УСІ УРОКИ ГЕОГРАФІЇ - 7 клас - 2015 рік

ПЕРЕДМОВА

Шановні колеги!

Вашій увазі пропонується посібник, присвячений викладанню курсу географії материків і океанів у 7 класі, підготовлений відповідно до нової програми Міністерства освіти і науки України, розробленої на основі положень Державного стандарту базової (основної) середньої освіти.

У посібнику представлено детальні розробки уроків, які супроводжуються методичними рекомендаціями щодо використання різноманітних сучасних методів і прийомів навчання. Також до посібника вміщено варіанти завдань для проведення уроків підсумкового контролю, додаткові матеріали до кожного уроку, так звані «цікавинки», які вчитель може використати на власний розсуд.

Для кожного уроку зазначено тип, мету, обладнання, яке використовують, очікувані результати. Особливу увагу приділено створенню позитивної мотивації на уроці, адже якщо є мотив, то буде й бажання працювати та досягати певних результатів. Використані прийоми «Приваблива мета», «Проблемне питання», «Практичність теорії» та ін. Для проведення етапів актуалізації та закріплення пропонуємо кілька альтернативних варіантів завдань і прийомів їх виконання, які розраховані на різні рівні підготовки та розвитку дитячого колективу. Такий підхід є актуальним, коли в одній паралелі є класи з різним рівнем сформованості навчальних умінь і навичок.

Для проведення етапу вивчення нового матеріалу розроблено розгорнутий план з рекомендаціями щодо різноманітних форм і прийомів його проведення. Зазвичай це групові, парні форми роботи, які чергуються зфронтальними та такими, що передбачають постійну активну участь учня в роботі на уроці. Головна мета такої роботи — не лише самостійне здобуття учнем певних знань, але й розвиток його здібностей. А якщо цей процес протікає в атмосфері співпраці, то ефективність навчання є найвищою.

Акцентована увага на основні змістовні висновки уроку, а також роботі з картою та мультимедійними презентаціями.

Урок завершують різноманітні види домашнього завдання — на розсуд учителя, зокрема й індивідуального характеру, випереджальні, а також своєрідні «нагадувалки» — що учні мають принести із собою наступного уроку та що вчитель повинен підготувати заздалегідь, щоб не витрачати час на уроці.

У посібнику також представлені рекомендації щодо проведення відносно нової форми роботи — досліджень.

У програмі заплановано резерв часу, який автор пропонує використовувати поступово, додаючи до кожного розділу урок-повторення, перевірки рівня засвоєння знань та вмінь.

Підсумкові уроки за розділами чи окремими темами вчитель звичайно проводить на власний розсуд залежно від рівня можливостей учнів, матеріально-технічного оснащення курсу географії у школі та власного творчого підходу. Але в будь-якому випадку вчителю в пригоді стануть розроблені завдання по типу традиційної перевірочної роботи. Вони розроблені відповідно чотирьох рівнів знань, умінь та навичок учнів у двох варіантах.

Посібник орієнтовано в першу чергу на навчальну програму курсу, і тому може з легкістю корелюватися з будь-яким, обраним учителем підручником.

Сподіваємось, що посібник надасть вам, шановні вчителі, реальну допомогу в підготовці до уроків, заощадить час для нових творчих пошуків.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити