АНГЛІЙСЬКА МОВА
ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ
5 клас

ТЕМА: Я ТА МОЇ ДРУЗІ

UNIT 2. MEET MY FRIENDS

 

УРОК 25 КОНТРОЛЬНИЙ

Підтема: Контроль знань і вмінь учнів за темами «Знов до школи» і «Я та мої друзі».

Мета:  Перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів.

Обладнання: Зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів, тест 2.

ХІД УРОКУ

I. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Greeting and Aim 

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.

Т: Dear pupils, good morning! We have got our test today to check your knowledge on the topics «Back at School» and «Meet My Friends». It is the second test this year. To show that you are ready we’ll recite this short poem.

Warming up

2. Уведення в іншомовну атмосферу.

Учитель звертає увагу учнів на дошку, де записане римування, і читає його, учні хором повторюють.

WE ARE THE BEST

The boys are handsome,                                    We are always happy.

And the girls are pretty.                                    We are the best.

We all are clever                                               We have many friends,

And very witty.                                                 We  are very polite.

We like to study.                                               We never lose our temper,

We like to rest.                                                 And we do things right.

 

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Check on Homework

1. Перевірка домашнього завдання.

РЗ, впр. 5 (с. 27).

Учитель збирає робочі зошити на перевірку.

Instructions                                                     

2. Інструкції щодо виконання контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною шкалою.

Т: The task consists of 4 tasks. You get 3 points for each task if you do it correctly.

Test 

3. Виконання контрольної роботи (тест 2).

Учні самостійно виконують контрольну роботу в зошитах для тематичного оцінювання.

 

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Summarizing       

1. Підведення підсумків уроку.

Бесіда з учнями у режимі Т  Class.

Т: Your time is up. Hand in your tests. Was it difficult? OK. Wait for the  results.

And you have no homework.

 

TEST 2

Variant I

1. Find and circle the verbs in the Past Simple. You get 3 points for 12 verbs.

1) image4

2) s a t e g a v e f o r m g і v e

3) w e r s a w p l a y e d e r a n

4) o s w a m i m a k e s a n g t

5) h a s w r i t t e n f o r w e n t

6) v w a s i d a n c e d o p u t

 

2. Put the words in the correct order to make up sentences.

1) are/about?/What/talking/they What are they talking about?   

___________________________________________________

2) usually/early. /Campers/up/get ______________________

___________________________________________________

3) English/Do/schoolchildren/during/play/outdoors/breaks?

___________________________________________________   

4) There/no/lake/nearby./is ____________________________

___________________________________________________

5) does/like?/What/penfriend/your/look __________________

___________________________________________________

6) many/How/of/weeks/they/holidays/in/year?/ have/got___

___________________________________________________

 

3. Present Simple or Present Continuous? Look at the verbs and choose the correct tense to complete the postcard.

 

 

Dear John,


Hello! We are having (to have) a lovely time. Sometimes it ___________ (to rain) in the afternoon so we go

_______________________ (to go) to the cinema. But today the sun _______

________________  (to shine), it's warm and we ___________ (to sit) on the beach. Now I ____________ (to write) all the postcards and Sarah _______________ (to take) photos.

 

See you soon. Love,

Charles and Sarah.


 

image8

 

John Hall

10 Brewer Street

York

CB4 6PN

 

 

 

 

 

 


4. You are at Kid's Camp. Write a postcard to your parents at home.

 

image5

 

Total: [   ] [12]

 

Variant II

1. Find and circle the verbs in the Past Simple. You get 3 points for 12 verbs.

1) image7

2) p e n j o y e d k w r o t e s t

3) s a i d q m a d e c o m e d

4) w r e a d s b v i s i t e d a

5) n t o o k o b e g a n l e t p

6) d i d g e t w a n t e d o s a t

 

2. Put the words in the correct order to make up sentences.

1) glad/l/to/was/classmates./meet/my I was glad to meet my classmates.

___________________________________________________

2) you/this/Did/time/summer?/have/good _______________

___________________________________________________

3) lots/of/souvenirs,/postcards./and/They/ paintings/sell

____________________________________________________

4) How/out/often/do/your/friends?/with/go/you

____________________________________________________

5) the/lake/of/fish?/full/ls ______________________________

____________________________________________________

6) wavy/and/She's/hair/got/eyes./brown __________________

____________________________________________________

 

3. Choose the correct tense to complete the postcard.

 

 

Dear Maggie,

Greetings from London!


I came (to come) here from Liverpool

yesterday. The weather _______  (to be) awful but I ______________ (to have) a great time. Now I ________ (to be) in my room at the hotel. It __________ (to be) fantastic. Now I _________ (to write) postcards. I ________ (to want) to go to the theatre tonight.

 

Much love,

Richard.


 

image8

 

Margaret

Reed

12 Lime Street

Perth

Australia

 

 

 

 


4. Write a postcard from the Greenwoods Summer Camp to your parents at home.


image5

 

Total: [  ] [12]





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити