Конспекти усіх уроків Географія 7 клас - Материки та океани - 2018

РОЗДІЛ V. ОКЕАНИ

ТЕМА 4. ПІВНІЧНИЙ ЛЬОДОВИТИЙ ОКЕАН

УРОК 63. ОКЕАНИ ЗЕМЛІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

Мета:

навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів за темою «Океани»; формувати вміння використовувати географічні знання та вміння в нестандартній ситуації;

розвивальна: формувати вміння організовувати навчальну співпрацю з однолітками, працювати у групі, формулювати, аргументувати та відстоювати свою позицію; розвивати вміння свідомо використовувати мовні засоби відповідно до завдань комунікації, екологічну та картографічну компетентності;

виховна: сприяти опануванню соціальних норм, правил поведінки, ролей та форм спілкування у групах; виховувати толерантність, повагу одне до одного.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань (урок-мандрівка).

Обладнання: фізична карта світу, атласи, підручники, контурні карти, енциклопедії, довідники, ресурси Інтернет (за можливості).

Опорні та базові поняття: океан, море, затока, протока, солоність, течія, острів, півострів, вулкан.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Чи замислювалися ви над питанням, чому мореплавці минулих епох — купці та пірати, військові та письменники, учені та дослідники, незважаючи на небезпеку та невдачі, раз за разом вирушали в нові мандрівки океанами? Бо, незалежно від цілей своїх подорожей, вони були романтиками! Адже немає нічого кращого, ніж просолений океанічний вітер та шум хвиль. Той, хто плавав водами океану, завжди буде мріяти зробити це ще раз.

Де б ви хотіли побувати? Яке спорядження та засіб пересування ви оберете? Які небезпеки вас чекають на шляху пригод?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ЗАВДАНЬ

Жеребкування (член кожної групи витягує карту з назвою океану).

1) Розробіть маршрут туристичної мандрівки або науково-дослідницької експедиції (за власним вибором) одним з океанів Землі:

• обґрунтуйте свій вибір об’єктів відвідування (дослідження);

• опишіть маршрут (місця відвідування, спорядження, небезпечні райони, погодні умови);

2) нанесіть маршрут на контурну карту зі складанням власної легенди до карти.

IV. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ ПОНЯТЬ ТА ВІДПОВІДНОЇ ІМ СИСТЕМИ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК

Виконання завдань групами

Кожна група може двічі скористатися допомогою двох різних лоцманів (консультантів).

Виступи груп з презентаціями своїх мандрівок

V. ПОВТОРЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПОНЯТЬ ТА ВІДПОВІДНОЇ ЇМ СИСТЕМИ ЗНАНЬ І УМІНЬ

Перший рівень

1. Укажіть назву течії, яка проходить через три океани Землі:

а) Ґольфстрим;

б) Бразильська;

в) Куросіо;

г) Західних Вітрів.

2. Який океан не омиває береги Північної Америки?

а) Північний Льодовитий;

б) Індійський;

в) Атлантичний;

г) Тихий.

3. Який серединноокеанічний хребет має найдовшу протяжність?

а) Серединноатлантичний;

б) Східнотихоокеанське підняття;

в) Західноіндійський хребет;

г) Серединноарктичний хребет.

4. Які океани сполучає протока Дрейка?

а) Тихий та Атлантичний;

б) Тихий та Північний Льодовитий;

в) Індійський та Тихий;

г) Індійський та Тихий.

5. Який тип водних мас відсутній у Тихому океані?

а) Екваторіальні;

б) тропічні;

в) помірні;

г) арктичні.

6. Укажіть географічний об’єкт, площа якого майже дорівнює площі Північного Льодовитого океану.

а) Австралія;

б) Ґренландія;

в) Антарктида;

г) Індостан.

Другий рівень

1. Установіть відповідність між океанами та морями, що належать до їхнього басейну.

1 Тихий

А Чорне

2 Атлантичний

Б Берінґове

3 Індійський

В Баренцове

4 Північний Льодовитий

Г Каспійське

Д Червоне

2. Установіть відповідність між океанами та островами, що розташовані в їхній акваторії.

1 Тихий

2 Атлантичний

3 Індійський

4 Північний Льодовитий

А Шпіцберґен

Б Куба

В Шрі-Ланка

Г Гавайські

Д Камчатка

Третій рівень

1. Оберіть затоки Атлантичного океану.

• Ґвінейська

• Бенґальська

• Гудзонова

• Перська

• Мексиканська

• Біскайська

• Каліфорнійська

2. Оберіть острови, береги яких омивають води двох океанів.

• Мадаґаскар

• Ґренландія

• Ньюфаундленд

• Тасманія

• Нова Зеландія

• Вогняна Земля

• Баффінова Земля

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Пригадати приклади суттєвої зміни природи материків та океанів людиною.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами.

Всі матеріали на сайті доступні за ліцензією Creative Commons Attribution-Sharealike 3.0 Unported CC BY-SA 3.0 та GNU Free Documentation License (GFDL)

Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посиланням на сайт, будьте вдячними ми приклали багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2007-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.