УРОКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
7 клас

II семестр

ТЕМА «МИСТЕЦТВО ТЕАТРУ ТА КІНО»

 

УРОК 63

Тема. Сучасні театри


Мета:

·       вдосконалювати навички читання, вживання ЛО у ММ учнів;

·       формувати мовні навички з уживанням модальних дієслів;

·       формувати мовні навички під час обговорення проблемних завдань;

·       вчити учнів самостійно і критично оцінювати події та явища навколишнього середовища;

·       розвивати позитивне ставлення до здорового способу життя з використанням елементів аналітичного мислення.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу. Привітання


II. Підготовка до іноземного мовлення

Фонетична й мовленнєва зарядка.


IIIОсновна частина уроку

a) Перевірка виконання домашнього завдання. “Speaking of the film”

b) Впр. 1, c. 103 — match the periods in the history of the theater with their descriptions.

1.  Ancient Greek theater

2.  Roman theater

3.  Theater of the Middle ages

4.  19 th — century theater

c) Compare different periods in the history of the theater, use the headings of the table and your notes as a plan.

d) Bпp. 2, c. 103—104 — learn some other words to describe a theater

Stage

balcony

stalls

orchestra pit

boxes

wings

dress circle

curtain

scenery

e) It is interesting to know. The Globe theater.

It is built in Maiden Lane near the Thames. The name of the playhouse Globe was not accidental. It was a many-cornered building, circular in form inside and without a roof as performances could only be held in daylight. It had three balconies around the walls with a small thatched roof over the gallery with the stage protruding some 10 meters. In front of the entrance was a signboard with Hercules bearing the globe upon his shoulders.

The stage did not resemble the present day one at all. There were no curtains to open or close the play, all acting was performed by men, the roles of women ere done by boys actors. There were no scenery, a placard with the word “Verona”, for example, was enough for the audience to understand where the action was taking place.

The actors moved freely along the stage fulfilling their solo or monologue with much dramatist. The dramatist had to use his imagination and make the audience use theirs.

f) Bпp. 4, c. 104 — read the dialogue and act it out using your own information.


IVЗавершальна частина уроку

Домашнє завдання

Впр. 3, с. 104.

Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити