АНГЛІЙСЬКА МОВА
ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ
5 клас

ТЕМА: Я, МОЯ РОДИНА ТА ДРУЗІ. ЗДОРОВ'Я

UNIT 9. HEALTH AND BODY CARE

 

УРОК 104 КОНТРОЛЬНИЙ

Підтема: Контроль знань і вмінь учнів за темою «Я, моя родина та друзі».

Мета:  Перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів.

Тренувати учнів у виконанні тестових завдань.

Обладнання: Підручник, робочий зошит, зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів, тест 7.

ХІД УРОКУ

I. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Greeting and Aim

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.

Т: Hello, boys and girls! Today we’ll sum up what we have learned in the unit «Health and Body Care» in a test.

Warming up

2. Уведення в іншомовну атмосферу.

Впр. 2 (с. 142).

Учні в режимі Р1  Р2  Р3... складають словосполучення з вивченими ЛО.

Check on Homework

3. Перевірка домашнього завдання.

Впр. 5 (с. 143).

Учні подають свої проекти, відповідаючи на запитання What is your project about?. Учитель оцінює роботу і пропонує зробити в класі виставку проектів, потім збирає зошити на перевірку.

 

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Instructions

1. Інструкції щодо виконання контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною шкалою.

Т: The test consists of four tasks. You get three points for each task if you do it correctly.

Test 

2. Виконання контрольної роботи (тест 7).

Учні самостійно виконують контрольну роботу в зошитах для тематичного оцінювання.

 

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Homework  

1. Домашнє завдання.

РЗ, впр. 5 (с. 102), письмово.

Summarizing       

2. Підведення підсумків уроку.

Бесіда з учнями.

Т: Was the test difficult? Did you do all the tasks?

 

TEST 7

Variant I

1. Match the words to make the word-combinations.

[c] 1) to keep                         a) dizzy

[  ] 2) to catch                        b) teeth

[  ] 3) to brush                        c) a toothache

[  ] 4) to break                       d) a leg

[  ] 5) to look                          e) a cold

[  ] 6) to ask for                       f) fit

[  ] 7) to have                         g) help

 

2. Make up 3 sentences with the word-combinations above.

1) I brush my teeth two times a day._________

2)___________________________________

3)___________________________________

4)___________________________________

 

3. Unscramble the dialogue.

[  ] — A table spoonful three times a day.

[  ] — You're welcome.

[  ] — Thanks, I'll follow your recommendations.

[1] — Here's your medicine.

[  ] — Before or after meals?

[  ] — How should I take the medicine?

[  ] — After meals.

 

4. Read Ann's conversation with her teacher and complete the letter.

        Ann: Good morning, Mr Arnold.

Mr Arnold: Hello, Ann. Where were you last week?

        Ann: I was in hospital, Sir.

Mr Arnold: Oh dear. What was the matter?

        Ann: I cut my leg.

Mr Arnold: How did you do that?

        Ann: I fell off my bike. I can't walk very well. So I       can't  do Games.           Here's a letter from my Mum.

Mr Arnold: Thank you, Ann.

 

20 Barton Road

Manchester

3rd May 2004

Dear Mr Arnold

Ann__________________________________ week,

she was___________________________________ .

She____________________________________ and

___________________________________________

She______________________________________

___________________________________________

 

Yours sincerely,

G. Miles.

 


Total: [  ]  [12]

 

Variant II

1. Match the words to make the word-combinations.

[e] 1) to visit                               a) a patient

[  ] 2) to feel                                b) healthy

[  ] 3) to keep                              c) outdoors

[  ] 4) to have                              d) sick

[  ] 5) to take                               e) a dentist

[  ] 6) to stay                                f) medicine

[  ] 7) to examine                         g) a headache

 

2. Make up 3 sentences with the word-combinations above.

1) We should visit a dentist twice a year._______

2)___________________________________

3)___________________________________

4)___________________________________

 

3. Unscramble the dialogue.

[  ] — Oh dear, what's the matter with her?

[1] — Where's your sister, Jane?

[  ] — Did the doctor come?

[  ] — I wish her to get well soon.

[  ] — She's in bed.

[  ] — Not yet. We're waiting for him.

[  ] — She's got a temperature.

 

4. Read Tony's conversation with his teacher and complete the letter.

Miss Smith: Hello, Tony. Why weren't you at school yesterday?

        Tony: I was ill, Miss.

Miss Smith: Oh? What was the matter?

        Tony: I had a temperature and a sore throat.

Miss Smith: Are you all right now?

        Tony: Yes, thank you. Here's the letter from my Dad.

 

26 Lake Street

Birmingham

14th November 2005

Dear Miss Smith,

Tony_____________________________________

at school__________________________________ ,

___________________________________________

____________________________________  he had

a________________________________________

and a____________________________________

__________________________________ . But he is

__________________________________________

_____________________________________ now.

 

Yours sincerely,

J. Hill.

 


Total: [  ]  [12]





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити