належні умови тримання в пенітенціарних установах і безперешкодне володіння своєю власністю, зокрема своїми заощадженнями.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Евристична бесіда
1. Назвіть дві-три причини вивчати права людини та механізми їхнього захисту.
2. Які органи займаються питаннями захисту прав людини на міжнародному рівні?
3. У яких випадках ви можете звернутися по захист до Європейського суду з прав людини?
Рефлексія
1. Чи справдилися мої очікування?
2. Про що мені ще хочеться дізнатися? Яку проблему хотілося б порушити?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Написати твір-роздум за темою «Захист власних прав — особиста чи суспільно вагома справа?».
Сайти
1. http://svitppt.com.ua
2. https://www.youtube.com Історія права людини (укр. мова)
3. https://www.youtube.com Що українці знають і думають про права людини?
4. http://uk.wikipedia.org/wiki/Суд