Матеріали для Нової української школи 1 клас - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити

ФІЗИЧНА ГЕОГРАФІЯ УКРАЇНИ 8 КЛАС.
РОЗРОБКИ УРОКІВ

РОЗДІЛ IV. ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ УМОВ І ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ ТА ЇХ ОХОРОНА

 

ТЕМА 2. ВИКОРИСТАННЯ ТА ОХОРОНА ПРИРОДНИХ УМОВ І ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ

 

УРОК 50. ПІДСУМКОВИЙ УРОК *

 

Тема. Підсумковий урок за темами: «Геоекологічна ситуація в Україні», «Використання та охорона природних умов і природних ресурсів».

Навчальна мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання з вивчених тем; перевірити рівні засвоєння навчального матеріалу, володіння уміннями та навичками.

Тип уроку: повторення, узагальнення, систематизації та контролю знань, умінь та навичок.

ВАРІАНТ 1

Перший рівень (завдання виконуються без атласа — 3 бали)

1. Територія навколо ЧАЕС віднесена до територій:

а) умовно чистих;

б) забруднених;

в) екологічної катастрофи;

г) помірно забруднених.

2. Найбільшим забруднювачем поверхневих та підземних вод з названих є:

а) металургійні підприємства;

б) сільськогосподарські підприємства;

в) заклади рекреації;

г) підприємства легкої промисловості.

3. Найвищий статус серед територій природно-заповідного фонду мають...

4. Техногенні підтоплення земель характерні для територій:

а) морських портів;                                     

б) навколо водосховищ;

в) зрошуваних земель;

г) навколо міст.

5. До характеристик оцінки екологічного стану навколишнього середовища належить:

а) площа території;

б) рівень електромагнітного впливу;

в) видовий склад природної рослинності на певній території;

г) кількість природоохоронних територій.

6. Частка території України, віднесена до природно-заповідного фонду, складає близько:

а) 10 %;

б) 5 %;

в) 2%;

г) 15 %.

 

Другий рівень (завдання виконуються без атласа — 3 бали)

1. Збереження та відтворення популяції певного виду тварин можливе в ... (типи природоохоронних територій).

2. Дайте визначення поняття «моніторинг».

3. Знайдіть відповідність між природоохоронними територіями України та їх типами:

1) Чорноморський          

2) Український степовий

3) Синевир                     

А. Заказник

Б. Біосферний заповідник

В. Природний заповідник

Г. Національний природний парк

 

Третій рівень (3 бали)

1. Охарактеризуйте екологічну ситуацію в одній з областей України (за вибором) та основні напрямки природоохоронних заходів в ній.

2. Складіть логічні ланцюжки, що відображають негативний вплив транспорту на ПТК.

 

Четвертий рівень (одне завдання за вибором — 3 бали)

1. Проаналізуйте створення біосферного заповідника в дельті Дунаю. Які види науково-дослідницької роботи ведуться в ньому (під час відповіді використовувати вивчену термінологію)?

2. Проаналізуйте, як природні ресурси нашої місцевості вплинули на особливості господарської діяльності, а ті, у свою чергу, на зміну ПТК.

 

ВАРІАНТ 2

Перший рівень (завдання виконуються без атласа — 3 бали)

1. До умовно чистих територій з названих належить:

а) Дніпропетровська область;

б) Київ;

в) Керченський півострів;  

г) північний захід Волині.

2. Найбільшим забруднювачем атмосферного повітря з названих є:

а) теплові електростанції;

б) сільськогосподарські підприємства;

в) заклади рекреації;

г) підприємства харчової промисловості.

3. Найменшою одиницею природно-заповідних об’єктів є ...

4. Надлишкове зрошення земель призводить до:

а) посилення вітрової ерозії; 

б) утворення ярів;

в) засолення ґрунтів;         

г) їх заболочування.

5. До негативних антропогенних факторів впливу на навколишнє середовище належить:

а) суховій;                         

б) реакліматизація рослин;

в) розорювання земель;    

г) яроутворення.

6. Площа заповідних територій України складає близько:

а) 4,6 млн. га;

б) 2,8 млн. га;

в) 60,4 млн. га;

г) 22,0 млн. га.

 

Другий рівень (завдання виконуються без атласа — 3 бали)

1. Окремі види господарської діяльності можливі в ... (типи природоохоронних територій).

2. Дайте визначення поняття «екологічна мережа».

3. Знайдіть відповідність між природоохоронними територіями України та їх видами:

1) Святі Гори       

2) Асканія-Нова  

3) Поліський       

А. Заказник

Б. Біосферний заповідник

В. Природний заповідник

Г. Національний природний парк

 

Третій рівень (3 бали)

1. Охарактеризуйте екологічну ситуацію в одній з областей України (за вибором) та основні напрямки природоохоронних заходів у ній.

2. Складіть логічні ланцюжки, що відобраають негативний вплив сільськогосподарської діяльності на ПТК.

 

Четвертий рівень (одне завдання за вибором — 3 бали)

1. Проаналізуйте створення біосферного заповідника в Карпатах. Які види науково-дослідницької роботи ведуться в ньому (під час відповіді використовувати вивчену термінологію)?

2. Проаналізуйте, як природні умови нашої місцевості вплинули на особливості господарської діяльності, а ті, у свою чергу, на зміну ПТК.

_______________________________________________________

* Проводиться на розсуд учителя.

 

Уроки 51,52. Резерв. Повторення,узагальнення тасистематизація вивченого матеріалу.









загрузка...

Віртуальна читальня освітніх матеріалів для студентів, вчителів, учнів та батьків.

Наш сайт не претендує на авторство розміщених матеріалів. Ми тільки конвертуємо у зручний формат матеріали з мережі Інтернет які знаходяться у відкритому доступі та надіслані нашими відвідувачами. Якщо ви являєтесь володарем авторського права на будь-який розміщений у нас матеріал і маєте намір видалити його зверніться для узгодження до адміністратора сайту.

Дозволяється копіювати матеріали з обов'язковим гіпертекстовим посилання на сайт, будьте вдячними ми затратили багато зусиль щоб привести інформацію у зручний вигляд.

© 2008-2019 Всі права на дизайн сайту належать С.Є.А.