Розробки уроків - Англійська мова 8 клас за підручником О. Д. Карп’юк - 2016 рік

Unit 3. YOUR SCHOOLTIME

Lesson 46. BORN WITH SONGS

Цілі: вдосконалювати навички вживання нових лексичних одиниць; удосконалювати навички усного мовлення, читання й письма; розвивати мовну здогадку й мовленнєву реакцію учнів; розвивати пам'ять; прищеплювати любов до музики; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Procedure

1. Warm-up

Answer the questions.

1. Do you like folk music?

2. Is it popular with young people in your country?

3. Do you know any folk songs? What are they about?

4. Do you know any popular singers who perform folk songs?

5. Do you think that the music people like influence the way they dress?

2. Speaking

Work in pairs

Ask and answer questions about these things.

• the last CD you bought

• the last concert you went to

• the singer who is number one for you

• the hit which you like most of all

• an instrument you can play or would like to play

• the album which is popular at the moment

3. Reading

Do you think that folk songs are the base for contemporary songs?

Can you give any examples as for using folk songs by Ukrainian singers or bands in their works or performances?

Do you think that bandura players were popular in their time? Why?

Music has always been an essential part of Ukrainian folk culture. Ukrainians have songs for every occasions and may break into song at the slightest opportunity. They say Ukrainians are born from songs and with songs. Ukrainian songs are very beautiful and mostly sad, and Ukrainian music has a well-established classic tradition. Since the 16th century songs and ballads were accompanied by a lute like instrument called a bandura. Bandura players were called the “traveling news” as they described the contemporary life in their songs.

An outstanding figure of the 19th century Ukrainian composer Mykola Lysenko (1842-1912) incorporated folk songs into his varied compositions. This tradition was followed by such outstanding 20thcentury composers as Kyryl Stetsenko (1883- 1922), Mykola Leontovych (1877-1921) and Oleksandr Koshyts (1875-1945).

4. Reading and speaking

Do ex. 1, p. 162.

Practise the new vocabulary. Find the following words and expressions in the text and give their English equivalents:

помічати,

музична група,

оркестр,

аудіо записи та магнітофоні стрічки,

• настрій і почуття,

• щасливий і сумний,

• творити власну музику,

• насвистувати мотив,

• уроки співів.

5. Speaking

Answer the questions.

1. Is it difficult to live without music?

2. Do you like to listen to music?

3. Are there any lessons of music at your school?

4. Who is interested in music?

5. What is music?

6. Where do you go if you want to listen to classical music?

7. Modern music is popular in our country, isn’t it?

8. What kinds of music are popular in our country?

9. What kind of music do you like?

6. Reading and writing

Do ex. 2, p. 163.

7. Speaking

Do ex. 5, p. 159.

8. Summary

Answer the questions.

1. Is it difficult to live without music?

2. Do you like to listen to music?

3. Are there any lessons of music at your school?

4. Who is interested in music?

5. What is music?

6. Where do you go if you want to listen to classical music?

7. Modern music is popular in our country, isn’t it?

8. What kinds of music are popular in our country?

9. What kind of music do you like?

9. Homework

Do ex. 2, p. 163.

Appendix

THE FASCINATING CHILL THAT MUSIC LEAVES

The fascinating chill that music leaves

Is Earth’s corroboration

Of Ecstasy’s impediment —

‘Tis Rapture’s germination

In timid and tumultuous soil

A fine — estranging creature —

To something upper wooing us

But not to our Creator

by Emily Dickinson






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.