Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ФІЗИЧНА ГЕОГРАФІЯ УКРАЇНИ 8 КЛАС.
РОЗРОБКИ УРОКІВ

РОЗДІЛ IV. ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ УМОВ І ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ ТА ЇХ ОХОРОНА

 

ТЕМА 1. ГЕОЕКОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ В УКРАЇНІ

 

УРОК 45. ГЕОЕКОЛОГІЧНА СИТУАЦІЯ В УКРАЇНІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА № 7

 

Тема. Поняття «геоекологічна ситуація». Основні забруднювачі навколишнього середовища. Практична робота № 7 (початок). Аналіз карти геоекологічної ситуації в Україні. Нанесення на контурну карту основних природоохоронних об’єктів України.

Навчальна мета: систематизувати знання про основні забруднювачі навколишнього середовища; сформувати поняття «геоекологічна ситуація», уявлення про сучасну геоекологічну ситуацію в Україні; ознайомити з картою геоекологічної ситуації в Україні, навчити аналізувати її.

Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок.

Обладнання: підручник, атлас, карта геоекологічної ситуації в Україні, фізична карта Україні, фото джерел та наслідків забруднення навколишнього середовища.

Опорні та базові поняття: геоекологія, забруднювач навколишнього середовища, ступінь забруднення, ГДК, геоекологічна ситуація.

Географічна номенклатура: Чорнобиль, раніше вивчені одиниці політико-адміністративного устрою.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 

II. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів

• Що вивчає наука екологія?

• Назвіть основні закономірності географічної оболонки.

• Поясніть закономірність «цілісність».

• У чому полягає основна відмінність природних кругообігів речовин від антропогенних?

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Аналізуючи різні природні умови та ресурси України, ми неодноразово підкреслювали негативний вплив людини на них. А якщо узагальнити всі негативні наслідки такого втручання в природне середовище на певній території, можна отримати уявлення про ступінь її забрудненості.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Геоекологічна ситуація

Геоекологія — наука про взаємодію людини з навколишнім середовищем.

Геоекологічна ситуація — стан навколишнього середовища за певний період часу на певній території. В Україні вона оцінюється як кризова.

Основні фактори негативного впливу:

• несприятливі природні явища та процеси (лісові пожежі, смерчі, посухи тощо);

• нераціональна господарська діяльність людини;

• інтенсивна господарська діяльність людини.

Характеристики оцінки екологічного стану навколишнього середовища:

• кількість та склад викидів та скидів хімічних речовин;

• рівні акустичного, електромагнітного, радіаційного впливу;

• концентрації забруднюючих речовин у навколишньому середовищі.

2. Основні забруднювачі та джерела забруднення навколишнього середовища

• Підприємства хімічної промисловості, металургії, електроенергетики та інших підприємств промисловості (викиди та скиди хімічних сполук, часто тих, що не існують у природі, тому не входять до природного кругообігу речовин);

• сільськогосподарська діяльність (забруднення ґрунтів, вод, рослинності хімічними засобами захисту рослин тощо);

• транспорт;

• побутова діяльність людини (накопичення відходів, використання штучно синтезованих речовин тощо) та ін.

3. Карта геоекологічної ситуації в Україні

Відображає ступінь забруднення території.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

— Поясніть, яким чином шкідливі викиди в атмосферу викликають зміну всього природного комплексу.

— Складіть логічні ланцюжки наслідків:

а) неправильного використання мінеральних добрив;

б) створення великих водосховищ;

в) забруднення акваторій Чорного та Азовського морів нафтопродуктами;

г) свій варіант завдання.

Виконання практичної роботи № 7

1. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети роботи

— На які групи можна поділити територію України залежно від ступеня забруднення?

— Назвіть основні джерела забруднення навколишнього середовища.

2. Вступні та тренувальні вправи

Покажіть на карті території максимального забруднення, умовно чисті. Поясніть причини такого становища.

3. Самостійне виконання завдань

— З’ясуйте ступінь забруднення території однієї з областей України (за вибором). Висловіть думки з приводу причин такого стану. Результати оформіть у зручному і наочному (на вашу думку) вигляді.

— На основі виконаної роботи зробіть висновок про загальний стан навколишнього середовища території України.

 

VI. Підсумки уроку

 

VII. Домашнє завдання

1. Опрацювати §___.

2. Окремим учням підготувати повідомлення про аварію на ЧАЕС та її наслідки.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.