Розробки уроків - Географія - Материки і океани - 7 клас - 2015 рік
РОЗДІЛ IV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ
ТЕМА 1. ПІВНІЧНА АМЕРИКА
УРОК 40 ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМАМИ «АНТАРКТИДА. ПІВНІЧНА АМЕРИКА»*
Мета:
навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів за вивченими темами; удосконалити навички та вміння працювати з картами атласу, виконувати тестові завдання різних типів; визначити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу;
розвивальна: розвивати вміння самостійно контролювати свій час, самостійно оцінювати правильність виконання завдань, вносити корективи за необхідності;
виховна: виховувати самостійність, відповідальність за прийняття рішень.
Тип уроку: контролю, коригування та оцінювання знань, умінь, навичок.
Обладнання: атласи, дидактичні картки з варіантами завдань.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
III. ЕТАП КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
Варіант 1
Перший рівень (3 бали)
1. Яка протока відділяє Антарктиду від Південної Америки?
а) Магелланова; б) Дрейка; в) Гудзонова; г) Берингова.
2. Укажіть острів з найвищими середньорічними температурами повітря.
а) Ньюфаундленд; б) Баффінова Земля; в) Куба; г) Ґренландія.
3. Типовим представником фауни Антарктиди є пінгвіни.
а) Так; б) ні.
4. Який тип клімату відсутній у Північній Америці?
а) Арктичний; б) помірний; в) тропічний; г) екваторіальний.
5. Першим досягнув Південного полюсу:________________
6. Вуд-Баффоло — це:
а) найвища вершина Північної Америки; б) активний вулкан в Антарктиді; в) національний парк у Канаді; г) найбільший льодовик в Антарктиді.
Другий рівень (3 бали)
1. Установіть відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу.
1 Північноамериканська платформа |
А Кордильєри |
2 Область кайнозойської складчатості |
Б Примексиканська низовина |
3 Область герцинської складчатості |
В Аппалачі Г Центральні рівнини |
2. Установіть відповідність між географічними об’єктами Антарктиди та їхніми назвами.
1 Полярна станція |
А Восток |
2 Вулкан |
Б Сіфре |
3 Море |
В Росса |
Г Еребус |
Третій рівень (3 бали)
1. Оберіть три ознаки, що характеризують географічне положення Антарктиди.
✵ Розташована за Північним полярним колом
✵ Розташована за Південним полярним колом
✵ Омивається водами трьох океанів
✵ Омивається водами двох океанів
✵ Найближчий материк — Австралія
✵ Розташована в північній та південній пікулях
✵ Розташована в західній та східній півкулях
* Проводиться на розсуд учителя.
2. Охарактеризуйте природну зони тайги Північної Америки за планом, наведеним у таблиці.
Географічне положення |
Клімат |
Ґрунти |
Типові представники рослинного світу (2—3) |
Типові представники Тваринного світу (2—3) |
Четвертий рівень (3 бали, одне питання на вибір)
1. Що спільного та відмінного в тектонічній будові Північної та Південної Америки?
2. Уявіть, що строк дії мораторію на видобуток корисних копалин в Антарктиді завершився, та країни розпочали їх освоєння. Опишіть можливі наслідки.
3. Поясніть причини формування берегової пустелі на півострові Каліфорнія.
Варіант 2
Перший рівень (3 бали)
1. Який материк найбільше наближений до Антарктиди?
а) Африка; б) Австралія; в) Північна Америка; г) Південна Америка.
2. Укажіть півострів з найнижчими середньорічними температурами повітря. а) Каліфорнія; б) Флорида; в) Юкатан; г) Аляска.
3. Типовим представником фауни Антарктиди є білі ведмеді. а) Так; б) ні.
4. Яка природна зона відсутня в Північній Америці?
а) Тундри; б) степів; в) саван; г) вологих екваторіальних лісів.
5. Першою дісталася Антарктиди експедиція під керівництвом___________________________________________
6. Попокатепетель — це:
а) активний вулкан у Мексиці; б) ендемічна рослина в Кордильєрах; в) полярна станція в Антарктиді; г) озеро в системі Великих озер.
Другий рівень (3 бали)
1. Установіть відповідність між крайніми точками Північної Америки та їхнім положенням.
1 Мис Мерчисон |
А Південна |
2 Мис Марьято |
Б Північна |
3 Мис Сент-Черльз |
В Західна Г Східна |
2. Установіть відповідність між географічними об’єктами Антарктиди та їхніми назвами.
1 Півострів |
А Південний |
2 Полюс |
Б Амундсен-Скотт |
3 Льодовик |
В Росса |
Г Антарктичний |
Третій рівень (3 бали)
1. Оберіть чинники, що зумовлюють особливості клімату Антарктиди.
✵ Малий кут падіння сонячних променів
✵ Давня докембрійська платформа в основі материка
✵ Наявність крижаного покриву
✵ Віддаленість від інших материків
✵ Наявність сучасного вулканізму
✵ Висота над рівнем моря
✵ Відсутність постійних водотоків
2. Охарактеризуйте природну зони степів Північної Америки за планом, наведеним у таблиці.
Географічне положення |
Клімат |
Ґрунти |
Типові представники рослинного світу (2—3) |
Типові представники Тваринного світу (2—3) |
Четвертий рівень (3 бали, одне питання на вибір)
♦ Що спільного та відмінного мають оазиси Антарктиди та Африки?
♦ Уявіть, що через посилення темпів глобального потепління почали інтенсивно танути льодовики Антарктиди. Опишіть можливі наслідки.
♦ Поясність причини формування стокових вітрів в Антарктиді.
V. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ