АНГЛІЙСЬКА МОВА
Мій конспект
6 клас

II семестр

 

UNIT 6. AROUND THE WORLD

 

LESSON 65

IT’S TIME FOR READING

 

Цілі: формувати лексичні навички й навички вимови; розвивати вміння читати й переказувати; удосконалювати навички усного мовлення; розвивати логічне мислення.

PROCEDURE

1. Warm-up

1) Do you enjoy looking round cities?

2) What kind of places do you enjoy visiting?

3) What is the most interesting city that you have visited? Why?

4) Which cities would you most like to visit? Why?

2. Listening

Listen to the text and answer the questions.

Practise the new vocabulary.

deep in the heart    a peninsula

ancient civilization   construction

century                   a temple

staircase                 steep

The Egyptians were not the only people who built pyramids. The Maya built them too.

Deep in the heart of the Yucatan Peninsula in Mexico lies Chichen Itza, a former centre of the ancient civilization. Although scientists know little about the Maya (they had no written language), it is believed that the construction of Chichen Itza began around the 7th century and continued for about 200 years. The city had pyramid-shaped temples and palaces, large squares, markets, baths and an astronomical observa­tory. One of the pyramids was a Mayan calendar with 92 steps on each side. Though this staircase is quite steep thousands of tourists from all over the world try to climb up to the top of the pyramid.

1) Where is Chichen Itza situated?

2) What ancient people lived there?

3) Could the Maya write?

4) When did the construction of the city start?

5) How long did it last?

6) What were there in this city?

7) What attracts people there?

3. Reading

Before you read

Look at the pictures and say what means of transport you can see. How do you think if they are safe?

Practise the pronunciation of the proper names

Thor Heyerdahl            Barbados

Norway                       the Pacific Ocean

South America             Egypt

the Atlantic Ocean        the River Nile

the Ancient Egyptians   Morocco

Ask pupils to read the text (p. 102) for gist and answer the ques­tions:

1) What is the story about?

2) Who is the main character?

Ask pupils to read the story again and match the following words with their Ukrainian equivalents.

 

1)

notice

a)

обидва

2)

the same

b)

рости

3)

wooden

c)

тонути

4)

raft

d)

очерет

5)

similar

e)

помічати

6)

both

f)

такий самий

7)

reed

g)

у напрямку

8)

grow

h)

подібний

9)

towards

i)

пліт

10)

sink

j)

дерев’яний

 

Fill in the gaps.

 

the                     same                   raft                     both                      towards                        noticed                               similar

 

He___ two policemen coming ___ him.

I saw two__ temples in different countries.

The pyramids in ___ countries are built many centuries ago.

People are ____ all over the world.

We made a small _____ to cross the river.

After you read

Answer the questions in Ex. 2, p. 103.

4. Speaking

Try to retell the story very shortly. Use the pictures in Ex. 3, p. 103.

5. Summary

What do you know about other travellers and their discoveries. Say a few sentences using the words in Ex. 4, p. 103

6. Homework

Write a short paragraph about a traveller you wish using Ex. 4, p. 103.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.