Конспекти усіх уроків Географія 7 клас - Материки та океани - 2018

РОЗДІЛ II. МАТЕРИКИ ТРОПІЧНИХ ШИРОТ

ТЕМА 2. ПІВДЕННА АМЕРИКА

УРОК 22. ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ. ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ОСВОЄННЯ МАТЕРИКА. ПРАКТИЧНА РОБОТА 5 (ПОЧАТОК). ПОЗНАЧЕННЯ НА КОНТУРНІЙ КАРТІ ГЕОГРАФІЧНИХ ОБ'ЄКТІВ ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИ

Мета:

навчальна: формувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, розміри та форму материка; закріпити практичне вміння складати характеристику фізико-географічного положення материка за допомогою карт атласу; поглибити знання про історію відкриття та дослідження материка;

розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до історії географічних досліджень Землі, допитливість, пам'ять, логічне мислення, інформаційно-цифрову компетентність, робити висновки й узагальнення, удосконалювати навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності;

виховна: виховувати цікавість, повагу до інших учнів.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, контурна карта, фізична карта світу, фізична карта Південної Америки, портрети видатних дослідників материка.

Опорні та базові поняття: материк, частина світу, географічне положення материка, берегова лінія.

Географічна номенклатура: миси: Ґальїнас, Фроуерд, Кабу-Бранка, Паріньяс, Горн; море: Карибське; затоки: Ла-Плата; протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські, Ґалапаґоські.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Материк відкрито Христофором Колумбом, а названий він на честь дослідника Амеріго Веспуччі. На найвологішому материку розташована найсухіша пустеля світу, найвищий водоспад світу було відкрито найпізніше з найбільших, найбільша кількість населення тут мешкає не на рівнинах, а досить високо в горах. Безліч інших суперечностей, загадок ми починаємо відкривати, вивчаючи Південну Америку.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

• До якої частини світу належить Південна Америка?

• Якого року її було відкрито європейцями?

• Імена яких мандрівників-дослідників материка Південна Америка вам відомі?

• Пригадайте план опису географічного положення материка.

• Складіть асоціативну схему-павучок «Південна Америка».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Географічне положення материка

Площа материка — 17,8 млн км2, з островами — 18,3 млн км2. Довжина берегової лінії — 26 тис. км. Найвища точка над рівнем моря — г. Аконкаґуа (6959 м).

Обриси нагадують ґроно винограду. Відносно екватора більша частина материка лежить у Південній півкулі, нульового меридіана — повністю в Західній. Майже посередині його перетинає Південний тропік, тому значна частина континенту розташована в жаркому тепловому поясі. Відділяють від Африки та Австралії простори Атлантичного та Тихого океанів; від Антарктиди — найширша протока Дрейка; від Північної Америки — Панамський канал, проритий на початку XX ст.

Берегова лінія материка слабо розчленована.

На східному узбережжі багато заток у гирлах річок. На півночі — Карибське море. Багато островів тільки на півдні — Чилійський архіпелаг, Фолклендські острови, архіпелаг Вогняна Земля, Ґалапаґоські острови — в Тихому океані.

Завдання. Визначити географічне положення материка відповідно плану; крайні точки материка та їх координати; протяжність материка з півночі на південь по 70-му меридіану та із заходу на схід по 10-й паралелі.

Практична робота 5

Позначте географічні об’єкти берегової лінії материка на контурній карті, зазначені в географічній номенклатурі (виконують протягом уроку).

2. Відкриття і дослідження материка

Час

Основні події в дослідженні материка

1498 р.

Третя експедиція Х. Колумба досягла берегів материка

1499-1504 рр.

Кілька експедицій до материка, у ході яких Амеріго Веспуччі досліджував східний берег й довів, що ця земля — новий материк

XVI ст.

Початок колонізації Південної Америки іспанцями й португальцями

1735-1743 рр.

Екваторіальна експедиція французьких та іспанських дослідників

На межі ХVІІІ-ХІХ ст.

Александр Гумбольдт обґрунтував явище висотної поясності, створив геологічну карту, описав течію біля західного узбережжя та її значення. Його експедиція відкрила понад три тисячі видів рослин і понад тисячу видів тварин

1923-1933 рр.

Ботаніко-агрономічна експедиція Миколи Вавилова встановила давні центри землеробства та походження деяких культурних рослин

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

• Що спільного й відмінного в географічному положенні Південної Америки й Африки?

• Назвіть окремо основні причини, що спонукали конкістадорів, А. Гумбольдта, М. Вавилова здійснювати подорожі до Південної Америки.

• Які географічні назви материка пов’язані з його дослідниками чи їхніми подорожами?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацюйте § ____________________________.

• Підготуйте короткі повідомлення про звичні нам культурні рослини родом з Південної Америки, про стихійні лиха, спричинені на материку ендогенними силами Землі.

• Детальніше ознайомтеся з фізичною картою Південної Америки.

• У межах дослідження «Природні унікуми Південної Америки» підготуйте повідомлення про вулкан Льюльяйльяко, унікальні родовища міді.

• Повторіть основні форми рельєфу та їх зв’язок з тектонічними структурами.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.