УРОКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
8 КЛАС

II семестр

UNIT 5. THE UK AND UKRAINE

 

УРОК 58

Тема. Whatever the Weather... Reported Statements

 

Мета: вдосконалювати навички аудіювання, ММ і ДМ з теми; формувати навички вживання ситуативної лексики в граматичних структурах Present, Past Simple Tense / should / would; формувати навички теоретичного та практичного виконання завдань проблемно-пошукового характеру; розвивати фантазію, уяву, спостережливість і естетичне сприйняття навколишнього середовища; сприяти розвитку самостійного аналітичного мислення, вміння працювати в групах.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу. Привітання

 

II. Підготовка до іноземного мовлення

Фонетична й мовленнєва зарядка.

 

III. Основна частина уроку

a) Ех. 5, р. 125 — Write. Complete the sentences with the correct auxiliary verbs; is, are, do, does, did, have, has, will.

b) Ex. 1, p. 126 — Look at the pictures and say:

·       What season it is;

·       What the weather is like;

·       What clothes you usually wear on such a day.

c) Ex. 2, p. 126 — Put the following adjectives into two columns:

·       cloudy; sunny; rainy; hot; misty; warm; wet; clear; cool; bright; windy; calm; stormy; snowy; wet; dull

d) Ex. 3, p. 126 — Listen and read the dialogue. Match it to one of the pictures of Ex. 1.

e) Learning Strategies; Talking about the weather

People often talk about the weather. It is a way to greet someone you pass on the street. It’s a way to begin a conversation with someone you don’t know at a social event. Conversations about the weather are never very long; they are usually only openers to other subjects. A comment about a nice day or a personal complaint about the rain is an easy way to break the ice.

Here are some comments about the weather:

Nice day, isn’t it?

Hot enough for you?

I’m boiling!

Looks like rain to me.

A little on the cool side, isn’t it?

It’s pouring down today.

It’s a perfect day for staying outside!

I can’t stand it. It’s freezing!

This rain hasn’t let up for two weeks.

I’m going crazy! Gee, it’s slippery out there.

Isn’t it beautiful out today? I’m soaking wet!

f) Ex. 4, p. 127 — Work in pairs. Use the phrases from the table above to talk about the weather in the pictures of Ex. 1, p. 126.

g) Ex. 5, p. 127 — Report the sentences.

 

IV. Завершальна частина уроку

Домашнє завдання

Ех. 6, р. 127.

Підсумок уроку

Учитель підбиває підсумки уроку й оцінює роботу учнів.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити