Розробки уроків - Громадянська освіта - Інтегрований курс 10 клас І семестр - 2018
РОЗДІЛ І. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ
Урок 7. УРОК ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА РОЗДІЛОМ I
Очікувані результати діяльності учнів:
✵ Знання і розуміння: дає визначення понять: ідентичність, соціалізація, самовизначення, самореалізація, особиста гідність, совість, сім'я, субкультура; називає загальні ознаки та ознаки ключових понять; усвідомлює існування логічних зв'язків між усіма складовими розділу.
✵ Вміння і навички: вільно оперує основними поняттями; відстоює власну позицію, використовуючи інформацію з різних галузей знань; вміє окреслити власні життєві пріоритети; критично аналізує власні реальні можливості, умови середовища для успішної самореалізації.
✵ Установки і цінності: усвідомлює цінність людського життя; усвідомлює свою ідентичність, поважає ідентичність інших; визнає цінність особистої гідності людини; усвідомлює важливість процесу соціалізації людини в суспільстві.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ
Урок проводять у формі прес-конференції. Учні утворюють 5 творчих груп, серед яких представники преси — співробітників різних газет, спеціалістів різних галузей на чолі з консультантами.
Спочатку проводять загальний інструктаж консультантів, а ті вже починають готувати свої групи.
До закінчення прес-конференції має бути випущена газета, придумані її назва і рубрики.
Порядок роботи
1. Виступи тих представників груп, які займаються історією питання, теоретиків, практиків та ін., відповіді на запитання представників преси.
2. Оформлення групами газет.
3. Огляд-конкурс газет.
4. Підсумки прес-конференції. Відзначення переможців.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Завдання
· Заповніть пропуски у схемі.
ІІІ. ЕТАП ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
Питання, винесені на обговорення у творчих групах
1. Роль соціальних явищ та процесів у формуванні людини.
2. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності.
3. Тенденції розвитку сучасної української сім’ї. Трансформація моделей сім’ї.
4. Самореалізація особистості — це особливий процес взаємодії зі світом.
5. Молодіжні субкультури: плюси і мінуси.
Алгоритм виступу
✵ Позиція: ... я вважаю, що... (висловлюється власна думка, пояснюється, в чому полягає точка зору).
✵ Обґрунтування: ... тому, що... (наводиться причина появи цієї чи іншої думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).
✵ Приклад: ...наприклад... (наводяться факти, які демонструють докази, підсилюють вашу позицію).
✵ Висновки ... отже, я вважаю... (узагальнення думки, висновок про те, що необхідно робити — заклик прийняти вашу позицію).
Виступ учнів
Учні, які отримали випереджальне завдання, повідомляють про результати анкетування серед учнів, батьків, учителів «У чому полягає суть процесу саморозвитку особистості?»
Метод «Займи позицію»
· Чи залежить самореалізація людини від її взаємодії зі світом? Так чи ні?
IV. підсумок УРОКУ
Робота з таблицею
· Заповніть таблицю, відтворивши власне бачення соціалізації свого «Я».
Учні мають визначити свій сучасний соціальний статус і той, якого прагнуть досягнути.
Соціальний статус (Я сьогодні/ я в майбутньому) |
Ставлення (вимоги) до... |
||
Себе |
Навколишньої дійсності |
||
Речей |
Інших людей |
||
Рефлексія
· Записати свої враження від уроку до таблиці.
Плюс (+) |
Мінус (—) |
Цікаво |
Після завершення бажаючи презентують свої думки.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підготуватися до тематичного оцінювання.