АНГЛІЙСЬКА МОВА
ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ
5 клас

ТЕМА: РОБОТА. ПРОФЕСІЇ

UNIT 4. PLENTY OF THINGS TO DO

 

УРОК 50 КОНТРОЛЬНИЙ

Підтема: Семестровий контроль мовної та мовленнєвої компетенції учнів.

Мета:  Перевірити рівень навчальних досягнень учнів з письма.

Обладнання: Зошит для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів, Writing.

ХІД УРОКУ

I. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Greeting and Aim

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.

Т: Hello, my dear boys and girls. Glad to see you at our last lesson this semester. Today you’ll write your last semester test. It will check your writing skills. But first let me tell you the results of the test in reading.

Analyzing the Test

2. Аналіз результатів контрольної роботи.

Учитель оголошує результати виконання тесту з читання и аналізує типові помилки.

Учні виконують роботу над помилками.

 

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Grammar and Vocabulary Revision

1. Повторення лексико-граматичного матеріалу.

1) Повторення граматичного матеріалу Past Simple, Future Simple.

Впр. 1 (c. 68).

Учні ланцюжком читають і порівнюють речення вправи, учитель контролює правильність виконання завдання й у разі потреби виправляє помилки.

2) Повторення структур Future Simple.

Впр. 3, 4 (с. 68), 5 (с. 69).

Кожний ряд виконує одну із вправ. Учитель дає учням 3—4 хвилини на підготовку й організує змагання, який ряд швидше виконає вправу, зробивши найменшу кількість помилок.

Instructions                 

2. Інструкції щодо виконання контрольної роботи та її оцінювання за                       12-бальною шкалою.

Т: The test consists of four tasks. You get three points for each task if you do it correctly.

Test 

3. Виконання контрольної роботи.

Учні самостійно виконують контрольну роботу з письма в зошитах для тематичного оцінювання.

 

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Summarizing      

Підведення підсумків уроку.

Бесіда з учнями.

Т: That was your last test this semester. I hope you did it well. I wish you a Happy New Year and Merry Christmas. Have fun during your winter holidays.

 

SEMESTER I. WRITING

Variant I

1. Separate the words in the following text and write it correctly.

Fatimastartedlearningenglishthreeyearsagoandshehas

threeenglishlessonsaweekshethinksenglishisimportant

forworkbecauseshewantstobeajournalistfatimalikesreadin

gbooksinenglishwhichherteachergivesher.

 

Fatima started_________________________

________________________________________

________________________________________

________________________________________

________________________________________

 

2. You are going to learn English at the Language Summer School in Malta. First fill in the learner's card.

Surname_____________________________

First name(s)__________________________

Home address_________________________

Nationality____________________________

Date of birth___________________________

School and form________________________

What month will you come?_______________

What are your hobbies?__________________

Signature___________ Date _____________

 

3. Now answer the questions from the Language Summer School.

1) Why do you think it is important to learn English? (For work, travel, business, studying?) 

________________________________________

________________________________________

2) When did you begin studying English? (One, two or more than two years ago?) 

________________________________________

________________________________________

3) Do you ever listen to pop songs in English?

________________________________________

________________________________________

4) Do you ever watch films in English?_______

________________________________________

5) Do you read stories in English?__________

________________________________________

6) Can you give yourself a mark out of 10 for

a) speaking [  ]

b) grammar [  ]           

c) reading [  ]

d) writing [  ]              

e) listening [  ]

f) vocabulary [  ]

 

4. Write a letter to the Summer School about how you learn English and how you are going to improve it.

________________________________________

________________________________________

________________________________________

________________________________________


Total: [  ]  [12]


Variant II

1. Separate the words in the following text and write it correctly.

Robertostartedlearningenglishtwoyearsagohehasfive

lessonsofenglishaweekhisteachergiveshimalotofhome

workonwednesdayandattheweekendrobertothinks

englishisimportantfortravelbecausehewantstotravelaroundtheworld.

 

Roberto started________________________

________________________________________

________________________________________

________________________________________

________________________________________

 

2. You are going to learn English at the North London Language School. First fill in the learner's card.

Surname/Family name___________________

Other names__________________________

Sex_________________________________

Nationality____________________________

Country______________________________

Address______________________________

Date of birth (day/month/year)____________

Form________________________________

How long will you study?_________________

Signature__________ Date_______________

 

3. Now answer the questions from the North London Language School.

1) Where will you use English in future? (For work, travel, business, studying?)

_________________________________________

_________________________________________

2) When did you begin studying English? (One, two or ... years ago?) 

_________________________________________

_________________________________________

3) Do you often speak English? Where?______

_________________________________________

4) Do you ever watch films or news programmes on TV?

_________________________________________

_________________________________________

5) Do you read stories or books in English?___

_________________________________________

6) Be honest and give yourself a mark out of 10 for

a) listening [  ]

b) vocabulary [  ]                    

c) grammar [  ]

d) reading [  ]

e) writing [  ]

f) speaking [  ]

 

4. Write a letter to the language school about how you learn English and how you are going to improve it.

 

Total: [  ]  [12]





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити