Розробки уроків - Англійська мова 8 клас за підручником О. Д. Карп’юк - 2016 рік

Unit 2. YOUR SCHOOLTIME

Lesson 20. SCHOOL LIFE

Цілі: формувати навички вживання нових лексичних одиниць; удосконалювати навички читання, письма й усного монологічного мовлення; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань про освіту в інших країнах.

Procedure

1. Warm-up

Let’s talk about your school days.

What advantages and disadvantages does your school life have?

Sample answers:

Advantages

Disadvantages

learn a lot of interesting things

know a lot about the world

find real friends for the whole life

prepare for future adult life

develop our mind and imagination

choose future profession

get up early in the morning every day

write too many tests

do too much homework

worry about having good marks

depend on teacher’s mood

2. Speaking

Express your ideas about school days using the prompts above and the following cues:

School days are ... (the happiest days of the whole life).

School life has its disadvantages such as getting up ... .

But I think that school days have advantages than disadvantages.

At school we can ... .

School prepares ... .

It also helps to ... .

That’s why we ... (have so many subjects at school).

So I am sure that... (school days are very difficult but happy days).

3. Speaking and writing

Do ex. 4, p. 75 and fill in the chart with the activities.

Sample activities: have parties, do experiments, have lunch, trainings, do projects, hold concerts, computer studies, sports games, read, cookery contests, organize competitions, prepare for the lessons, draw, learn to use different tools, embroider, paint.

Arts and Crafts Room

Assembly Hall

Canteen

Gymnasium

Laboratory

Computer Room

Library

Workshop

4. Speaking

Do ex. 5, p. 75.

Sample questions:

1. Is it big?

2. Is it well-equipped?

3. What equipment have you got there?

4. How many pupils can be taught there at once?

5. Are there any decorations there?

6. Have you got any extra-school activities there?

5. Reading and speaking

Do ex. 6, p. 76.

6. Reading and speaking

Look at the timetable and read a piece of information about Paul’s school day. Then answer the questions.

Hi! I’m Paul. I’m 15 and I’m in the fifth form at St Mary’s Comprehensive School. This is my timetable. I play for the school football team so during lunch or after school I have football training.

Time

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

8.30-8.40

registration

registration

registration

registration

registration

8.40-9.00

assembly

assembly

assembly

assembly

assembly

9.00-9.45

French

Technology

S.E.

Art

R.E.

9.45-10.30

French

Science

Maths

Art

I.T.

10.30-11.15

Science

Science

Maths

French

Science

11.15-11.30

break

break

break

break

break

11.30-12.15

Maths

History

English Literature

Science

Technology

12.15-1.00

Maths

History

English Literature

Science

Technology

1.00-2.00

lunch

lunch

lunch

lunch

lunch

2.00-2.45

English language

Art

P.E.

History

English language

2.45-3.30

English language

Art

P.E.

English language

English language

1. What time does school start and finish?

2. How many foreign languages is Paul studying?

3. How much time does he spend doing sport?

4. How does this compare with your timetable?

7. Speaking

Do ex. 7, p. 77.

8. Writing

Do ex. 1, p. 77.

9. Summary

Do ex. 2, p. 74.

10. Homework

Do ex. 3, p. 78.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.