АНГЛІЙСЬКА МОВА
ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ
5 клас

ТЕМА: РОБОТА. ПРОФЕСІЇ

UNIT 4. PLENTY OF THINGS TO DO

 

УРОК 46 КОНТРОЛЬНИЙ

Підтема: Контроль знань і вмінь за темою «Робота. Професії».

Мета:  Перевірити рівень мовної та мовленнєвої компетенції учнів.

Обладнання: Підручник, зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів, тест 4.

ХІД УРОКУ

I. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Greeting and Aim

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.

Т: Good morning, pupils! Today you’ll write a test. The aim of it is to check your knowledge of the material on the topics of the last 9 lessons. I think you are ready for the test and you will show good results. So, good luck.

Check on Homework

2. Перевірка домашнього завдання.

1) Впр. 3 (с. 67).

Учні, яких викликав учитель, переказують казку.

Т: Now you will show me how you prepared the retelling of the story «The Mouse and Its Tail». You will also read how the story ended.

2) РЗ, впр. 4 (c. 47).

Учні по черзі читають продовження казки.


II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Instructions

1. Інструкції щодо виконання контрольної роботи та її оцінювання за 12-бальною шкалою.

Т: The test consists of four tasks. You get three points for each task if you do it correctly.

Test 

2. Виконання контрольної роботи (тест 4).

Учні самостійно виконують контрольну роботу в зошитах для тематичного оцінювання.


III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Summarizing     

Підведення підсумків уроку.

Т: Your time is up. Hand in your tests. Have a rest now. And you have no homework for the next lesson.


TEST 4

Variant I

1. Match the pairs of the word combinations.

[c] 1)   to write                        a)    the Internet

[  ] 2)  to interview                  b) e-mail letters

[  ] 3)  to use                          c)    letters

[  ] 4)  to get                          d) the best stories

[  ] 5)  to take                         e) people

[  ] 6)  to deliver                      f)    photos

[  ] 7)  to choose                     g) newspapers

 

2. Choose and circle the correct word.

1)    She will /buy an e-mail.

2)    Will he come tomorrow/yesterday?

3)    A reporter/A waiter does interviews.

4)    We shan't give a concert/a correspondent.

5)    Cross your fingers — you'll be hungry/lucky.

6)    Can you use/type a computer?

7)    He will deliver a story/a newspaper.

 

3. Write questions to get more information.

She'll send them.

1) Who will send them? — Liza.

2) Will _________________________________ ?

— Yes, she will.

3) What__________________________ _____ ?

— E-mail letters

4) How _________________________________ ?

— Through the Internet.

5) Where _______________________________ ?

— To England.

6) When ________________________________ ?

— In an hour.

7) Why _________________________________ ?

— Because she promised.

 

4. Read a note from Maria. Answer her questions. Write 20—25 words.

I'm happy that you will come to visit me next Friday. How long will you stay? What would you like to do here?

Maria.

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

 

 

Total: [  ] [12]

 

Variant II

1. Match the pairs of the word combinations.

[c] 1) to write                               a) letters

[  ] 2) to get                                 b) a computer

[  ] 3) to type                                c) articles

[  ] 4) to use                                 d) interviews

[  ] 5) to deliver                            e) messages

[  ] 6) to do                                   f) e-mails

[  ] 7) to send                               g) magazines

 

2. Choose and circle the correct word.

1)    She will /buy an e-mail.

2)    Will he come last/next Sunday?

3)    Do you communicate through/under the Internet?

4)    People will use robots in the past/in future.

5)    They shall/will be unlucky.

6)    Can you type a letter/a computer?

7)    Let us swim/fly to the Blue Planet.

 

3. Write questions to get more information.

He'll do it.

1) Will he do it?

— Yes, he will.

2) Who______________________________ ?

— John.

3) What__________________________ ?

— An interview.

4) When__________________________ ?

— Tomorrow.

5) Where_________________________ ?

— In the cafe.

6) How___________________________ ?

— With pleasure.

7) Why___________________________ ?

— Because it's his job.

 

4. Read a note from Peter. Answer his questions. Write 20-25 words.

I really need my history book! When will you give it back to me? Which pages should I read for homework?

Peter.

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

 

Total: [  ]  [12]





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити