УСІ УРОКИ ГЕОГРАФІЇ
7 клас

Розділ II

МАТЕРИКИ

Урок № 33

Тема. СВОЄРІДНІСТЬ КЛІМАТУ У ЗВ’ЯЗКУ З РУХАМИ ПОВІТРЯНИХ МАС. ПІВДЕННА АМЕРИКА - НАЙВОЛОГІШИЙ МАТЕРИК СВІТУ. КЛІМАТИЧНІ ПОЯСИ Й ОБЛАСТІ


Мета: дослідити своєрідність клімату Південної Америки, з’ясувати вплив повітряних мас на формування клімату, удосконалювати практичні вміння і навички учнів працювати з кліматичними картами та кліматодіа- грамами; розвивати логічне мислення, вміння працювати з тематичними картами, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, виховувати повагу до думки інших учнів, самостійність у прийнятті рішень.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: фізична і кліматична карти Південної Америки, атласи, підручники, схеми кліматичних показників, діаграми опадів.

Опорні та базові поняття: клімат, кліматотворні чинники, повітряна маса, кліматичні пояси, циркуляція атмосфери, постійні вітри, пасати, течії, рельєф, особливості формування клімату; встановлення причинно- наслідкових зв’язків у формуванні клімату та кліматичних поясів.

Географічна номенклатура: океани: Атлантичний, Тихий; течії: теплі — Бразільська, Ґвіанська, холодні — Перуанська, Західних Вітрів.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

Перевірка підготовки учнів до уроку, організація уваги.


II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Прийом «Естафета опитування»

Учні зачитують міні-твір «Подорож до Америки». Інші учні слухають та готують запитання або доповнення до творів.


III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Проблемне питання»

Учитель. Вам уже відомо, що Африка — найжаркіший материк, Австралія — найсухіший, Антарктида — найхолодніший. У чому полягає особливість клімату Південної Америки? Щоб відповісти на це питання, треба пригадати кліматотворні чинники, а потім розглянути, як кожен з них діє на території Південної Америки. У цій роботі нам допоможуть кліматичні карти атласу та кліматодіаграми в підручнику.


IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Бліцопитування»

✵ Що називається кліматом?

✵ Що таке «погода»?

✵ Назвіть основні кліматотворні чинники.

✵ Наведіть приклад впливу кожного з них на формування клімату певної території материків, що вже нами вивчено.

2. Розповідь вчителя про загальну характеристику клімату материка

3. Прийом «Творча лабораторія»

Завдання. Користуючись кліматичними картами атласу, а також знаннями з попередніх тем, назвіть загальні особливості клімату Південної Америки (спочатку учні пробують самі назвати ці особливості, а потім іде коментоване читання відповідного матеріалу підручника).

4. Прийом «Географічна лабораторія» (робота в групах)

Завдання. Охарактеризуйте найважливіші кліматичні особливості:

I група — Роль пасатів у формуванні клімату Африки, Австралії Південної Америки.

II група — Чому і як течії впливають на клімат Південної Америки?

III група — Гори Анди та їх вплив на формування клімату материка.

IV група — Чому рівнини мають великий вплив на формування клімату на сході материка?

V група — Кліматичні пояси та області. Які з них основні, які перехідні, чим вони відрізняються?

5. Робота з підручником. Характеристика кліматичних діаграм у підручнику. Запис висновків у зошит.


V. Закріплення вивченого матеріалу

Прийом «Географічний практикум»

Завдання. Порівняйте клімат у районі міст (за планом в довіднику учня):

I варіант — Каракас та Монтевідео.

II варіант — Снта-фе-де-Боґота та Асунсьйон.


VI. Підсумок уроку

Оцінювання учнів.


VII. Домашнє завдання

✵ Опрацювати відповідний текст підручника.

✵ Нанести на контурну карту межі кліматичних поясів та областей.

✵ Підготувати повідомлення про річкові системи Південної Америки.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити