Конспекти усіх уроків Географія 7 клас - Материки та океани - 2018

РОЗДІЛ IV. МАТЕРИКИ ПІВНІЧНОЇ ПІВКУЛІ

ТЕМА 1. ПІВНІЧНА АМЕРИКА

УРОК 40. ЗМІНИ ПРИРОДИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ЛЮДИНОЮ. СУЧАСНІ ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ. НАЙВІДОМІШІ ОБ'ЄКТИ, ВІДНЕСЕНІ ДО СВІТОВОЇ ПРИРОДНОЇ СПАДЩИНИ ЮНЕСКО. ДОСЛІДЖЕННЯ «РОЗРОБЛЯННЯ ТА ОБҐРУНТУВАННЯ МАРШРУТУ, ЩО ПРОХОДИТЬ ЧЕРЕЗ ОБ'ЄКТИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ, ВІДНЕСЕНІ ДО СВІТОВОЇ ПРИРОДНОЇ СПАДЩИНИ ЮНЕСКО»

Мета:

навчальна: ознайомити з причинами та наслідками впливу господарської діяльності на природні комплекси Північної Америки; сприяти розумінню екологічних проблем материка; формувати загальні уявлення про найвідоміші об'єкти природної спадщини ЮНЕСКО; вдосконалювати практичні уміння та навички пояснювати причини виникнення екологічних проблем та визначати шляхи їх вирішення;

розвивальна: розвивати вміння встановлювати причиново-наслідкові зв'язки, будувати логічні послідовності, робити висновки, формувати культурну компетентність;

виховна: формувати ціннісне ставлення до природи; розвивати екологічне мислення.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: фізична карта Північної Америки, атласи, підручники, контурні карти, відеосюжети (фотографії, мультимедійна презентація) про найвідоміші об'єкти природної спадщини ЮНЕСКО.

Опорні та базові поняття: природний комплекс, антропогенний комплекс, стихійні явища природи, заповідник, національний парк, природна спадщина ЮНЕСКО.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Питанням охорони природи в країнах Північної Америки приділяють значну увагу. Саме тут був заснований перший у світі національний парк. Як змінилася природа материка під впливом господарської діяльності людини? Яких заходів вживають у Північній Америці для розв’язання екологічних проблем? Відповіді на ці питання ви будете шукати сьогодні на уроці.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

• У чому полягає особливість розміщення природних зон на материку?

• Назвіть природні зони, що займають найбільші площі.

• Чим природні зони Північної Америки відрізняються від природних зон Південної Америки?

• Яку природну зону Північної Америки вважають батьківщиною кактусів?

• Які природні зони Північної Америки зазнали найбільшого впливу через господарську діяльність людей? Чим це пояснити?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Зміна природних комплексів материка

Господарська діяльність на території Північної Америки спричинила істотні зміни природних комплексів, а в місцях найбільш інтенсивного господарювання — заміну природних комплексів на антропогенні. Найбільших збитків природі материка завдано в сільськогосподарських районах (особливо прерії), у місцях видобування корисних копалин (Аппалачі, Мексиканська затока), у містах із високим рівнем розвитку промисловості та значною кількістю населення (Атлантичне узбережжя, район Великих озер).

2. Сучасні екологічні проблеми

Забруднення річок, озер та прибережних вод Світового океану; промислове вирубування лісів; деградація земель внаслідок інтенсивного сільськогосподарського освоєння; забруднення атмосфери промисловими підприємствами і транспортом у великих містах.

3. Стихійні явища природи

Збільшується кількість стихійних лих, посилюється їхня інтенсивність.

1) Через непомірну оранку земель почастішали курні бурі (характерно для Великих рівнин).

2) Тропічні циклони в південно-східній частині Північної Америки. Ураганні вітри циклону спричиняють величезні океанські хвилі заввишки близько 1517 м (5-6-поверховий будинок). За допомогою космічних супутників учені ведуть постійні спостереження за виникненням тропічних циклонів. Тропічні циклони спричиняють сильні повені й руйнування, іноді — людські жертви. Частіші тропічні циклони вчені пов’язують із глобальним потеплінням,

яке посилюється через інтенсивну господарську діяльність людей.

4. Об'єкти, занесені до Списку Світової спадщини ЮНЕСКО

Єллоустонський національний парк — перший у світі національний парк (заснований 1 березня 1872 року), міжнародний біосферний заповідник, там діє понад тисячу гарячих джерел і гейзерів.

Національний парк Ґранд-Каньйон у штаті Аризона. Великий каньйон річки Колорадо, одне з визнаних природних чудес світу.

Національний парк «Вуд-Баффало» (у перекладі Національний парк «Лісові бізони») — найбільший національний парк Канади — відновлення та збереження лісових бізонів.

Комплекс національних парків «Секвоя» в Каліфорнії — збереження унікальних секвоєвих лісів.

Національний парк «Мамонтова печера» містить частину найбільшої за довжиною (протяжність 288 км) системи печер у світі біля західних передгір’їв Аппалачів.

Провінційний парк «Динозавр» у провінції Альберта в Канаді — одне з найбільших сховищ скам’янілостей динозаврів у світі та ін.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання. Нанесіть на контурну карту найвідоміші об’єкти, занесені до Списку світової спадщини ЮНЕСКО.

• Які види господарської діяльності спричиняють найбільш істотні зміни природних комплексів?

• Які проблеми виникають у зв’язку зі зміною природних комплексів і перетворенням їх на антропогенні?

• Яких заходів уживають у країнах Північної Америки з метою охорони і відновлення природи?

• У яких природних зонах материка створено найбільшу кількість національних парків і заповідників? Чому?

• Який взаємозв’язок існує між стихійними явищами природи та господарською діяльністю людей?

• Які великі заповідники та національні парки материка вам відомі?

Дослідження: «Розробляння та обґрунтування маршруту, що проходить через об’єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО».

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацюйте § __________________________________.

• Випереджальне: залучіть членів родини, знайдіть та опрацюйте інформацію про зв’язки України з державами Північної Америки.




Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити