УРОКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
7 клас

І семестр

ТЕМА «АНГЛІЙСЬКА МОВА В ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС»

 

УРОК 17

Тема. Домашнє читання, текст “How the Alphabet was Made


Мета:

·       вдосконалювати навички читання, усного та писемного мовлення з теми;

·       формувати навички вживання ситуативної лексики в лексико-граматичних структурах Present Simple, Past Simple Tense / conditional sentences;

·       вчити учнів логічного висловлювання під час виконання проблемних завдань;

·       розвивати фантазію, уяву, відчуття реальності, спостережливість і естетичне сприйняття навколишнього середовища;

·       сприяти розвитку елементів самостійного критичного та аналітичного мислення, вміння відстоювати власну позицію й об’єктивно оцінювати думки оточуючих.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу. Привітання


ІІ. Підготовка до іноземного мовлення

Фонетична й мовленнєва зарядка.


III. Основна частина уроку

a) Translate the following words in Ukrainian.

To giggle, notion, mousy-quiet, feeler, to remind, the bark, to scratch, to frown, pretence, understandable

b) Suggest the titles of your own to each part of the text (pair and group work).

c) Insert the missing words and fill in the gaps.

Taffy sat... for ten whole minutes.

You look just like ... with its mouth open.

But you have ... the ... that hangs across his mouth.

What a lot of ... we have ... .

I... we’ve found out the big ... of the world.

We shall tell you all about it the very ... it is ... .

And then we’ll be ... for years and years

And there was an Alphabet, all... .

d) Match the columns A and В to make up sentences.

And I told you it is

hangs across his mouth.

After the biggest trees are

noise — pictures we’ve made!

You have forgotten the feeler

the sound-pictures that they wanted.

What a lot of

without saying a word.

They were the first people

to think about new

in the world

sound-pictures.

They had done and drawn all

who had ever tried to do it!

Father went down to the river

the big secret of the world.

I believe we have found all

chopped up for firewood.

e) T. P1 —► P2 —► P3 — answer the following questions.

Where did Taffy and her father go one day?

Why did the girl think of a secret surprise?

What was Taffy doing while her father was fishing?

Why did the father have to make various noises?

Where did they scratch their noise-pictures?

Have they really found out the big secret of the world?

Can one consider their noise-game to be silly and dull?

Explain the expression, “We’ll be remembered for years and ears”.

When did Tuffy and Tegumai complete all sound pictures?

How did the modern Alphabet get into proper shape?


IV. Завершальна частина уроку

Домашнє завдання

Виписати дієслова, вжиті в пасивному стані.

Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів.

 




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити