Розробки уроків - АНГЛІЙСЬКА МОВА 7 клас (за підручником О. Д. Карп’юк) - 2015 рік
Календарне планування
«Затверджую» 20___ /20___ навчальний рік
Директор_______________ Клас 7_____
№ |
Тема уроку |
Мовний компонент |
Мовленнєвий компонент |
||||
Лексичний матеріал |
Граматичний матеріал |
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
||
I семестр |
|||||||
Unit 1. In and out of school |
|||||||
1 |
In school |
A canteen, a gym, a headmaster, a library, a locker, a science lab, stuff |
School life |
Ex. 3, p. 9 |
Ex. 2, p. 9 |
Completing the sentences |
|
2 |
School activities |
An activity, an aid, a facility, Biology, Chemistry, a choir, an orchestra, Physics, Technology |
There is / are |
Ex. 2, p. 11 |
Ex. 1, p. 10 |
Ex. 4, p. 12 |
Sentences about school activities |
3 |
What is school for you? |
Boarding school, fair, shabby, spacious, to mean, to be close to, to show around |
Ex. 1, p. 13 |
Do you enjoy studying? |
Ex. 2, p. 14. Ex. 3, p. 14. Summerhill School |
Making up sentences |
|
4 |
Duty and necessity. Вдосконалення граматичних навичок |
Must, have to, need |
Ex. 4, p. 17 |
Ex. 1, p. 16 |
|||
5 |
School rules. Вдосконалення навичок усного мовлення |
Must, have to, need |
Ex. 1, p. 18. Ex. 3, p. 20 |
Ex. 2, p. 19 |
Ex. 4, p. 20 |
||
6 |
Describing a place |
Ex. 1, p. 21 |
Ex. 1, p. 21 |
Ex. 2, p. 21 |
|||
7 |
After school. Активізація лексичного матеріалу |
Suffix -er |
Timetable |
Ex. 2, p. 23 |
Ex. 3, p. 23 |
||
8 |
After school activities. Вдосконалення навичок читання й усного мовлення |
An event, a member, to dream, to practice, to try out, handy, to be keen on, to get together, to hang around, to join |
A short story |
Ex. 5, p. 25 |
Ex. 4, p. 24 |
Writing about a club you would like to join |
|
9 |
Meeting online. "Удосконалення навичок аудіювання й усного мовлення |
Information, networking, safety, to download, to join, to post, dangerous, online, safe, social, to be upset, to keep repeating smth |
Too/enough |
Ex. 1, 2, p. 26 |
Ex. 3, 4, p. 27 |
Ex. 3, 4, p. 27 |
Filling the gaps |
10 |
Social networking. Активізація мовного матеріалу |
Enough/too much / too many + noun |
The survay |
Ex. 2 , p. 29 |
Ex. 1 , p. 29 |
||
11 |
Extra-school activities |
School subjects. Numerals |
Ex. 3, p. 33. Ex. 4, p. 33 |
Ex. 2, p. 32 |
About your hobby. Ex. 1, p. 34 |
||
12 |
Revision. Удосконалення навичок письма, усного мовлення й читання |
Must / have to |
Ex. 5, p. 36 |
Ex. 1, p. 35. Ex. 5, p. 36 |
Ex. 3, p. 35 |
||
13 |
Revision. Удосконалення навичок письма, усного мовлення й читання |
Ex. 6 (b), p. 38 |
Ex. 6 (a), p. 38. Ex. 8, p. 39 |
Ex. 7, p. 39. Ex. 9, p. 40 |
Completing the text |
||
14 |
It’s time for reading |
Ex. 4, p. 23. Ex. 3, p. 43. Ex. 2, p. 43 |
Ex. 1, p. 42 |
Rearranging the sentences |
|||
Unit 2. At Home |
|||||||
15 |
Doing chores. Уведення лексичного матеріалу |
A mess, to pick up, to tidy, cozy, to get upset, do the washing up, do the cooking, do the ironing, sweep the flooe, water the plants, do the laundry, fix things |
Ex. 3, p. 49 |
Ex. 4, p. 49 Ex. 6, p. 50 |
Ex. 4, p. 49 |
Completing the sentences |
|
16 |
Doing chores. Удосконалення навичок аудіювання, усного мовлення й письма |
Completing the chart |
Answer the questions. Ex. 7, p. 50 |
Ex. 7, p. 50. Picture dictation |
|||
17 |
Household chores. Удосконалення навичок усного мовлення й читання |
То boil, to cut, to dry, to fry, to pour, to prefer, to serve, to do chores, to do house holding duties |
Completing the chart |
Ex. 1, p. 52. Ex. 2, p. 54. Ex. 3, p. 57 |
Write about your day |
||
18 |
Do it yourself. Удосконалення лексичних і граматичних навичок |
Ex. 6, p. 56 |
Ex. 4, p. 55 |
Ex. 5, p. 55 |
|||
19 |
Household chores. Активізація лексичного матеріалу |
Somebody / something /somewhere |
Dialogue |
Picture dictation. Ex. 2, p. 58 |
|||
20 |
How do you feel about your duties? |
Completing the chart |
Ex. 1, p. 59. Ex. 2, p. 59 |
Ex. 3, p. 60 |
|||
21 |
My typical day. Активізація лексичного матеріалу |
An appliance, an improvement, an oven, electrical |
Dialogue |
Ex. 7, p. 62 |
Ex. 6, p. 62 |
Ex. 1, p. 63 |
|
22 |
All about food. Удосконалення усного мовлення й читання |
An acid, a carbohydrate, an immunity, zinc, to increase, to repair, to smell, organic, protein, successful |
Ex. 1 (a), p. 64. Ex. 2, p. 65 |
Ex. 1 (b), p. 64. Ex. 3, p. 65 |
|||
23 |
You are what you eat. Активізація лексичного матеріалу |
Peel, slice, mash, mix, oil, boil, chop, pour, cut, fry |
About junk food |
Ex. 3, p. 70 |
Making up sentences. Ex. 2, p. 69 |
||
24 |
Can you set out a festive table?Удосконалення навичок аудіювання |
A dish, a method, to set, to spread, to lay the table |
Ex. 2, p. 72 |
Ex. 3, p. 72 |
Ex. 3, p. 72. Jigsaw reading |
Table manners |
|
25 |
A little or a few. Удосконалення лексичних і граматичних навичок |
Newton’s Dinner |
Ex. 3, p. 75 |
Ex. 2, p. 74 |
|||
26 |
Writing a recipe. Удосконалення навичок усного мовлення й письма |
Ex. 1, p. 76 |
Ex. 5, p. 78 |
Ex. 3, p. 77. Ex. 4, p. 78 |
Ex. 2, p. 76. Writing a recipe |
||
27 |
Revision. Удосконалення навичок письма, усного мовлення й читання |
Ex. 1, p. 80. Ex. 2, p. 80 |
Ex. 1, p. 80. Ex. 3, p. 81 |
Writing about daily diet |
|||
28 |
It’s time for reading |
Ex. 9, p. 84 |
Ex. 7, 8, p. 82-84. Ex. 2, p. 87 |
Ex. 6, p. 82. Ex. 1, p. 85 |
|||
29 |
Контрольна робота з аудіювання |
||||||
30 |
Контрольна робота з говоріння |
||||||
31 |
Контрольна робота з читання |
||||||
32 |
Контрольна робота з письма |
||||||
II семестр |
|||||||
Unit 3. Sports from A to Z |
|||||||
33 |
Sport is fun. Уведення лексичного матеріалу |
Kinds of sport |
Descriptions of the sports |
Dialogues |
Ex. 2, p. 93 |
||
34 |
The Olympic Games. Удосконалення навичок вимови, усного мовлення й письма |
A flame, a mascot, a spirit, a wheelchair, to compete, to light, to represent, to take place, to take part, across the world |
Olympic mascots |
Ex. 1, p. 93. Ex. 5, p. 97 |
Ex. 2, p. 93-96 |
Ex. 4, p. 97 |
|
35 |
You are good at sports, aren’t you? Удосконалення лексичних і граматичних навичок |
Tag-questions |
The most popular sports in Great Britain and in Ukraine |
Ex. 3, p. 99. |
The History of the Olympic Games |
Ex. 2, p. 99 |
|
36 |
Joining a sports club. Удосконалення навичок аудіювання |
Ex. 1, p. 100. Ex. 2, p. 101 |
Ex. 3, p. 101. Discussing sport problems |
Ex. 1, p. 100. Ex. 2, p. 101 |
|||
37 |
Is sport always fun? Активізація граматичного й лексичного матеріалу |
Water polo rules |
Arguments as for sports |
Ex. 6, p. 103 |
The rules of any sports game |
||
38 |
Why we love sport. Удосконалення навичок усного мовлення й читання |
Ex. 1, p. 105 |
Ex. 2, p. 105 |
Ex. 1, p. 107 |
|||
39 |
Doctor! Doctor! Уведення лексичного матеріалу |
Headache, toothache, stomachache, earache, backache |
Ex. 2, p. 108 |
A text about health |
About health problems |
||
40 |
How healthy are you? Удосконалення навичок усного мовлення й читання |
Completing the word combinations |
Getting information |
Ex. 6, p. 110 |
Ex, 4, p. 110 |
||
41 |
Health service. Уведення лексичного матеріалу. Вдосконалення навичок читання |
Short dialogues. Ex. 3, p. 113 |
Ex. 1 (b), p. 111. Ex. 2, p. 112 |
Completing the sentences |
|||
42 |
Health service. Удосконалення навичок усного мовлення й читання |
An accident, a disease, a dentist office, a pill, a surgeon, a symptom, a treatment, private, regular, to make an appointment |
Work in groups: doctors and patients. Ex. 7, p. 114. Ex. 8, p. 115 |
Ex. 6, p. 114. Ex. 7, p. 114 |
|||
43 |
It’s something wrong with me.Удосконалення граматичних навичок |
Past Perfect |
Ex. 5, p. 118 |
Ex. 5, p. 118 |
Ex. 4, p. 118. Ex. 2, p. 117 |
||
44 |
At the dctor’s. Удосконалення навичок аудіювання, читання й усного мовлення |
Ex. 1, p. 119. Ex. 2, p. 119 |
Short dialogues about problems and solutions. Ex. 4, p. 120 |
||||
45 |
Keeping healthy. Активізація мовленнєвого матеріалу |
Arranging the sentences |
Ex. 1, p. 121. Ex. 4, 5, p. 122. Ex. 2, p. 121 |
Ex. 3, p. 122. Ex. 1, 2, p. 124 |
|||
46 |
Off school. Активізація мовленнєвого матеріалу |
Ex. 4, p. 126 |
Ex. 2, p. 125. Ex. 4, p. 126 |
Ex. 3, p. 126 |
|||
47 |
Sports in our life. Удосконалення лексичних і граматичних навичок |
Sport in Britain |
Ex. 10, p. 130 |
Jigsaw reading |
|||
48 |
It’s time for reading |
Ex. 3, p. 133. Ex. 4, p. 133 |
Ex. 1, p. 132 |
Ex. 2, p. 130. Writing a summary |
|||
Unit 4. Leisure Time |
|||||||
49 |
Entertain yourself. Уведення лексичного матеріалу |
A comedy, a science fiction film, a cartoon, a historical film, a horror film, a musical, an action film, a thriller, entertainment, leisure, to entertain |
Ex. 3, p. 139. Ex. 5, p. 139 |
Ex. 2, p. 139. Broken dialogues |
Making up sentences |
||
50 |
Favourite movies. Удосконалення навичок аудіювання й усного мовлення |
A character, a plot, a title, catchy, confusing, convincing, fascinating, spectacular |
Ex. 3, p. 141. Ex. 6, p. 142 |
Ex. 1, p. 140. Ex. 2, p. 140 |
Ex. 4, p. 141 |
||
51 |
Film genres. Удосконалення навичок читання й усного мовлення |
Dialogue |
Ex. 1, 2, p. 143. Ex. 4, p. 145 |
Ex. 3, p. 144 |
|||
52 |
Do you like movies? Удосконалення навичок вживання нових лексичних одиниць |
Short dialogues |
About Anthony Hopkins |
About your favourite movie |
|||
53 |
Are you a cinema-goer? Удосконалення навичок читання й усного мовлення |
Reflexive pronouns |
Interview. Dialogues about films |
Filling in the card |
|||
54 |
Going to the theatre. Удосконалення навичок читання й усного мовлення |
An audience, a cast, a performance, a play, a scenery, a stage, to act, to perform, to stage |
The theatre |
Ex. 1, p. 148 |
Ex. 1, p. 148 |
Last visit to the theatre |
|
55 |
Likes and dislikes. Удосконалення навичок аудіювання й усного мовлення |
Ex. 4, p. 150. Ex. 5, p. 151 |
Information about a famous actor |
Ex. 1, p. 152 |
|||
56 |
Places of interest. Удосконалення навичок читання й усного мовлення |
Guide book, go sightseeing, look around, get lost, take photos, tour, typical |
Text about London |
The most popular activities and hobbies |
Broken sentences |
Ex. 2, p. 154 |
|
57 |
Famous landmarks of London. Уведення лексичного матеріалу |
An architect, a dome, heating, a skyscraper, to collapse, to destroy, to save, to whisper, huge, medieval |
Text about London |
Ex. 4, p. 154 |
Ex. 2, p. 157. Ex. 1, p. 155 |
Writing about famous landmarks in London |
|
58 |
Famous landmarks of Kyiv.Удосконалення навичок читання й усного мовлення |
Ex. 3 (a), p. 158 |
Ex. 3 (b), p. 158 |
Your favourite place in your city |
|||
59 |
Things to see. Удосконалення навичок аудіювання, усного мовлення й письма |
Ex. 1 (a), p. 162. Ex. 3, p. 163 |
Ex. 1 (b), p. 162 |
Ex. 4, p. 164 |
Writing a postcard |
||
60 |
Past activities. Активізація граматичного й лексичного матеріалу |
The Past tenses |
Short dialogues |
Filling the chart. Ex. 2, p. 165 |
|||
61 |
New impressions. Удосконалення навичок читання й усного мовлення |
The British Museum |
Ex. 1, p. 167. Ex. 5, p. 169 |
Ex. 4, p. 168. Ex. 7, p. 169-170 |
Writing about the town you like |
||
62 |
Cultural London. Удосконалення навичок аудіювання, читання й усного мовлення |
Ex. 3, р. 173 |
Last visit to the theatre. Ex. 4, p. 173 |
Ex. 5, p. 174 |
Ex. 1, p. 172 |
||
63 |
Welcome to Canada. Активізація граматичного й лексичного матеріалу |
Reflexive pronouns |
Ex. 8, p. 175 |
Ex. 9, p. 176. Ex. 11, p. 177- 178 |
Ex. 2, p. 171 |
||
64 |
It’s time for reading. Удосконалення навичок читання й усного мовлення |
London in Shakespeare’s days |
Ex. 4, p. 182. Ex. 5, p. 182 |
Ex. 1, p. 179. Ex. 2, p. 180. Ex. 3, p. 181 |
The last time you went to the theatre |
||
65 |
Контрольна робота з аудіювання |
||||||
66 |
Контрольна робота з говоріння |
||||||
67 |
Контрольна робота з читання |
||||||
68 |
Контрольна робота з письма |