АНГЛІЙСЬКА МОВА
ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ
5 клас

ТЕМА: У ШКОЛІ ТА ВДОМА

UNIT 8. EVERYDAY ACTIVITIES

 

УРОК 92 (7—8)

Підтема: Школа у Великій Британії.

Мета:  Повторити й активізувати лексичний матеріал теми.

Продовжувати формувати навички діалогічного та монологічного мовлення.

Учити робити висновки і висловлювати своє ставлення до прочитаного.

Тренувати учнів у читанні.

Практикувати учнів у письмі.

Розширювати і поглиблювати знання учнів про життя школярів за кордоном.

Виховувати інтерес до життя однолітків за кордоном.

Обладнання: Підручник, робочий зошит, анкета (НО).

ХІД УРОКУ

І. ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ

Greeting and Aim

1. Привітання і повідомлення теми та мети уроку.

Т: Good morning, pupils! The topic of our today’s lesson is «School in Britain». But we’ll discuss other things as well. We’ll speak about qualities of a good pupil, try to find out what kind of pupils you are. Let us start.

Warming up

2. Уведення в іншомовну атмосферу.

Впр. 4 (с. 125). Пісня «Saturday Morning».

Учні прослуховують пісню в аудіо-запису або у виконанні вчителя і співають її самостійно.


II. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Check on Homework

1. Перевірка домашнього завдання.

1) Впр. 2 (с. 124).

Т: Let us answer the questions about schools in Britain and compare their schools with Ukrainian ones.

Учні відповідають на запитання. Після кожної відповіді учитель пропонує порівняти британську школу з українською.

Р: In Britain children go to elementary school at the age of five. They start secondary school at the age of 11.

T: What about Ukrainian schools?

P: In Ukraine children go to elementary school at the age of 6. They start secondary school at the age of 10 or 11.

2) РЗ, впр. 3 (c. 90).

T: Your homework was to write about your English lessons. So who wants to read his or her homework?

Учитель викликає учнів читати розповіді. Решта слухають і доповнюють їх.

Vocabulary Practice

2. Повторення лексичного матеріалу, пов’язаного з темою.

РЗ, впр. 1 (с. 91).

Учні працюють у зошитах: ставлять підписи під малюнками, відповідають на запитання. Потім по черзі читають назви предметів уголос.

Т: Which of these subjects do you have in your school?

Speaking

3. Обговорення питання «А Good PupilWhat Does It Mean

1) РЗ, впр. 2 (c. 91).

Учні читають твердження і визначають, відповідають чи ні вони змістові тексту.

2) Мозковий штурм. Робота в групах.

Учні одержують аркуші паперу, де записують свою думку щодо того, яким повинен бути хороший учень. Потім учитель на дошці пише, які риси притаманні хорошим учням.

Т: So. A good pupil is attentive, active, polite. A good pupil studies well, does homework, helps his friends. A good pupil doesn’t miss lessons, or come late to school, run in the corridors, fight with classmates, talk at the lessons, cheat in the lessons and tests, forget to do things, etc. How many good pupils are there in this classroom? Let us see.

3) Анкетування учнів.

HO:

Do the questionnaire.

ARE YOU A GOOD PUPIL?

1. You have homework in English, but you forgot to copy it down. What will you do?

a) Forget it.

b) Tell your teacher you did the homework but left it at home.

c) Call a friend for the information.

2. You have a report in History next week. What do you do?

a) Watch television because you won’t have time next week.

b) Forget it till next week.

c) Get started on the report.

3. You don’t understand part of the Math homework. What do you do?

a) Do what you can and remember to ask questions next time.

b) Don’t do anything and tell the teacher you didn’t understand.

c) Tell the teacher that the dog ate your homework.

4. You were sick last week and missed two days of school. What do you do?

a) Forget it and hope the teacher will forget too.

b) Ask the teacher for the homework you missed and do it.

c) Copy the homework from the friend.

5. Your friend is having a big party tonight and you have a lot of homework. What do you do?

a) Do the homework before you go to the party.

b) Come home after the party and do the homework.

c) Plan to be sick tomorrow.

Answers lc, 2c, 3a, 4b, 5a give you 1 point each.

4 — 5 points. You’re a good pupil.

3 points. You’re OK, but try harder.

1 — 2 points. Change your homework habits now.

Учні працюють з анкетою та повідомляють про свої результати: Ive got 4 points. It means I’m a good pupil. I’ve got 2 points. I must change my homework habits.

 

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Homework  

1. Домашнє завдання.

РЗ, впр. 3 (с. 91), написати твір «Який я учень».

Summarizing       

2. Підведення підсумків уроку.

Т: I think you’ve learned much at our today’s lesson. There is one thing we’ve missed. It is the proverb. Let us learn it now. Early bird catches the worm. Repeat it, learn it and remember it.

Впр. 3 (c. 125).

Учні прослуховують прислів’я в аудіозапису або з голосу вчителя і заучують його.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити