ФІЗИЧНА ГЕОГРАФІЯ УКРАЇНИ 8 КЛАС.
РОЗРОБКИ УРОКІВ

Розділ І. УКРАЇНА ТА ЇЇ ГЕОГРАФІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ

 

ТЕМА 2. ДЖЕРЕЛА ГЕОГРАФІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ

 

УРОК 4. СПОСОБИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРИРОДНИХ УМОВ І РЕСУРСІВ ТЕРИТОРІЇ. ЛІТЕРАТУРНІ ТА ІНШІ ТВОРИ З ГЕОГРАФІЧНОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ

 

Тема. Експедиційні і стаціонарні дослідження природних умов і природних ресурсів. Туристичні подорожі, екскурсії, краєзнавчі пошуки. Музейні експозиції, виставки. Географічні енциклопедії, довідники, словники, календарі. Географічні періодичні видання. Географічні дані в мистецьких творах, засобах масової інформації.

Навчальна мета: поглибити та розширити знання про особливості й значення методів дослідження природних умов і ресурсів; розширити знання учнів про джерела географічної інформації; сформувати вміння і навички користування ними; систематизувати знання учнів про науково-дослідницьку роботу; продовжити формування наукового світогляду учнів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, різноманітні джерела інформації про природу України.

Опорні та базові поняття: метод дослідження, джерело знань, засіб наукового дослідження.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

 

II. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірка виконання практичної роботи № 1.

2. Розв’язання задач на перевірку умінь визначення різниці місцевого часу різних пунктів України.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів

• Якими джерелами знань ви користувалися під час вивчення попередніх курсів географії?

•  Назвіть основні методи географічних досліджень.

•  Чим відрізняються між собою енциклопедії, довідники, словники?

•  Вам потрібно отримати якомога більше інформації про відоме місце України (за вибором). У який спосіб ви це будете робити?

 

IV. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

У сучасному інформаційному просторі досить нескладно знайти дані про будь-який куточок нашої країні. А як взагалі з’являється ця інформація?

 

V. Вивчення нового матеріалу

1. Організація збору географічної інформації

•  Стаціонарні дослідження — регулярна діяльність «на одному місці». Залежно від об’єктів спостереження (мети): геоморфологічні, гідрологічні, ґрунтові, біогеографічні, комплексні тощо;

•  екскурсії — короткотривале ознайомлення з фізико-географічними об’єктами для поглиблення знань, відпрацювання певних навичок;

•  експедиції довготривалі дослідження (поєднання стаціонарних та екскурсійних форм) окремих природних компонентів і умов або природних комплексів у цілому;

•  дистанційні дослідження — сучасна форма організації заснована на використанні досягнень техніки (космічної, аеро-, підводної тощо).

2. Спеціалізована наукова і популярна література

Енциклопедії, словники, довідники — збірники інформаційних даних певного наукового напрямку (словник топографо-геодезичних термінів, геологічна енциклопедія) або комплексної інформації, згрупованої за певним критерієм (Географічна енциклопедія України).

3. Інтернет-джерела

Містять інформацію, накопичену в різних країнах світу (наукові, популярні описи, статистичні дані, фото- й відеоінформація, форумний обмін думками тощо).

4. Періодичні видання й засоби масової інформації

Відображають сучасні поточні зміни в географічному просторі.

5. Нетрадиційні джерела географічної інформації

— Художня література;

— твори образотворчого мистецтва;

— твори прикладного мистецтва.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

•  Назвіть джерела географічної інформації. Яку інформацію можна з них отримати?

•  Демонстрація умінь пошуку певної інформації в наявних у класі енциклопедіях чи словниках.

•  Наведіть приклади географічних видань. Продемонструйте їх.

•  Складіть анотацію до одного з них.

 

VIІ. Підсумки уроку

 

VIІІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати §___.

2. За наявності принести карти України та окремих її регіонів.






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.