Конспекти усіх уроків курсу - Географія: регіони та країни 10 клас - 2018

РОЗДІЛ IV. АМЕРИКА

ТЕМА 2. КРАЇНИ АМЕРИКИ

УРОК 39. США: ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ, ПРИРОДНО-РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ, НАСЕЛЕННЯ

Очікувані результати НПД: учні називають основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять та аналізують необхідну інформацію для характеристики країни.

Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати вміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань, порівнювати, аналізувати, робити висновки 4; розвивати пізнавальну активність, інтерес до вивчення теми, самостійність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта Північної Америки, фізична карта Північної Америки, дидактичні картки, ресурси Інтернету.

Опорні та базові поняття: ЕГП, природні умови, природні ресурси, густота населення, «старіння нації», урбанізація, система розселення, імміграція, діаспора.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Поточний контроль знань. Зразок дидактичної картки

Завдання. Виберіть правильні відповіді на запитання.

І варіант

Відповіді

ІІ варіант

1

Приатлантичний

10

2

США

9

3

Примексиканський

8

4

Мексика

7

5

Куба

6

6

Бразилія

5

7

Панама

4

8

Аргентина

3

9

Гаїті

2

10

Каліфорнійський

1

Питання

1. Найбільша за площею та населенням католицька держава світу.

2. Країна, що посідає першість за загальним обсягом ВВП в американському регіоні.

3. Країна, яку називають «головною фермою» Америки.

4. Найбідніша країна регіону.

5. Країна, яка крім США та Канади, входить до складу НАФТА.

6. Промисловий район та однойменний мегалополіс на сході Північної Америки.

7. Промисловий район, що спеціалізується на нафтопереробці та нафтохімії.

8. Мегалополіс на західному узбережжі Північної Америки.

9. «Цукровий острів»

10. Країна «зручного прапора».

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Перша країна Америки, яка стане об’єктом вашого дослідження, — США — одна з найпотужніших держав світу. Вона відіграє провідну роль не лише в американському регіоні, а й на світовій політичній арені та в економіці. Сьогодні ваша діяльність буде спрямована на виявлення чинників, зумовлюють місце цієї країни в міжнародному поділі праці.

Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. «Візитна картка»

Офіційна назва — Сполучені Штати Америки. Площа — 9,8 млн км2. Населення — 328,2 млн осіб (2018 р.). Столиця — Вашингтон. Економічно високорозвинена держава, країна «Великої Сімки». Президентська республіка, федеративна держава (50 штатів, 1 федеральний округ Колумбія).

2. ЕГП

Робота з картами атласу

Завдання. Охарактеризуйте ЕГП США та оцініть його вплив на розвиток господарства країни.

Головні ознаки: територія складається з континентальних штатів, Аляски та Гавайських островів; під контролем низка островів Карибського моря (Пуерто-Рико, Віргінські острови) та Океанії (Американське Самоа, острів Гуам та ін.); омивається водами Атлантичного і Тихого океанів, на півночі (Аляска) — Північним Льодовитим океаном, берегова лінія майже 20 тис. км з бухтами та затоками; межує з Канадою та Мексикою, через Берингову протоку — з Росією; понад 200 років не було війн (за винятком громадянської війни Півночі і Півдня).

3. Природно-ресурсний потенціал

Завдання. Оцініть природно-ресурсний потенціал США та спрогнозуйте потенційні можливості розвитку господарства країни на власній природній сировині.

Рельєф різноманітний. Рівнини і низовини внутрішніх частин країни створюють сприятливі умови для сільськогосподарського освоєння. На заході — гірські системи Кордильєр, на сході — невисокі гори Аппалачі. Головною перевагою клімату є достатнє зволоження рівнинних земель східної частини країни і їх розташування в помірному і субтропічному поясах. Природна родючість різноманітних ґрунтів поліпшується за допомогою продуманої меліорації. Водні ресурси розподілені нерівномірно, однак система Великих озер, ріка Міссісіпі з притоками є величезним резервуаром прісної води. Ресурси корисних копалин багаті і різноманітні: нафти, природний газ, кам’яне вугілля, залізні, мідні, поліметалеві, уранові руди, срібло, золото, фосфорити, сірка, калійні солі. Рекреаційні ресурси різноманітні: 24 об’єкти Спадщини ЮНЕСКО, національні парки, заповідники, пляжі, історико-культурна спадщина.

4. Населення

Робота з картами атласу, підручником, статистичними матеріалами

Природний приріст 4,3 %, сальдо міграції 3,9 %, середній вік 38 років, тривалість життя 80 років; старіння населення (15,6 % старші за 65 р.). Середня густота населення 33,5 особи/км2, нерівномірний розподіл, на східному узбережжі понад 400 осіб/км2. Нащадки англійців та інші європейці (80 %): численні діаспори німців, ірландців, англійців, шотландців, італійців, євреїв, поляків, українців; афроамериканці (13 %) вихідці з Азії (4,4 %), корінні жителі — 1,2 % (індіанці, ескімоси, алеути, гавайці), решта — 1,4 % (в основному вихідці з Латинської Америки). Християни (протестанти — 46,5 %, католики — 20,8 %), іслам, буддизм. Урбанізація 82 %. Найбільші міста: Нью-Йорк (18,6 млн), Лос-Анджелес (12,3 млн), Чикаго (8,7 млн), Маямі (5,8 млн), Даллас (5,7 млн). Субурбанізація, утворення міських агломерацій. Робоча сила — 160 млн, структура зайнятості: сільське господарство — 0,7 °%, промисловість — 20,3 %, сфера послуг — 80 %.

5. Українська діаспора

Виступи учнів з повідомленнями про формування та життя української діаспори в США

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Завдання. Позначте на контурній корті найбільші міста та міські агломерації США.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підручник, опрацювати §___________ .

2. Випереджальне (окремим учням). Підготувати повідомлення про міжнародні зв’язки України та США.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.