УСІ УРОКИ ГЕОГРАФІЇ
7 клас

Розділ II

МАТЕРИКИ

Урок № 41 (варіант Б)

Тема. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО У ВИВЧЕННІ АНТАРКТИКИ Й ОХОРОНІ ЇЇ ПРИРОДИ. УКРАЇНСЬКА ДОСЛІДНА СТАНЦІЯ «АКАДЕМІК ВЕРНАДСЬКИЙ»


Мета: дати учням знання про особливості міжнародного співробітництва у вивченні Антарктики, місце українських дослідників у вивченні природи материка; показати значення охорони природи Антарктиди; розвивати навички роботи з картами атласу; вміння самостійно здобувати знання з використанням додаткових джерел географічної інформації.

Обладнання: карта Антарктиди, карти шкільного учнівського атласу, картини природи материка.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Опорні та базові поняття: оазис, шельфовий льодовик, міжнародне співробітництво, антарктична станція.

Географічна номенклатура: моря: Ведделла, Росса, Беллінсґаузена; півострів Антарктичний; Трансантарктичні гори; вулкан Еребус.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

Прийом «Викликаю асоціацію»

Учитель пропонує кожному з учнів висловити ті асоціації, які виникли в них при слові «Антарктида» (холод, біла пустеля тощо).


II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1. Прийом «Аукціон»

Учні висловлюють короткі тези, що характеризують історію дослідження та природу материка.

2. Прийом «Мікрофон»

Продовжити тезу «Антарктиду називають «полюсом холоду планети» тому, що... »


ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Проблемне питання»

• Чому у вивченні Антарктики й охороні її природи необхідне міжнародне співробітництво?


IV. Вивчення нового матеріалу

1. Прийом «Домашня заготовка»

Учні розповідають, використовуючи опорні схеми, малюнки, ілюстрації, додатковий матеріал, про вивчення природи материка науковцями різних країн і в тому числі України (випереджувальне домашнє завдання).

2. Прийом «Прес-конференція»

Учні розподіляються на науковців — дослідників Антарктиди та кореспондентів газет та журналів і обмінюються запитаннями та відповідями з проблеми уроку.

3. Прийом «Картографічна лабораторія»

Учні виконують практичну роботу № 8, наносять назви географічних об'єктів на контурну карту материка.


V. Закріплення нового матеріалу

Прийом «Експрес-тест»

1. Ім’я дослідника у складі експедиції якого перший українець потрапив до Антарктиди:

а) Р. Амундсен; б) Р. Скотт; в) Р. Пірі; г) Т. Беллінсґаузен.

2. Дослідник, ім’я якого носить українська арктична станція:

а) К. Ціолковського; б) С. Рудницького; в) В. Вернадського; г)   М. Ломоносова.

3. За міжнародними угодами видобуток корисних копалин в Антарктиді:

а) дозволено;

б) заборонено;

в) дозволено лише окремим країнам;

г) дозволено лише окремим компаніям.

4. Антарктида в далекому геологічному минулому складала Гондвану разом з материками:

а) Австралією, Південною Америкою, Африкою та Євразією;

б) Австралією, Південною Америкою, Африкою та Австралією;

в) Північною Америкою Південною Америкою, Африкою та Австралією;

г) Південною Америкою, Африкою та Австралією.

5. Більшість антарктичних станцій розташовано:

а) в центрі материка; б) на узбережжях; в) в західній частині материка; г) в східній частині материка.


VI. Підсумок уроку

Учні разом з учителем підбивають підсумки уроку.


VII. Домашнє завдання

• Опрацювати текст підручника.

• Підготувати повідомлення про історію відкриття Північної Америки.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити