Розробки уроків - Громадянська освіта - Інтегрований курс 10 клас І семестр - 2018
РОЗДІЛ ІV. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ
Урок 31. ДИТЯЧІ Й МОЛОДІЖНІ ГРОМАДСЬКІ ОБ'ЄДНАННЯ
Очікувані результати діяльності учнів:
✵ Знання і розуміння: знає зміст понять: демократія, демократичні процедури, плюралізм, врядування, права і обов'язки учнів, учнівське самоврядування, дитяча організація, лідерство, ініціатива; знає ознаки демократичного врядування та демократичні процедури; ефективні форми участі вчителів, учнів та батьків у врядуванні школою.
✵ Вміння і навички: оцінює роль громадських організацій, різних форм активності громадян у функціонуванні демократичного суспільства; адаптується у шкільну громаду без втрати особистої автономії; налагоджує партнерські стосунки зі шкільною адміністрацією, вчителями, представниками місцевої громади; бере участь у демократичних процедурах на рівні школи і громади.
✵ Установки і цінності: виявляє готовність захищати права і свободи людини, до дії та співпраці з іншими, співпрацювати з іншими задля розв'язання суспільних проблем; сприймає школу як простір демократії та територію прав людини.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
Повідомлення мети та цілей уроку.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Виступи учнів
1. Два-три учні за бажанням зачитують свій твір-роздум від імені вчителя «Із якими учнями я хотів би працювати?».
2. Охочі учні пропонують свої тези відповіді на запитання: «В якій школі я хотів би навчатися?».
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Завдяки колективним зусиллям представників Європейського Союзу в Європі створені всі умови для формування громадян нового типу — творчих, мобільних, демократичних, підприємливих; людей, які поділяють загальнолюдські гуманістичні цінності світової цивілізації. Своє місце в цій системі посів і європейський молодіжний рух.
Процес регіоналізації — позитивне явище, оскільки відповідає загальному спрямуванню соціальної політики, наближує молодіжні та дитячі організації до особистості, розв’язання її проблем. Це також відповідає світовим тенденціям: наприклад, у Данії 86 %, Німеччині, Великій Британії, Бельгії — 60 % членів молодіжних організацій є учасниками саме регіональних структур.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Формування понять
Дитячі громадські організації — об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства.
Молодіжні громадські організації (в Україні) — об’єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою якої є здійснення і захист своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших спільних інтересів.
Робота в творчих групах
· Опрацювати норми Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації» — 01.12.1998 р. зі змінами і доповненнями (редакція від 01.01.2016 р.)
1-ша група. Принципи утворення та діяльності молодіжних та дитячих громадських організацій.
2-гагрупа. Права молодіжних та дитячих громадських організацій.
3-тя група. Участь молодіжних та дитячих громадських організацій у підготовці та прийнятті рішень з питань державної політики щодо дітей та молоді.
4-та група. Відповідальність молодіжних та дитячих громадських організацій за порушення законодавства.
Метод «Два кола»
· За якими критеріями можна визначити типологію громадських об’єднань?
Орієнтовна відповідь
Типологія громадських об'єднань
1. За завданнями — політичні, професійні, наукові, творчі та інші організації.
2. За типом членства — індивідуальне членство (партія, профспілка), колективне членство (асоціації міст і підприємств), змішане членство (наукове товариство) без членства (суспільні рухи) та ін.
3. За суспільною роллю виділяють масові організації, орієнтовані на справи усього суспільства і такі, що дбають переважно про потреби та інтереси своїх членів.
4. За галузями діяльності.
Або:
1. Згідно з цілями, завданнями і змістом діяльності.
2. За ідеологічною ознакою організації.
3. За ступенем самостійності, відкритості, демократичності.
4. За характером взаємозв’язку з державними і громадськими структурами.
Учитель. Основне завдання сучасних громадських дитячих і молодіжних об’єднань полягає у формуванні образу і виявленні сутності процесу діяльності членів молодіжного (дитячого) об’єднаннях колективу однодумців, як відповідно організованої соціально-педагогічної системи, підсистемам якої властиві відносна самостійність, специфічність та ефективність різних видів впливу на процес соціалізації і соціального виховання цієї категорії дітей і молоді.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Евристична бесіда
1. Сучасні дитячі і молодіжні організації ще перебувають на стадії становлення і самовизначення, під впливом різноманітних соціальних, педагогічних і психологічних факторів. Назвіть ці фактори.
2. У чому, на вашу думку, полягає основне завдання функціонування сучасних дитячих і молодіжних об’єднань?
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацювати відповідний матеріал у додаткових інформаційних джерелах.
2. написати твір-роздум про одну з дитячих організацій, які існують у нашому місті («Пласт», «Сокільський доріст», «Курінь», «Джура»).
3. Підготуватися до ділової гри «Вибори до органів місцевого самоврядування».
Сайти
1. https://uk.wikipedia.org/wiki
2. http://b-ko.eom/book_243_glava_25_4.2.13
3. http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/281-14