АНГЛІЙСЬКА МОВА
Мій конспект
6 клас

І семестр

 

UNIT 2. SCHOOL LIFE

 

LESSON 21

IT'S TIME FOR READING

 

Цілі: вдосконалювати навички читання й усного мовлення; виховувати інтерес до іноземної мови; розвивати мовну здогадку.

PROCEDURE

1. Warm-up

Tell us about your favourite subjects.

What activities do you usually have at different lessons?

2. Reading Before you read

Answer the questions.

1) What foreign languages do you study at school?

    Is It easy (difficult) for you to study them?

2) What activities do you like most — listening, reading, speaking or may be writing?

       Let’s revise the alphabet and then we’ll revise spelling.

• Who remembers how we should pronounce words? (Each letter is pronounced like in the alphabet)

Work in pairs.

Pupils write different words and ask each other: — Spell the word friend.

Practise the vocabulary

Explain the words imagine, claw, keyhole, kerchief, own, kettle and then ask them to draw lines from the words on the left to the correct words on the write. Then write these sentences.

 

1)

This key doesn’t fit to

a)

my own name

2)

Not only cats and dogs have got

b)

in the kettle

3)

I felt so bad that I forgot

c)

had a nice kerchief

4)

You may boil some water

d)

this keyhole

5)

Around her neck she

e)

imagine a tropical island

6)

Close your eyes and

f)

claws

 

Reading

Ask pupils to read the text for gist and answer the questions:

1) What is the story about?

2) What are the main characters’ names?

Ask pupils to read the story again and find the opposites to the fol­lowing words (in the text or remember themselves).

The best, right, hate, good, shut, easy, beginning, difficult, the worst, remember.

 

1) the best

the worst

2) right

wrong

3) hate

like

4) good

bad

5) shut

open

6) easy

difficult

7) beginning

end

8) difficult

easy

9) the worst

the best

10) remember

forget

 

Find the sentences in the text with some of these examples.

Complete the sentences.

1) I learn by heart with the help of ___. (My own system)

2) Work hard and you will be ___. (The best)

3) Before writing the word I should ___. (Imagine it)

4) I don’t remember how to write “conversation”. Can you help me with ___? (Spelling)

5) We don’t read letter k before letter n___. (At the beginning of the words)

After you read

Answer the questions Ex. 2, p.39.

Try to retell the story very shortly. Use the words in the box.

 

the                                                     worst

spelling

advised                                                             system

difficult

best

imagine

 

Jimmy was ___ pupil in his form. It was very ___ for him to remember the ___ of the words. And once he asked Lilly, the ___ pupil of the class, to help him. Lilly ___  him to ___ the words on the same rule. Jimmy liked this ___ very much.

3. Summary

Do Ex. 3, p. 39.

4. Homework

Retell the story from the first person.

Start like this: It was difficult for me to remember the spelling of some words. And I asked my friend to help me.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.