Розробки уроків - Громадянська освіта - Інтегрований курс 10 клас І семестр - 2018

РОЗДІЛ ІІІ. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

Урок 23. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ «ПОДОЛАННЯ СТЕРЕОТИПІВ»

Очікувані результати діяльності учнів:

Знання і розуміння: аналізує джерела виникнення стереотипів, робити власні висновки; визначає своє ставлення до проявів стереотипного мислення.

Вміння і навички: дискутує, порівнює різні точки зору; критично ставиться до проявів стереотипного мислення.

Установки і цінності: визначає своє ставлення до різних форм дискримінації; долає стереотипи у своїх поглядах та переконаннях.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та цілей уроку.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Створення проблемної ситуації

· Уявіть, що по радіо ви почули два твердження:

1. Під час англо-бурської війни українець урятував від страти майбутнього англійського прем’єра Вінстона Черчилля.

2. Китайські товари мають низьку якість.

Обговорення

1. Яке з тверджень викликає більшу довіру? Чому?

2. Чи можна це твердження поставити під сумнів? Як перевірити його правдивість?

Виступ учнів

Учні, які виконали випереджальне завдання знайти в ЗМІ приклади стереотипного мислення, коментують ці факти.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Вправа «Обери друга»

Уявіть, що у вас з’явився новий друг. Ви можете обрати його самі. Кожен з вас отримав картки, де зазначено стислі характеристики різних людей. Оберіть серед них ту, якою б хотіли наділити свого друга.

Будь ласка, дайте йому ім’я, складіть коротеньку історію про ваше знайомство, поясніть, що саме вас зробило справжніми друзями. Розкажіть цю історію однокласникам. Намагайтеся бути максимально щирими.

Картка 1

Характеристики друзів

1. Комунікабельність, весела вдача, любов до природи та квітів.

2. Увага до власного здоров’я, заняття атлетикою, вміння танцювати сучасні танці.

3. Якості гарного оповідача, знання безлічі цікавих історій, колекціонування старовинних шпильок.

4. Любов до дітей, уміння знаходити з ними спільну мову, смак у виборі одягу.

5. Любов до футболу та командних видів спорту, не пропускає трансляції жодної цікавої гри та знається на майстерності гравців.

6. Уміння бути кумедним, коли це доречно, «рятувати» компанію від нудьги.

7. Серйозність у баченні власного майбутнього, вміння будувати власне життя відповідно до поставленої мети.

8. Найкраща колекція кактусів в області, зібрана впродовж років, мрія — підводне плавання в теплих морях.

9. Урівноваженість та вміння стримувати себе під час бурхливих дискусій, здатність завжди дати гарну пораду будь-кому, хто її потребує.

10. Любов до котів. Багато читає фантастики зарубіжних авторів.

11. Знавець хитрощів багатьох комп’ютерних ігор, вміє гарно робити фотографії.

12. Любить експериментувати на кухні, таких смачних салатів та печива ніде більше не скуштуєш.

13. Романтичність, вміння писати вірші та непогано малювати гравюри олівцем. Любить подорожувати в різні країни, хай лише в уяві.

14. Доброзичливість, готовність допомогти в навчанні, мрії про майбутню професію дизайнера. Гарно грає на гітарі, має власні пісні, досконало знає англійську мову.

15. Любить смачно поїсти, бо й готує гарно. Вдома має папугу, який уміє говорити, канарку та совеня.

Учитель. А зараз ви отримаєте уточнення інформації щодо вашої дружби. Номер характеристики вашого друга з картки 1 відповідає додатковій інформації в картці 2.

Поміркуйте, які корективи вносить ця інформація у ваші взаємини. Будьте готові розказати про це класу.

Картка 2

Доповнення до карток

1. Дівчина-інвалід, що має проблеми з руховими функціями ніг.

2. Хлопчик, старший брат якого відбуває покарання за крадіжки.

3. Хлопчик, найнижчий на зріст у класі.

4. Дівчинка з надмірною вагою тіла.

5. Дівчинка темношкіра.

6. Хлопець з багатодітної сім’ї з низькими статками.

7. Хлопець, батьки якого зловживають алкоголем і часто не бувають удома.

8. Дівчинка-сирота, яку виховують далекі родичі.

9. Хлопець, молодший від вас на 4 роки.

10. Чоловік-інвалід 30 років, що пересувається на інвалідному візку.

11. Рудоволоса та червонощока дівчинка низького зросту.

12. Дівчинка-циганка, батьки якої нещодавно оселилися у вашій місцевості.

13. Сусід-пенсіонер.

14. Дівчинка-мусульманка із кримськотатарської родини.

15. Хлопець з родини єговістів.

Запитання

1. Чи легко вам було визначити власне ставлення в новій ситуації?

2. Чи потоваришували б ви з цією людиною, якби одразу знали всю інформацію про неї?

3. Як поставляться до такого друга ваші знайомі, рідні?

Метод «Шкала думок»

· Які шляхи подолання стереотипів ви можете запропонувати?

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вправа «Корзина для сміття»

· Поміркуйте, яких негативних рис у собі ви спробуєте позбутися після сьогоднішнього уроку. Запишіть їх на аркуші паперу і викиньте в «кошик для сміття».

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити матеріал теми, підготуватись до уроку узагальнення.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити