УРОКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
8 КЛАС

І семестр

UNIT 1. MASS MEDIA: THE PRESS


УРОК 16

Тема. Home Reading. “How I Edited the Agricultural Paper”


Мета: проконтролювати навички усного та писемного мовлення з вивченої теми; вдосконалювати навички індивідуальної та групової роботи; прищеплювати повагу до навчання, дорученої справи, почуття колективізму й відповідальності; формувати навички теоретичного й практичного виконання завдань проблемно-пошукового характеру; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу. Привітання


II. Підготовка до іноземного мовлення

Фонетична й мовленнєва зарядка.


III. Основна частина уроку

a) Vocabulary work with new lexical units:

·       band / cripple / hatch / relieve / spring

·       cane / circulation / guano / passageway / turnip

b) Ex. 2, p. 158 — Match the words (1—8) with their definitions (a—h).

c) Ex. 3, p. 158 — Choose the correct word from the text to complete the sentences.

d) Ех. 4, р. 158 — Find the words in the story to talk about:

·       readers

·       editor’s work

·       editing of a newspaper

e) Ex. 5, p. 159 — Answer the questions.

·       Why did the main character take the offer to become an editor of an agricultural newspaper?

·       Why was the new editor pleased during his first days in the office?

·       What was the opinion of an old gentleman about the new editor?

·       Why did the long pale man who came to the office suffer?

·       What caused the sadness of the regular editor?

·       What were the positive effect and the failure of the new editor of on agricultural newspaper?

f) Ex. 6, p. 159 — Choose the correct item to complete the sentences.

g) Discussing the story. Speaking file.

·       Imagine that you have come to visit a new editor. What would you ask him about?

·       Say what was interesting for you to learn about the work of an editor.

·       Prove that not everyone can become a good editor.

·       What skills and knowledge are needed for this work?

·       Why did the man agree to edit an agricultural paper?

·       Was the man pleased with other people’s attention?

·       Why did the two angry men come to the editor’s office?

·       What information in the newspaper was the most shocking?

·       How can you explam contradictions of the regular editor and the author?

·       Which is the most impressive and tense moment of their quarrel? Why?


IV. Завершальна частина уроку

Домашнє завдання

Ex. 1, р. 34.

Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки уроку й оцінює роботу учнів.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити