УСІ УРОКИ ГЕОГРАФІЇ - 7 клас - 2015 рік

РОЗДІЛ IV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ

ТЕМА 1. ПІВНІЧНА АМЕРИКА

УРОК 43. ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМАМИ «АНТАРКТИДА. ПІВНІЧНА АМЕРИКА»

Мета:

·       узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченими темами; вдосконалити навички та вміння працювати з картами атласу, виконувати тестові завдання різних типів; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;

·       розвивати вміння самостійно контролювати свій час, самостійно оцінювати правильність виконання завдань, вносити корективи за необхідності;

·       виховувати самостійність, відповідальність за прийняття рішень.

Обладнання: атласи, дидактичні картки з варіантами завдань.

Тип уроку: оцінювання навчальних досягнень учнів (письмова контрольна робота).

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Бесіда

·       Який материк був відкритий раніше — Антарктида чи Північна Америка?

·       У яких півкулях розташована Антарктида, а в яких — Північна Америка?

·       Які ознаки природи характерні для Антарктиди та Північної Америки завдяки географічному положенню? Чи є в Північній Америці території, що мають схожі ознаки природи з Антарктидою?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

(НАЛАШТУВАННЯ НА УСПІХ)

Ви чимало попрацювали під час вивчення теми, багато чого нового дізналися та навчилися. Настав час повторити, систематизувати та перевірити ваші знання, вдосконалити уміння працювати з тестовими завданнями за зразком ЗНО.

Прочитайте завдання та поставте уточнювальні запитання.

(Учитель проводить інструктаж з виконання завдань.)

IV. ЕТАП ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

Варіант 1

Завдання на вибір однієї правильної відповіді (1 бал)

1. Яка протока відділяє Північну Америку від Євразії?

А Дрейка;

Б Берінґова;

В Маґелланова;

Г Ґібралтарська.

2. До якої полярної станції найшвидше дістатися від мису Горн?

А «Академік Вернадський»;

Б «Амундсен-Скотт»;

В «Мирний»;                  

Г «Дейвіс».

3. Який тип атмосферної циркуляції характерний для помірних широт Північної Америки?

А Пасатна;

Б мусонна;

В західний перенос;

Г північно-східний перенос.

4. Укажіть типового представника тваринного світу Антарктиди:

А білий ведмідь;

Б полярний олень;

В пінгвін;

Г лемінг.

5. Яке озеро є найбільшим за площею водної поверхні в системі Великих озер?

А Ері;

Б Гурон;

В Верхнє;

Г Мічіґан.

Завдання на встановлення відповідності (2 бали, по 0,5 бали за кожну правильну відповідність)

6. Установіть відповідність між природними зонами Північної Америки та представниками органічного світу.

1 Хвойні ліси

2 Тундра

3 Степи

4 Арктичні пустелі

А Ліани, орхідеї, мавпи, папуги

Б Піхти, модрини, олені, рисі, вовки

В Мохи, лишайники, лемінги, білі ведмеді

Г Карликові осипи, болотні трави, олені-карібу

Д Ковили, злаки, гризуни, лисиці, вовки-койоти

Завдання на вибір трьох правильних відповідей з семи запропонованих (3 бали)

7. Оберіть три ознаки, що характеризують географічне положення Антарктиди.

1 Розташована за Північним полярним колом;

2 розташована за Південним полярним колом;

3 омивається водами трьох океанів;

4 омивається водами двох океанів;

5 найближчий материк — Австралія;

6 розташована в північній та південній пікулях;

7 розташована в західній та східній півкулях.

Географічна задача (2 бали)

8. Обчисліть поясний час Мехіко (98° зх. д.), коли в Києві (31 сх. д) 14 год.

Відповідь: ____   

Варіант 2

Завдання на вибір однієї правильної відповіді (1 бал)

1. Який тип клімату відсутній на території Північної Америки?

А Екваторіальний;

Б помірний континентальний;

В арктичний;

Г тропічний вологий.

2. Як називають холодні ураганні вітри, що дмуть із внутрішніх районів Антарктиди до окраїн материка?

А Стокові;

Б пасати;

В мусони;

Г тайфуни.

3. Яку роль відіграє Каліфорнійська течія на формування клімату

узбережжя?

А Пом’якшує клімат узбережжя материка;

Б сприяє збільшенню опадів на узбережжі;

В сприяє утворенню берегових пустель;

Г ніяк не виливає на клімат узбережжя.

4. Яка тварина не водиться в Антарктиці?

А Пінгвін;

Б кашалот;

В білий ведмідь;

Г морський леопард.

5. У яку пору року на річці Колорадо спостерігається повінь?

А Узимку;

Б навесні;

В улітку;

Г восени.

Завдання на встановлення відповідності (2 бали, по 0,5 бали за - кожну правильну відповідність)

6. Установіть відповідність між формами рельєфу Північної Америки та тектонічними структурами.

1 Примексиканська низовина

2 Лаврентійська височина

3 Кордильєри

4 Аппалачі

А Область мезозойської складчастості

Б Область герцинської складчастості

В Палеозойська платформа

Г Канадський щит

Д Область байкальської складчастості

7. Оберіть чинники, що зумовлюють особливості клімату Антарктиди:

1 малий кут падіння сонячних променів;

2 давня докембрійська платформа в основі материка;

3 наявність крижаного покриву;

4 віддаленість від інших материків;

5 наявність сучасного вулканізму;

6 висота над рівнем моря;

7 відсутність постійних водотоків.

Географічна задача (2 бали)

8. Обчисліть поясний час Нью-Йорку (75° зх. д.), коли в Києві (31° сх. д) 14 год.

Відповідь: _____ 

V. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Прийом «Мікрофон»

Оцініть результати власної роботи;

·       виконав добре;

·       виконав лише окремі завдання, тому що...

·       Які завдання контрольної роботи були складними?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготувати шаблони Євразії.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити