СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНА ГЕОГРАФІЯ СВІТУ 10 КЛАС

УРОК 33. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ «КРАЇНИ ЄВРОПИ» *

 

Навчальна мета: узагальнити та систематизувати знання за вивченими темами; визначити рівень оволодіння знаннями, уміннями та навичками; розвивати вміння працювати з картами атласу, вміння виконувати тестові завдання різних рівнів складності; виховувати уважність, організованість, відповідальність, зосередженість.

Обладнання: атласи, роздавальні матеріали із завданнями.

Тип уроку: урок узагальнення, контролю, оцінки й корекції знань учнів.

Приклади завдань

Варіант I

I рівень. Оберіть правильну відповідь

1. Найбільша країна Європи за кількістю населення:

а)    Франція;

б)    Україна;

в)    Німеччина;

г)    Велика Британія.

2. Основою промисловості країн Західної Європи є:

а)    гірничодобувна промисловість;

б)    виробництво мінеральних добрив;

в)    виплавка міді;

г)    машинобудування.

3. З перелічених країн до складу Європейського Союзу входять:

а)    Сербія і Чорногорія, Македонія;

б)    Білорусь, Молдова, Україна;

в)    Литва, Латвія, Естонія;

г)    Албанія, Хорватія;

4. На вирощуванні ячменю та хмелю спеціалізується:

а)    Німеччина;

б)    Нідерланди;

в)    Франція;

г)    Італія.

5. Найбільша частка експортної продукції Росії припадає на:

а)    паливно-енергетичну сировину;

б)    продукцію машинобудування;

в)    сільськогосподарську продукцію;

г)    продукти харчування.

6. Рослинництво є провідною галуззю сільського господарства в:

а)    Німеччині;

б)    Італії;

в)    Великій Британії;

г)    Швейцарії.

 

II рівень

7. Визначте правильність наведеного твердження: «Демографічну ситуацію в Росії фахівці визначають як кризову у зв’язку з природним зменшенням кількості населення».

8. Прочитайте текст і визначте, про яку європейську країну йдеться: «Це країна вулканів, гейзерів і льодовиків. Навіть сама назва країни в перекладі означає «крижана країна».

9. Установіть відповідність між морськими портами та країнами:

а)    Ліверпуль, Глазго, Брістоль;

б)    Росток, Вісмар, Любек, Кіль;

в)    Ґданськ, Гдиня, Щецин;

г)    Барселона, Валенсія, Таррагона.

1)    Польща;

2)    Німеччина;

3)    Нідерланди;

4)    Велика Британія;

5)    Іспанія.

 

ІІІ рівень

10. Установіть послідовність розташування країн Європи із заходу на схід:

а)    Австрія;

6)    Швейцарія;

в)    Франція;

г)    Угорщина.

11. Обчисліть природний приріст населення Італії, обравши з таблиці необхідні дані:

Площа, тис. км2

301,0

Населення, млн. осіб

60,2

Народжуваність, %о

9,1

Смертність, %

10,0

Урбанізація, %

67

 

IV рівень

12. Оцініть значення зв’язків України з державами сусідами. Доведіть свою думку на конкретних прикладах.

 

Варіант II

I рівень. Оберіть правильну відповідь

1. Найбільша країна Європи за площею:

а)    Іспанія;

б)    Україна;

в)    Франція;

г)    Польща.

2. Для населення більшості країн Європи є характерними:

а)    перший тип відтворення, високі показники густоти населення та рівня урбанізації;

б)    другий тип відтворення, висока густота населення;

в)    перший тип відтворення, низький рівень урбанізації;

г)    другий тип відтворення, низькі показники густоти населення та рівня урбанізації.

3. З перелічених країн не входять до складу Європейського Союзу:

а)    Норвегія, Ісландія;

б)    Німеччина, Франція;

в)    Швеція, Ірландія;

г)    Словаччина, Словенія.

4. Картопля є головною експортною сільськогосподарською культурою:

а)    України;

б)    Німеччини;

в)    Румунії;

г)    Білорусі.

5. Найбільша частка експортної продукції Молдови припадає на:

а)    хімічну продукцію;

б)    продукцію машинобудування;

в)    сільськогосподарську продукцію;

г)    рибу та рибні консерви.

6. Найбільша питома вага електроенергії, що виробляється на АЕС, у:

а)    Польщі;

б)    Норвегії;

в)    Ісландії;

г)    Франції.

 

II рівень

7. Визначте правильність наведеного твердження: «Франція посідає перше місце у світі за кількістю іноземних туристів, що відвідують країну щорічно».

Так

Ні

8. Прочитайте текст і визначте назву однієї з європейських столиць: «Це один із найбільших фінансових, торговельних і культурних центрів не тільки Європи, але й усього світу. Місто часто називають «Північною Венецією». Дослівно назва міста перекладається як «дамба на річці Амстел».

9. Установіть відповідність між центрами туризму та країнами:

а)    Ярославль, Сергіїв Посад, Кострома;

б)    Краків, Сопот, Зельона-Гура;

в)    Карлові Вари, Прага;

г)    Цюріх, Женева.

1)    Франція;

2)    Росія;

3)    Польща;

4)    Швейцарія;

5)    Чехія.

 

ІІІ рівень

10. Установіть послідовність країн Європи за площею території, починаючи з найбільшої:

а)    Естонія;

б)    Андорра;

в)    Румунія;

г)    Франція.

11. Обчисліть густоту населення Франції, обравши з таблиці необхідні дані:

Площа, тис. км2

544,0

Населення, млн. осіб

65,4

Народжуваність, %

12,3

Смертність, %

9,2

Урбанізація, %

75,0

 

IV рівень

12. Визначте схожі ознаки у господарському розвитку країн — сусідів України.

__________________________________________________________________

*      Проводиться на розсуд учителя.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити