ГЕОГРАФІЯ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ 7 КЛАС
РОЗРОБКИ УРОКІВ

УРОК 37. АВСТРАЛІЯ. ПІВДЕННА АМЕРИКА. ПІДСУМКОВИЙ УРОК *


Навчальна мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченими темами; вдосконалити навички та вміння роботи з картами атласа; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;

Обладнання: атласи, варіанти завдань.

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації та контролю.

Приклади завдань для контролю

Варіант 1

I рівень. Оберіть правильну відповідь.

1. Крайньою північною точкою Австралії є мис:

а) Стіп-Пойнт;

б) Південно-Східний;

в) Йорк;

г) Байрон.

2. Найвища вершина Анд:

а) г. Аконкаґуа;

б) г. Мак-Кінлі;

в) влк. Котопахі;

г) влк. Орісаба.

3. Тварина, яка є одним з символів Австралії та зображена на її гербі, — це:

а) качкодзьоб;

б) кенгуру;

г) панда;

д) коала.

4. Вологі екваторіальні ліси Південної Амєрики називають:

а) пампа

б) кампос;

в) гілея;

г) льянос.

5. Сучасний вулканізм та землетруси в Австралії:

а) найчастіше виникають на сході материка;

б) найчастіше виникають на заході материка;

в) не відбуваються;

г) відбуваються майже на всій території.

6. Індіанці, корінні жителі Амєрики, є представниками раси:

а) європеоїдної;

б) монголоїдної;

в) негроїдної;

г) австралоїдної.


II рівень

7. Визначте правильність наведеного твердження:

«Гірські масиви Анд, розташовані на різних широтах, вирізняються кількістю висотних поясів. Чим вищими є гори і чим ближче вони знаходяться до екватора, тим більше в них природних поясів».

Так Ні

8. Прочитайте текст і визначте назву природної зони Австралії:

«Вона займає великі простори на півночі, сході та південному заході материка. Для цієї зони характерні евкаліпти, акації, казуарини на червоно-бурих і червоно-коричневих ґрунтах. Живуть кенгуру, сумчастий борсук, страус ему».

Відповідь:____________________________________

9. Установіть відповідність між формами рельєфу Південної Америки та цифрами, якими вони позначені на картосхемі: а) Анди; б) Ла-Платська низовина; в) Ґвіанське плоскогір’я; г) Амазонська низовина.


 

III рівень

10. Установіть відповідність між країнами Південної Америки та їх столицями:

а) Бразілія                            

б) Еквадор                            

в) Уруґвай                            

г) Колумбія                           

1) Санта-Фе-Де-Боґота

2) Кито

3) Бразіліа

4) Джорджтаун

5) Монтевідео

11. Положення Австралії в тропічних широтах обумовлює:

а) значне поширення пустель та напівпустель на материку;

б) слабкий розвиток поверхневих вод на материку;

в) сухість клімату материка;

г) всі вищезазначені наслідки.


IV рівень

12. Обчисліть протяжність Південної Америки за меридіаном 70° зх. д., якщо географічні широти її північної та південної точок на вказаному меридіані 12° пн. ш. та 53° пд. ш.

Відповідь:___________________________________


Варіант 2

І рівень. Оберіть правильну відповідь

1. Крайньою західною точкою Австралії є мис:

а) Стіп-Пойнт;

б) Південно-Східний;

в) Йорк;

г) Байрон.

2. На річці Чурун в Південній Америці розташований найвищий водоспад світу:

а) Ніаґарський;

б) Вікторія;

в) Іґуасу;

г) Анхель.

3. Австралійські пустелі, вкриті заростями чагарникових евкаліптів та акацій, називають:

а) криками;

б) скребом;

в) гамадами;

г) ергами.

4. Рівнинні простори субтропічних степів Південної Америки називають:

а) пампа;

б) кампос;

в) гілея;

г) льянос.

5. На більшій частині Австралії переважає:

а) вологий тропічний клімат;

б) сухий тропічний клімат;

в) вологий екваторіальний клімат;

г) помірний континентальний клімат.

6. Першими європейцями, що почали заселяти Південну Америку, були:

а) англійці і французи;

б) іспанці і портуґальці;

в) німці і голландці;

г) італійці і греки.


ІІ рівень

7. Визначте правильність наведеного твердження:

«У Південній Америці внаслідок переважання сухого клімату поширені пустелі й полупустелі і порівняно мало лісів».

Так Ні

8. Прочитайте текст і визначте назву тварини — мешканця Австралії:

«Це дивовижне створіння природи, укрите густим хутром, відкладає яйця, як птахи, а вигодовує дитинчат молоком, як ссавці. Має дзьоб, перетинки між пальцями лап, як у качки, а хвіст — як у борсука».

Відповідь:___________________________________

9. Установіть відповідність між назвами крайніх точок Австралії та цифрами, якими вони позначені на картосхемі: а) мис Йорк; б) мис Південний; в) мис Байрон; г) мис Стіп-Пойнт.


 

III рівень

10. Установіть відповідність між країнами Південної Америки та їх столицями:

а) Перу;

б) Чілі;

в) Венесуела;

г) Аргентина.

1) Сантьяґо;

2) Ліма;

3) Каракас;

4) Монтевідео;

5) Буенос-Айрес.

11. Незвичайність органічного світу Австралії викликана:

а) особливим кліматом материка;

6) особливим рельєфом материка;

в) тривалою ізольованістю материка;

г) малими розмірами материка.


IV рівень

12. Обчисліть протяжність Австралії з півночі на південь за меридіаном 142° сх. д., якщо географічна широта північної та південної точок на вказаному меридіані складають 11° пд. ш. та 38° пд. ш. відповідно.

Відповідь:___________________________________


Домашнє завдання

Випереджальне (окремим учням): підготувати повідомлення про відкриття та дослідження Антарктиди.

__________________________________________________

* Проводиться на розсуд учителя.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити